MS Windows
briani 27239
prg til at tidsbestemme internetadgang
Fra : Ukendt

Dato : 28-05-08 08:09

findes der et prg der kan tidsbestemme hvornår en pc må være på nettet f.eks
skal der være adgang til internettet mellem 1400 og 1800

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-05-08 08:45

On Wed, 28 May 2008 09:09:04 +0200, "Palle" <????> wrote:

>findes der et prg der kan tidsbestemme hvornår en pc må være på nettet f.eks
>skal der være adgang til internettet mellem 1400 og 1800

Det kan du gøre med forældrekontrol i Windows.

Fra hjælpen:
Du kan bruge Forældrekontrol til at styre, hvordan børn bruger computeren. Du kan f.eks. begrænse børns adgang til
internettet, hvor længe de må være logget på computeren, og hvilke spil de må spille, og hvilke programmer de må køre.
Tidsgrænser. Du kan indstille tidsgrænser, der styrer, hvornår børn har lov til at logge på computeren. Tidsgrænser
forhindrer børn i at logge på i bestemte tidsperioder, og hvis de allerede er logget på, bliver de automatisk logget af.
Du kan indstille forskellige timer for login til hver eneste ugedag. Se Kontrollere, hvornår børn kan bruge computeren
for at få yderligere oplysninger.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-08 09:17

jeg har nok ikke forklaret mig korrekt computeren er tændt 24/7 men der skal
kun være adgang til nettet på nogle bestemte tidspunkter udenfor disse
tidspunkter skal man kunne bruge pc men ikke nettet
Palle

Fra : Max

Dato : 28-05-08 09:43

Hej Palle

> findes der et prg der kan tidsbestemme hvornår en pc må være på
> nettet f.eks skal der være adgang til internettet mellem 1400 og 1800

Det burde kunne sættes op i din router.

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-05-08 10:09

Max skrev:

>Det burde kunne sættes op i din router.

Det er også min første tanke, hvis det ikke er muligt via routeren kunne
der kigges på Browse Control http://www.codework.com/bcontrol/features.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk