Hvor meget rabat ved køb af ny bil.
Fra : allan

Dato : 01-04-08 16:58

Hej.

Vi står og skal have en ny bil til lige under 300.000 kr.

Vi har en bil i bytte til omkring 50.000 kr.

Er det ikke noget med at man kan få en "ekstra" rabat når man køber
en ny bil.

I mit tilfælde skal jeg jo af med 250.000 kr.

Der kan jo stilles forskellige forslag op, men det er jo det tal der
står på bundlinien der tæller.

mvh

Allan

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final

Fra : Henning

Dato : 01-04-08 17:15

On Tue, 01 Apr 2008 15:57:54 GMT, allan (leneogallan@mail.dk) wrote:

> [...]
>
>Vi har en bil i bytte til omkring 50.000 kr.
>
>Er det ikke noget med at man kan få en "ekstra" rabat når man køber

Kommer fuldstændig an på hvilken bil der er tale om, men ved en lille
bil til 300.000,- kan du ikke forvente meget rabat. Der gives primært
på biler, som samtidig er attraktive som firmabiler, dvs. Ford Mondeo,
VW Passat, Toyota Avensis og lignende størrelser.

Fra : Morten

Dato : 01-04-08 12:40

On 1 Apr., 18:14, Henning < @> wrote:

> [...]
> på biler, som samtidig er attraktive som firmabiler, dvs. Ford Mondeo,
> VW Passat, Toyota Avensis og lignende størrelser.

Én ting er vel, at der ikke er meget rabat at hente på bilens
grundpris - men hvad hvis vi i stedet taler om ekstra udstyr?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-04-08 20:52

allan wrote:
> [...]
>
> I mit tilfælde skal jeg jo af med 250.000 kr.
>
> Der kan jo stilles forskellige forslag op, men det er jo det tal der

Den største "rabat" kan du nok få ved selv at sælge din brugte bil privat.
Med en ren handel er det også langt lettere at gennemskue priser.

Visse mærker er kendt for at være rundhåndede med rabatter, fx Citroen

/F

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 01-04-08 22:38

> Der kan jo stilles forskellige forslag op, men det er jo det tal der
> står på bundlinien der tæller.

Forsøg dig evt. med"flåderabat". Da vi købte konens Sportsvan fik vi ca.
15-20.000,- i flåderabat. Det kræver blot, at du arbejder i et firma/selskab
over en vis str. og altså ikke noget med en erklæring fra firmaets side. Men
det skal siges at der var meget stor forskel på forhandlernes vilje... nogle
ville ikke høre tale om rabatten, een ville give 5.000,- i rabat, men vi
endte altså på de 15-20k. Mulighederne skulle endda være endnu større på
hvidpladebiler! Har en kollega der fik i omegen af 60.000,- på en Avensis
150hk diesel. (da det var deres topmodel)

Mvh

Jasper

Fra : KASO

Dato : 02-04-08 16:29

"allan" <leneogallan@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> I mit tilfælde skal jeg jo af med 250.000 kr.
>
> Der kan jo stilles forskellige forslag op, men det er jo det tal der

Seneste 2 bilkøb:

Berlingo: Listepris godt 200.000kr., brugt bil til 50.000kr., rabat:
22.000kr.
Grand Scenic: Listepris: Godt 400.000kr., brugt bil ca. 120.000kr, Rabat:
38.000kr.

Taktik: Jeg havde gjort mig klart, hvilken model, udstyr m.m., jeg ønskede.
Jeg stillede derefter forhandleren spørgsmålet: "hvad skal jeg give
for....?"

De startede som regel med listeprisen, hvorefter jeg gjorde opmærksom på, at
det ikke var dét, jeg havde spurgt om.

Jeg fik pris m./u. byttebil.

Jeg tog til forskellige forhandlere (kostede ½ søndag) og spillede dem ud
mod hinanden, hvorefter jeg skrev kontrakt med den, der gav det bedste
tilbud.