Lokalkendskab - Helsingør.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 15:45

Når jeg kommer op lige før Helsingør sådan henad 4 om eftermiddagen,
så er der kø helt ned til hvor motorvejen slutter.

Er det en varig tilstand?

Det ser ud som om at køen skyldes den første rundkørsel, og at der er
vejarbejde i den anden. Kan helsingoranere ikke køre i rundkørsler?

Jeg véd godt at når turisterne begynder at komme, så er det helt
håbløst, men nu................??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 15:58

On Sat, 05 Apr 2008 16:45:21 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Når jeg kommer op lige før Helsingør sådan henad 4 om eftermiddagen,
>så er der kø helt ned til hvor motorvejen slutter.
>
>Er det en varig tilstand?

Formodentlig - har observeret køen, heldigvis modgående når jeg
trisser hjemad efter endt markarbejde.

>Det ser ud som om at køen skyldes den første rundkørsel, og at der er
>vejarbejde i den anden. Kan helsingoranere ikke køre i rundkørsler?

Jeg tror faktisk at du og dine kolleger indirekte er årsag til
balladen. De rundkørsler burde være lyskryds - der er simpelt hen for
meget trafik på tværs, som "driller" dig og dine kolleger, når i gerne
vil ind i rundkørslerne.

>Jeg véd godt at når turisterne begynder at komme, så er det helt
>håbløst, men nu................??

Køen begynder at blive dannet ved 14-tiden (da er der næsten kø mellem
de to rundkørsler) - hvad den præcise årsag er, ved jeg ikke.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : zillyink

Dato : 05-04-08 16:18

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> rundkørsler?
>

> Jeg véd godt at når turisterne begynder at komme, så er det

Fra én der bor der....

""sarkasme on""

Til maj 2009 vil vejdirektoratet bygge nr. 2 rundkørsel om så den
bliver ca. dobbelt op af hvad den er i dag, dette vel uvigeligt
medføre en voldsom kødannelse omkring morgen og eftermiddag, og
specielt om fredagen vil der være pres på.

Som du selv skriver: "Når først turisterne kommer...... osv" så
går det helt galt, men det har det jo altid gjort og intet nyt
idet.... nu sikkert bare en del værre.

Nu skal du lige ha´ historien om hvad der skal ske deropppe:
Kongevejen har i mange år været ulidelig og voldsomt
underdimensioneret, men vejdirektoratet skrinlagde al udbygning
længe før Øresundsbroen, for når DEN kom, så var der ingen der
ville kører via HH.

Se, klogehovederne på Tinge havde bare lige glemt at snakke med
danske og svenske transportfirmaer, for de valgte højlydt at
blive fri for den politiske omklamring med at det var deres bro,
for de havde ikke tænkt sig at køre en omvej.... og hvorfor gå
glip af en lille pause, smøger, gratis kaffe mv. på færgerne.

Resultatet er at vi, de lokale helsingoranere, har levet med en
faktisk stigende mængde trafik og da trafikken var så voldsom, at
selv en døvblind politiker ikke længere kunne snakke udenom det
fakta, så valgte man denne løsning:

Man udvider rundkørslen og laver (tada) stykket mellem
rundkørslen og krydset ved Rønneberg allé (Shell - krydset) 3
sporet, hvor de to spor er sydgående... altså ud af Helsingør.
Fra motorvejen og til den ombyggede rundkørsel er det som i dag 2
sporet og fra Rønneberg allé til færgen/centrum også som det er i
dag.

Når man så skal i gang med at lave det tredje spor på Kongevejen,
så bliver vi alle sendt ind omkring Hestens Bakke (vejen rundt om
boligområdet Vapnagård) fra syd ved den første rundkørsel og fra
nord ved Rønneberg allé.

Vi, de lokale, bøjer os dybt i støvet over disse løsninger og ser
frem til at bevidne en fremtidig problemløs kørsel på
Kongevejen...om et år!

