MS Windows
briani 27239
Problem med windows installer
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-05-08 20:27

En kammerat kan ikke installere Adobe Photoshop Elements, idet han hele
tiden får følgende fejl efter at Preparing to install har været vist:
Der kunne ikke opnåes adgang til windows installer. Dette problem kan opstå,
hvis du kører i fejlsikret tilstand, eller hvis windows installer ikke er
korrekt installeret.
Cd.en virker fint på andre computere.
Jeg har prøvet alle de fixes, som er beskrevet her:
http://hcma.dk/tips21to30.htm incl. fix af installer, installation af ny
installer m.m.
samt regsvr32 msi.dll. Sluttelig har jeg lavet en rensning med ccleaner men
intet hjælper.
Nogen forslag inden jeg forsøger med en reparation oveni eksisterende
installation.

Kurt

Fra : fix

Dato : 23-05-08 09:44

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> ccleaner men intet hjælper.
> Nogen forslag inden jeg forsøger med en reparation oveni eksisterende

Prøv, i stedet for at åbne CDen med explorer, og gå ned i programbiblioteket
og start installeren der.
Jeg husker ikke det nøjagtige navn, men formodentligt setup.exe
Det virker for mig med flere generationer af PE, som ha givet lignende
fejl. - problemet gælder kun nationaliserede windows.

finn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-05-08 22:22

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det virker for mig med flere generationer af PE, som ha givet lignende
> fejl. - problemet gælder kun nationaliserede windows.

Det har jeg prøvet. Jeg har ligeledes prøvet at installere via msi filen i
stedet for, og det kan den heller ikke (men det virker på andre pc.er)

Kurt

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 23-05-08 15:51

On Thu, 22 May 2008 21:26:53 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:
>En kammerat kan ikke installere Adobe Photoshop Elements, idet han hele
>tiden får følgende fejl efter at Preparing to install har været vist:
>Der kunne ikke opnåes adgang til windows installer.

Prøv om Dial-a-fix kan hjælpe dig, den har før været til god hjælp for
mig.
http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix

Erik Helmer Nielsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-05-08 22:22

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i meddelelsen

> Prøv om Dial-a-fix kan hjælpe dig, den har før været til god hjælp for
> mig.
> http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix
>
> Erik Helmer Nielsen

Det var noget af det første jeg gjorde, idet det er første tip hos HCMA.

Kurt

Fra : fix

Dato : 26-05-08 09:35

Kurt B. Andersen wrote:
> "Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i meddelelsen

kontrolpanel-computeradministration Tjenester>

Er vindows installer Disabled?

finn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-05-08 20:18

> kontrolpanel-computeradministration Tjenester>
>
> Er vindows installer Disabled?
>
> finn

Det har jeg ikke checket og jeg kan ikke lige få fat i ham, men det finder
jeg ud af i løbet af et par dage.

Kurt