Udlevering af defekt katalysator...
Fra : Jean

Dato : 04-04-08 13:00

Hej NG!

Skulle ha' repaeret min udstødning, da der var et hul før den bagerste
lydpotte... desværre var der også et hul nær katalysatoren, så det endte med
at det hele blev skiftet.... av!

Nåh, men jeg ville gerne vise katalysatoren til min normale autoriserede
mekaniker... men så fik jeg besked på at skulle den defekte katalysator
udleveres, så ville det koste mig 800 kroner!?

Så står man der.. jeg har betalt for katalysatoren, da jeg købte bilen... og
nu for en ny...

Er det praksis på området?

Mvh Jean.

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-04-08 13:35

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
> [...]
> udleveres, så ville det koste mig 800 kroner!?
>
> Så står man der.. jeg har betalt for katalysatoren, da jeg købte bilen...

Jeg ved ikke om der er ombytningsordninger for katalysatorer i stil med
bremsekalibre og andet. Altså de får den nye reservedel billigere ved at
aflevere den gamle.

- Martin

Fra : Jean

Dato : 04-04-08 13:44

Martin Pedersen:
> Jeg ved ikke om der er ombytningsordninger for katalysatorer i stil med
> bremsekalibre og andet. Altså de får den nye reservedel billigere ved at
> aflevere den gamle.

Han snakkede om at der var noget ombytnings-et-eller-andet på
katalysatorer...

Få rabat ved at aflevere den gamle... er skrotningsværdien virkelig 800 kr.
værd i sådan en...

Mvh Jean.

Fra : A. K.

Dato : 04-04-08 14:03

> [...]
> katalysatorer...
>
> Få rabat ved at aflevere den gamle... er skrotningsværdien virkelig 800

Nu er det godt nok 4 år siden jeg har arbejdet som mekaniker, men dengang
var der nogle katalysatorer der var depositum på, og det må jo være fordi de
kan genbruges.

Fra : Søren Blom

Dato : 04-04-08 14:20

"A. K." <virker@ikke.invalid> skrev

> Nu er det godt nok 4 år siden jeg har arbejdet som mekaniker, men dengang
> var der nogle katalysatorer der var depositum på, og det må jo være fordi
> de kan genbruges.

Det platin der sidder i en katalysator kan genanvendes og da platin koster
spidsen af en jetjager, så er det nok grunden til at man ikke bare giver en
defekt katalysator væk, men hvad skulle man dog også bruge den til?

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Mogens

Dato : 04-04-08 18:22

> ...men hvad skulle man dog også bruge den til?

Sælge platinet fra den ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-04-08 14:20

Hej!

Jean wrote:
> Få rabat ved at aflevere den gamle... er skrotningsværdien virkelig 800
> kr. værd i sådan en...

Platinet i kat'en er penge værd. Du kan få ca. 500,- for en hos en
jernhandler så vidt jeg ved.

(Og jeg smed min gamle ud i sin tid *doh*).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lund

Dato : 04-04-08 14:38

Ja det er korrekt at der er depositum på katalysator.

800 Kr. passer også meget godt.

Du kan jo få de 800 Kr. igen når du levere den tilbage. Han kan jo bare
sende dig en regning, (hvis du kan få kredit) hvis du ikke dukker op med
den.

Mvh. Torben

Fra : Møller

Dato : 04-04-08 16:48

Lund skrev:
> [...]
>
> Du kan jo få de 800 Kr. igen når du levere den tilbage. Han kan jo bare
> sende dig en regning, (hvis du kan få kredit) hvis du ikke dukker op med

Og en ny kan købes for 600 kr )
Møller

Fra : Jean

Dato : 04-04-08 17:40

Møller skrev:
> Og en ny kan købes for 600 kr )

Kan du skaffe en ny katalysator til min Citroën ZX til 600 kr.?

Mvh Jean.

