Problemer med bremser i Ford Escort 87
Fra : jakob_frosig@hotmail~

Dato : 27-03-08 09:04

Jeg har en Ford Escort årgang 1987, 1,3 savoy.

Den blev stjålet lige før påske, men jeg fik den heldigvis tilbage i
går.

Da jeg hentede den hjem fik jeg en fornemmelse af at den bremsede
noget ringere end den gjorde før, men var ikke helt sikker. Da jeg
kørte i den i dag begyndte den så efter et par kilometer at gøre
vrøvl. Bremsepedalen hoppede ligesom lidt tilbage, da jeg trådte på
den - der var kun tale om en svag opbremsning i en svingbane. Og lige
bagefter kom der nogle klonk ude fra forhjulene. Lidt efter synes jeg
også at kunne høre nogle lidt svagere klonk-lyde fra bagenden. Dette
har så gentog sig så et par gange før jeg nåede hjem.

Jeg har tjekket bremsevæsken, som er tæt på max.

Tyvene har ca. kørt 50-100 km. i bilen, så de kan jo nå at have lavet
meget undervejs, selv om den ellers ikke har nogle synlige skader.

Er der nogle der har en ide om hvad det kan være?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-03-08 02:57

jakob_frosig@hotmail.com wrote:
> [...]
> meget undervejs, selv om den ellers ikke har nogle synlige skader.
>
> Er der nogle der har en ide om hvad det kan være?

Prøv at kigge på skiverne om de har en blålig farve. Er det tilfældet, har
de været bremset varme. Ny skiver til sådan en svend koster dog nok ikke
alverden.

/F