Med hensyn til om vi ikke kan køre i rundkørsler i Helsingør er
svaret både og.
Vi har nogle bilejere der ikke kører ud før end de er 100 % sikre
på at der ikke er nogen kørende eller gående i en omkreds på
minimum 1000 m.
Det kan vi sjældent tilbyde dem og et par stykker af dem
kvitterer da også med at (prøve) bakke tilbage til hajtænderne
fordi de får øje på én, halvvejs ned mod den første rundkørsel.
:-/

""sarkasme off""
--
Anja og Flemming
www.zillyink.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 20:04

On Sat, 5 Apr 2008 17:17:36 +0200, "zillyink" <flem@1z2x3chotmail.com>
wrote:

> [...]
>underdimensioneret, men vejdirektoratet skrinlagde al udbygning
>længe før Øresundsbroen, for når DEN kom, så var der ingen der

Det er klart. Studenterhuerne har talt.

> [...]

>for de havde ikke tænkt sig at køre en omvej.... og hvorfor gå
>glip af en lille pause, smøger, gratis kaffe mv. på færgerne.

Pause der ikke kan bruges til noget. For kort.

Gratis smøger!?!? Og kaffe!?!? *LOL* Selv kaffen skal de have 6 kr.
for. For nogen tid siden kom man i tanker om at vi skulle være sunde.
Så de begyndte at sælge frugt. 8 kr. pr. stk.!!! På tankstationer,
hvor det ellers ikke er billigt at handle, kan man få 3 stk. for 12
kr. HA!

> [...]

>kvitterer da også med at (prøve) bakke tilbage til hajtænderne
>fordi de får øje på én, halvvejs ned mod den første rundkørsel.

Jeg tror jeg skal til at benytte broen. De fine projekter samt
sommertrafik har allerede givet mig røde knopper.

For ikke at glemme at jeg i den uendelige ventetid vil være tvunget
til at sidde og glo på endeløse rækker af campingvogne og mobil-homes.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : zillyink

Dato : 05-04-08 20:24

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
:

> [...]
> tankstationer,
> hvor det ellers ikke er billigt at handle, kan man få 3 stk.

Nå ja, men så er der andre gode køb der kan gøres, som ikke kan
gøres på broen! (nudge nudge - know what I mean)

--
Baumann

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 20:31

On Sat, 5 Apr 2008 21:23:43 +0200, "zillyink" <flem@1z2x3chotmail.com>
wrote:

> [...]
>

>Nå ja, men så er der andre gode køb der kan gøres, som ikke kan
>gøres på broen! (nudge nudge - know what I mean)

Ja, men jeg er græsk-katolsk.

Jeg får knopper af at sidde og glo ud i luften, og at der sker absolut
ingenting...................længe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : zillyink

Dato : 05-04-08 20:47

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i
meddelelsen:

Stå af ved Espergærde Syd og tag Hornbækvejen ud til Strandvejen
og drøn op til færgerne den vej.... de bli´r så glade
grundejerne.
--
Baumann

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 20:55

On Sat, 5 Apr 2008 21:46:59 +0200, "zillyink" <flem@1z2x3chotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Stå af ved Espergærde Syd og tag Hornbækvejen ud til Strandvejen
>og drøn op til færgerne den vej.... de bli´r så glade

Det kunne jeg godt forestille mig.

Nu er det bare sådan, at jeg maser lidt med at gøre mig selv og mine
kolleger samt selve erhvervet en lille bitte smule mere populære end
vi er i forvejen, så dit forslag må vi hellere glemme igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : zillyink

Dato : 05-04-08 21:20

> [...]
> populære end
> vi er i forvejen, så dit forslag må vi hellere glemme igen.

Se det er jo en interessant vinkel!

Jeg er sikker på at beboerne på Flynderborgvej og på strækningen
op til Shell tanken på Kongevejen er vildt begejstrede når 35
stk´s 40 fods lastbiler buldrer afsted op ad bakkerne i første
gear, så nips, billeder og møbler danser rundt på reoler og
gulve.

Nu ved jeg godt er der vel går i omegnen af 5 familiers samlede
indkomster på én Strandvejsparcels ditto, og dermed har disse
familier ikke samme interresse for vores politikere, men ret
beset tror jeg sq at du generer færre mennesker end nu hvor I
kører ad Kongevejen og Flynderborgej.