Fra : Møller

Dato : 04-04-08 19:05

Jean skrev:

> Kan du skaffe en ny katalysator til min Citroën ZX til 600 kr.?
?: 1,1 1,4 1,6 1,8 1,8D 1,9 1,9D 2,0
?. 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998

Så der er 72 kombinationer, og jeg gider ikke gætte .
Men da her er et forslag.

Du skal blot kunne CO2 svejse. Eller svinge en nedstryger og sætte to udstødningsklamper på
Fabrikater af katalysatorer er bl.a: Schultz, Asso, forhandles bl.a. THAnsen:

Din bil er en Citroen ZX 1,2 fra 1992 )skal du bruger:

http://thansen.dk/product.asp?c=1730900792&n=-2027208451&pn=-2027207730

Også får du en hel krone tilbage )

Hvis du ikke vil handle med THansen, kan du blot give noget mere ved en anden importør, eller prøve
eBay.

Jeg har selv lige sat en i en Xantia: ingen problemer efterfølgende med 4-gas måling eller syn.

Møller

Fra : Jean

Dato : 04-04-08 21:45

Møller skrev:
> ?: 1,1 1,4 1,6 1,8 1,8D 1,9 1,9D 2,0
> ?. 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998

1,6i fra 1997...

> Du skal blot kunne CO2 svejse. Eller svinge en nedstryger og sætte to
> udstødningsklamper på

Det kan jeg ikke...

Mvh Jean.

Fra : N/A

Dato : 07-04-08 16:18

Fra : Lund

Dato : 04-04-08 19:06

Hvis værkstedets leverandør har taget 600 kr,. (ofte dette beløb) + moms i
depositum, hvem skal de så ellers kræve pengene af, når kunden vil beholde
den????????

Mvh. Torben

Fra : N/A

Dato : 07-04-08 16:18

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 06-04-08 23:40

On 4 Apr., 22:45, "Jean" <ask@me> wrote:

> 1,6i fra 1997...

> Det kan jeg ikke...
>
> Mvh Jean.

HM....

Jeg ville ikke købe en kat fra TSvansen. Hvis de er af samme kvalitet
som deres oliefilter. Vi savede et til en toyota itu. Filter arealet
var under det halve af det orginale. Både kortere og smallere.

De vindafvisere jeg købte havnede dagen efter i skraldespanden. For
ringe tilpasning og kvalitet.

Benny

Fra : Møller

Dato : 07-04-08 16:18

Hojvaelde@gmail.com skrev:

> [...]
> som deres oliefilter. Vi savede et til en toyota itu. Filter arealet
> var under det halve af det orginale. Både kortere og smallere.
Ja og det gælder de fleste steder, det er ikke THansen der producerer.

> De vindafvisere jeg købte havnede dagen efter i skraldespanden. For
> ringe tilpasning og kvalitet.
Non du ikke har fået det du har betalt for, det er nok dig der ikke kan bedømme pris-kvalitet.

Og du lægger ud med," hvis det er af samme kvalitet som.."
Nu er det ikke et oliefilter
men katalysator!
Og hvis du havde gjort dig umagen at læse hvad jeg skrev, så..
Der er meget få producenter af katalysatorer.
Og du får samme fabrikat som bilfabrikanterne bruger.

Så du vil hellere bruge et par hunde mere på en kat der er identisk.
Dit valg.

Men du kan ikke altid sige:
THansen er skrammel, hvis du ved hvad du vil ha' og kender fabrikat, så er det da lige meget hvor du
køber det.
Du får det du køber, så er det op til dig at vurdere.
Castrol, Valeo, Garmin er også noget skrammel hos THansen eller hur.

Når jeg køber hos THansen, Merkonomen, Harald-Nyborg, autoriseret værksted, eBay andet sted, så ved
jeg hvad jeg vil ha, og så vælger jeg ud fra pris/kvalitet.

Det du kommer med er en gang sludder.

Møller

Fra : N/A

Dato : 07-04-08 16:18