Import og ekstraudstyr
Fra : nn

Dato : 30-03-08 15:04

Jeg overvejer kraftigt at importere en bil fra Tyskland, men har lidt
problemer med at finde ud af hvad der er ekstraudstyr og hvad der
betragtes som standardudstyr.

På Skat's hjemmeside kan jeg beregne afgiften ved importen, men denne
afgift afhænger naturligvis også af prisen på ekstraudstyr. Er der
nogle hjemmesider hvor kan man finde ud af hvad der er ekstraudstyr og
hvad der betragtes som standardudstyr.

Bilen som jeg overvejer at importere er en Audi 4 2,5 TDI. st. car fra
2004.

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-03-08 22:48

"nn" <nn@hansen-noettrup.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Når du får bilen toldsynet udfylder synsmanden en blanket fra SKAT der
indeholder forkellige typer af udstyr, den bruges så ved vurderingen.

Jeg kan ikke hjælpe dig med hvad der er ekstraudstyr, men min V70 har 4
x elruder som *ekstraudstyr* selvom det er standard på alle modeller.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Mogens

Dato : 31-03-08 10:15

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan ikke hjælpe dig med hvad der er ekstraudstyr, men min V70 har 4 x
> elruder som *ekstraudstyr* selvom det er standard på alle modeller.

Pr. 1/4 kommer ekstraudstyr til at tælle, selvom bilen er over 8 år.
Så derfor kan det være lidt vigtigt at sætte sig ind, hvorledes stan-
dardudgaven så ud, da bilen var ny.

Hvor om alting er vil det være markedsprisen, der er beregningsgrundlaget
pr 1/4 - denne markedsværdi gange 62% vil udgøre afgiften, der skal læg-
ges. Så det er med at komme ud af klappen !

Her er et godt eksempel på ovenstående ændring:
http://bilimport.tkrath.dk/forum/viewtopic.php?t=855