MS Windows
briani 27239
XP genstarter
Fra : Nederbasse

Dato : 23-05-08 17:59

Hej

Jeg har en pc med XP sp 2 com bliver ved med at genstarte også i fejlsikret
tilstand
der kommer lige en blå skærm (BSOD) inden den genstarter

Kan jeg boote på en cd og rette i noget så den stopper ved den blå skærm så
jeg kan se stopkoden/fejl?
andre råd?

Neder

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-05-08 18:48

Nederbasse skrev:

> Kan jeg boote på en cd og rette i noget så den stopper ved den blå skærm så
> jeg kan se stopkoden/fejl?

Start Windows i fejlsikret tilstand og slå den automatiske
genstart fra. Tjek denne guide:

http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Nederbasse

Dato : 23-05-08 19:24

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand, den genstarter
Der er en del billeder og andre filer der skal ud ellers var den bare blevet
geninstalleret

Neder

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-05-08 19:46

Nederbasse skrev:

> Jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand, den genstarter

Er du sikker på, at du har fået trykket på F8 på det rigtige
tidspunkt? I så fald er der vist ikke så mange
fejlmuligheder - mit gæt vil være fejlbehæftet ram eller et
defekt bundkort.

Kan du boote på Windows-cd'en, eller genstarter den også der?

Du kan evt. tjekke rammen med Memtest86:
http://www.memtest86.com

Programmet kan hentes som en gratis iso-fil, der kan brændes
på en cd, som du så kan boote på for at få tjekket rammen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-08 19:59

Nederbasse wrote:
> Jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand, den genstarter
> Der er en del billeder og andre filer der skal ud ellers var den bare
> blevet geninstalleret

Jeg ville som noget af det første få harddisken over i en anden maskine og
få taget backup.

Jeg havde for et par år siden et problem der meget lignede dit. Maskinen
kørte fint et stykke tid, men lige pludselig kunne jeg efter genstart ikke
længere komme ind i Windows. Lige meget hvad jeg gjorde genstartede den lige
i det millisekund hvor skrivebordet er ved at loade. Nå, reinstallering og
så kørte det igen. Backup lægger man bare ikke på C-drevet

Sådan ca vel 14 dage, så skete det samme igen. Da det havde stået på i nogle
måneder med reinstallation ca hver 14. dag, var jeg godt nok ved at være ret
træt af det. Jeg fik så det tip at prøve en anden PSU. En sådan blev indkøbt
og ny reinstallation. Men heureka, de for....... genstarter var nu en saga
blot Så jeg har fået meget respekt for at PSU'en bare skal være
kvalivare. Under visse betingelser (og spidsbelastninger) tror jeg at en
knap så god PSU (selvom den har de rette specs på papiret) kan screwe up i
bl.a. nogle vigtige Windows-filer, og så har vi balladen.