MS Windows
briani 27239
Windows Update virker ikke på system der t~
Fra : Jesper Dybdal

Dato : 22-05-08 20:05

Jeg kørte indtil for få dage siden Windows 2000 Pro (engelsk).

Jeg havde en gang for længe siden ændret i registryet, så den brugte
C:\P i stedet for C:\Program Files (jeg bryder mig ikke meget om
blanktegn i katalognavne). Det virkede fint i Win2K.

Nu har jeg opgraderet til XP Pro. Den har under opgraderingen sat
registry-settingen tilbage til standardværdien C:\Program Files.

Alting virker fint, undtagen Windows Update (og Microsoft Update, som
jeg prøvede at skifte til i det naive håb at det kunne hjælpe).

Jeg er overbevist om at problemet har noget med den (tidligere)
registry-setting at gøre. Der kom på et tidspunkt en Event Log besked
der antydede det - desværre, og temmelig forbavsende, kan jeg ikke lige
finde den besked nu, men det var noget med "Feature=ProgramFiler" (hvor
det er noget forbavsende at finde et fordansket ord i en engelsksproget
Windows XP).

Jeg har prøvet at skifte den tilbage - det hjælper ikke.

Jeg har ledt i registry efter indgange der stadig pegede på C:\P men
handlede om system-ting (IE eller Windows Update), og ændret dem til at
pege på C:\Program Files. Jeg har kopieret alt hvad så relevant ud, fra
C:\P til C:\Program Files.

Intet hjælper - Microsoft Update kan godt finde ud af hvad der skal
opdateres, men den kan ikke gøre det. Den kan end ikke registrere
forsøget i sin liste af udførte og forsøgte opdateringer.

Jeg kunne uden problemer "manuelt" installere SP3, men det fik heller
ikke Update til at virke.

Jeg har ikke meget lyst til at køre Windows uden automatisk update. Men
jeg har sandelig heller ikke lyst til at skulle ominstallere Windows
forfra og installere/konfigurere alting på ny.

Er der nogen der har gode ideer til hvordan jeg kan få liv i Microsoft
Update?
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Paul8

Dato : 22-05-08 20:17

> [...]
> forfra og installere/konfigurere alting på ny.
>
> Er der nogen der har gode ideer til hvordan jeg kan få liv i Microsoft

Jeg har det lige omvendt.
Har slet ikke lyst til at lade windows update rode i min harddisk.

Den er slået fra på alle familiens PC'ere. Ingen er død endnu....efter 3 år på den måde.

Fra : fakeadresse

Dato : 22-05-08 20:25

"Paul8" <getpaul@get2net.dk.fjernes> skrev i meddelelsen

> [...]
> harddisk.
>
> Den er slået fra på alle familiens PC'ere. Ingen er død

Gud ved hvem der roder på din harddisk - for du er vel opkoblet
på nettet og du har vel også programmer på dine pc'ere - for ikke
at snakke om at du kontrollerer alle brugeres adfærd......