--
Baumann

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 21:39

On Sat, 5 Apr 2008 22:20:15 +0200, "zillyink" <flem@1z2x3chotmail.com>
wrote:

> [...]
>familier ikke samme interresse for vores politikere, men ret
>beset tror jeg sq at du generer færre mennesker end nu hvor I

Hvis vi regner i antal enkeltindivider, så har du helt sikkert ret.

Nu er den første del af ruten jo også noget snavs, i og med at det
også går opad bakke, og du har utvivlsomt også ret i, at der bliver
flyttet rundt på nipset på amagerhylderne i de små hjem. Grimt sted at
bo.

Hvis vi til gengæld begyndte at køre den anden vej, så kan jeg
garantere dig for, at "de rige" snart skulle få etableret noget
forbud. Det er et spørgsmål om indflydelse.

Når der skal ryddes sne om vinteren er der sjovt nok også bedre ryddet
på de små villaveje, hvis der bor en beslutningstager der, end der er
på Europavejen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-04-08 08:23

> [...]
> kolleger samt selve erhvervet en lille bitte smule mere populære end
> vi er i forvejen, så dit forslag må vi hellere glemme igen.

Mindes en tur med min fatter hvor vi tabte stort set hele udstødningen med
det reslutat at der fra motoren gik ca 1½m rør og intet andet.... På en
scania 143 500+hk :D
Der var hvist nogen i Helsingør der blev vækket lidt tideligere end de havde
regnet med
Var ved færgen kl 4 om morgnen

Erik

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-04-08 11:15

On Sun, 6 Apr 2008 09:22:34 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>scania 143 500+hk :D
>Der var hvist nogen i Helsingør der blev vækket lidt tideligere end de havde

Det der med udstødningen har jeg selv prøvet.

Noget rigtigt gylle!

De skide små stikflammer tændte s'gu ild i noget støjisolering, som
heldigvis var gjort af noget brandhæmmende materiale, men det lugtede
godt nok fælt. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 18:33

> Når jeg kommer op lige før Helsingør sådan henad 4 om eftermiddagen,
> så er der kø helt ned til hvor motorvejen slutter.

Broen, min ven. Maden på scandalelines er alligevel ikke værd at fortære.
Må jeg i stedet foreslå en afstikker nordpå til Håby? Gå så ind og bestil en
omgang köttbullar... Prøv det!
Mvh Tommy

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-08 19:56

On Sat, 5 Apr 2008 19:32:38 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:

> [...]
>Må jeg i stedet foreslå en afstikker nordpå til Håby? Gå så ind og bestil en

Har du nippet til indholdet af natpotten?

Broen er go'fin, men så knækker filmen da også fuldstændigt for dig.
Vil du i ramme alvor have at jeg skal køre over Håby, når jeg skal til
Stockholm? ))

Iøvrigt har jeg kommet på Håby fra dengang det var i det gamle hus,
Håbygård, og antallet af kødboller i husets specialitet har været støt
faldende gennem tiderne. Man er nu nede på 6-7 stk. til en voksen
mand! *LOL*

Nu om dage når man kommer derop, holder der en mullion biler ude på
pladsen, og så sidder der 2 forkølede svenskere og skuler efter
hinanden inde i restauranten. Resten er østeuropæere, der sidder og
koger suppe på en sten ude i førerhusene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 21:18

TBJ skrev:
> Broen, min ven. Maden på scandalelines er alligevel ikke værd at fortære.
> Må jeg i stedet foreslå en afstikker nordpå til Håby? Gå så ind og bestil en
> omgang köttbullar... Prøv det!

Findes der mad svenskerne ikke kan ødelægge?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : zillyink

Dato : 05-04-08 21:27

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen.

> Findes der mad svenskerne ikke kan ødelægge?

Hmmm, Jeg har da endnu ikke mødt en svensker der koger
oksemørbrader, som nordmænd gør det!

--
Baumann

Fra : Møller

Dato : 05-04-08 22:32

Finn Guldmann skrev:

> Findes der mad svenskerne ikke kan ødelægge?

