MS Windows
briani 27239
Windows XP lang tid om at lukke ned!
Fra : Jette & Michael

Dato : 28-05-08 19:00

Hej NG!

Min maskine er på det seneste blevet lang tid om at lukke helt ned. Når keg
trykker "Start" og "Luk computeren" lukker den med samme hastighed som den
plejer, men når skærmen bliver blå og skriver "Lukker ned" er det lige som
om den hænger. Det tager nok 30 sekunder før den er helt lukket ned!
Bud på hvad det skyldes og forslag til at løse problemet ønskes!

På forhånd tak!

Michael

Fra : Knud Erik

Dato : 28-05-08 21:33

"Jette & Michael" <zz@zz.zz> skrev i en meddelelse
> [...]
> som om den hænger. Det tager nok 30 sekunder før den er helt lukket ned!
> Bud på hvad det skyldes og forslag til at løse problemet ønskes!

Hej
Måske er der noget du kan bruge her
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41120

Knud Erik

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-05-08 22:11

"Jette & Michael" <zz@zz.zz> wrote in

> [...]
> skriver "Lukker ned" er det lige som om den hænger. Det tager nok
> 30 sekunder før den er helt lukket ned! Bud på hvad det skyldes og

Når det sker næste gang, så start den op igen og når den er færdig
med at boote, gå ind i XPs logbog og se efter om der er nogen
meldinger der, der peger på hvad det kan være.

Start -> højre klik Denne computer -> Administrer: under
Systemværktøjer klikker du på "+" ud for Logbog og så kan du åbne og
læse i de 3 logs der hedder henhv Program, Sikkerhed og System.

Det kan være mange ting, f.eks være en tjeneste, som starter på gr af
noget hardware du har slået til og hvor tjenesten så venter på en
tilbagemelding, inden den opgiver og netlukningen fortsætter. I sådan
et tilfælde kan man med fordel slå denne tjenesten fra i Tjenester og
programmer -> Tjenester længere nede i sideruden hvis du ikke har
brug for den lige med det samme.

Måske startede tjensten i forbindelse med en opgradering og hvor du
alligevel ikke har brug for den. Windows gør sådan noget for en
sikkerheds skyld, så det virker under alle omstændigheder.

Du kan evt vende tilbage hertil med flere oplysninger fra dine logs.

Eller du kan besøge denne hjemmeside og selv læse om hvilke tjenester
du med fordel kan slå fra (det betyder virkelig meget for hvor
langsomt din XP både starter og lukker, om du har unødvendig
tjenester kørende):

http://www.blackviper.com/

Min egen bærbar med XP Pro starter og lukker lynhurtigt, fordi jeg
har slukket for alle unødvendige tjenester og det sparer meget på
batteriet. Jeg bruger derfor aldrig dvale.

Jeg har hentet de fleste oplysninger i den forbindelse fra manden bag
ovennævnte hjemmeside.

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets
one.