MS Windows
briani 27239
Nummering af fotos
Fra : Erik K.

Dato : 26-05-08 15:55

Systemet med nummering af fotos i XP synes jeg var håbløs, og jeg havde
håbet det var bedre i Vista. - Det er det ikke! -Når jeg møjsommeligt har
ordnet mine fotos efter alder i en mappe og derefter omdøber + giver nr. 1 -
så bliver rækkefølgen helt anderledes. - Brandirriterende! - Men
selvfølgelig er der en logisk forklaring på det - jeg kan bare ikke få øje
på den.
Nogen der har et bud?

Mvh
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 16:32

Erik K. wrote:
> [...]
> omdøber + giver nr. 1 - så bliver rækkefølgen helt anderledes. -
> Brandirriterende! - Men selvfølgelig er der en logisk forklaring på

Njah, hvis du starter med 01, 02, 03 osv. burde der ikke blive problemer.
Mapper står også alfabetisk.
Har du husket at sætte mapperne til alfabetisk visning?

Fra : John V.

Dato : 26-05-08 17:10

--

Problemmet kan ikke bare løses, der sker det at når du omdøber en fil, vil
tidspunktet for omdøbelsen se ud for dit OS, som om filen er blevet lavet på

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : _

Dato : 26-05-08 18:57

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne handling.
> Omdøber du filerne, startende fra den anden ende (ældste omdøbes først),

Selvfølgelig,?
Forklar lidt mere hr. malermester

Fra : Thore

Dato : 27-05-08 14:20

On Mon, 26 May 2008 16:55:28 +0200, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>så bliver rækkefølgen helt anderledes. - Brandirriterende! - Men
>selvfølgelig er der en logisk forklaring på det - jeg kan bare ikke få øje

Et bud er at bruge f.x. IrfanView til det. Der kan du sætte rename til
at beholde exif-data, hvorefter filen har samme data bagefter
(dato-tidspunkt osv)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 29-05-08 08:37

Bulk Rename er svaret - en vanvittig godt program til af manipulere mange
filers navne på en gang - gratis til privat brug!

http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

Lars