Surstrømning?

Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-04-08 10:11

Møller skrev:
> Surstrømning?

Altså noget de bevist laver uspiseligt?

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 12:12

>Altså noget de bevist laver uspiseligt?

Nej - det ville jo kræve smagsløg - ej heller det, er de i besiddelse
af.

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-04-08 12:23

On Sun, 06 Apr 2008 13:12:18 +0200, jan_stevns wrote:

>Nej - det ville jo kræve smagsløg - ej heller det, er de i besiddelse
>af.

>--

Naaaaarh. Det første der bliver ramt er vel lugtesansen.

Derefter er det kun ganske få, der også tør give smagsløgene en
mulighed for at deltage.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-04-08 12:22

On Sun, 06 Apr 2008 11:11:18 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Altså noget de bevist laver uspiseligt?

>--

Det må man sige ja til. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-04-08 13:49

Folmer Rasmussen skrev:
> Det må man sige ja til. *LOL*

Kom engang på en fabrik ved Randers, der lavede salater, du ved
frugtsalat, rejesalat og videre i den dur.

Der var altid smagsprøver til chaufførerne.

Nu var problemet at fabrikken var blevet overtaget af svenskerne og
skulle producere til deres marked.

Så da jeg havde prøvet en frugtsalat, lavet i DK men til svenskerne,
holdt jeg op med at have smagsprøver med derfra.

Den blev lige smagt, og så blev resten smidt ud.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-04-08 12:21

On Sat, 05 Apr 2008 23:32:12 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Surstrømning?

>--

Hvad vil du så kalde det, hvis du ikke vil kalde det ødelagt?

Vi taler jo om rådden fisk, der oven i købet er overgæret! *LOL*

Det er ikke menneskeføde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : zillyink

Dato : 06-04-08 12:33

Nu vi er i gang med at begrave svenskerne, så vil jeg ikke
undlade at nævne et mundheld her fra byen.

"Godt vejr er, når det er så diset, at man ikke kan se den
svenske kyst!"

--
Baumann

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-08 15:54

zillyink wrote:
> Nu vi er i gang med at begrave svenskerne, så vil jeg ikke
> undlade at nævne et mundheld her fra byen.
>
> "Godt vejr er, når det er så diset, at man ikke kan se den
> svenske kyst!"

Jeg er nu ellers meget glad for at vi har Sverige..........

..........hvor fa'en skulle vi ellers gøre af alle de svenskere

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leonard

Dato : 06-04-08 16:05

On Sun, 6 Apr 2008 16:53:40 +0200, Per Beer Hansen wrote:

> Jeg er nu ellers meget glad for at vi har Sverige..........

Ja, tænk, hvis alle de fjolser, der bor der, skulle have plads i DK
--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-04-08 16:10

On Sun, 6 Apr 2008 17:04:58 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Ja, tænk, hvis alle de fjolser, der bor der, skulle have plads i DK

>--

Er der nogen der har set masseflugten fredag nat og lørdag morgen?

De fylder bare lige den ene færge efter den anden oppe i Helsingborg,
for at køre ned til Boarder-Shoppen i Puttgarden.

Der er rigtigt mange der lejer en trailer til formålet, og på dem kan
man ofte læse hvor de er lejet.

Man tror det er løgn, når man ser hvor langt de egentlig kører for at
få slukket tørsten.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 17:21

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Man tror det er løgn, når man ser hvor langt de egentlig kører for at
>få slukket tørsten.

Hav nu lidt medlidenhed med broderfolket - Tror fa'en de kører langt
for at undgå Pripps ;)

--
Jan_stevns

Fra : Frøken Jensen

Dato : 07-04-08 11:06

On 05/04/08 16:45, in article ms3fv3te8fpbf6plie1hojhvibvoknpp72@4ax.com,
> [...]

> vejarbejde i den anden. Kan helsingoranere ikke køre i rundkørsler?
>

> Jeg véd godt at når turisterne begynder at komme, så er det helt

Det er håbløst hver dag i myldretiden, er min erfaring...