MS Windows
briani 27239
Jukebox software
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 14:25

Jeg søger noget rigtig godt musik jukebox software. Har en masse musik-filer
liggende på et eksternt drev, og vi snakker mange tusinde musiknumre. Jeg
søger et program der kan overskue alle sangene og gøre det nemt at afspille
dem. Jeg kender kun iTunes og selvfølgelig MediaPlayer og WinAmp, men findes
der andet som man bør se nærmere på? Behøver ikke være gratis, sålænge det
er guf.
Win XP Home.

Kunne Windows Media Center Edition være en løsning, hvis man skulle skifte
hele lortet ud?
Jeg ved ikke rigtig hvordan musik-funktionerne er deri.

Mvh Jørgen

Fra : -= JF =-

Dato : 21-05-08 17:40

Jørgen skrev:

> der andet som man bør se nærmere på? Behøver ikke være gratis, sålænge det
> er guf.

Prøv at kigge på MP3toys (http://www.mp3toys.net/)
Suveræn - simpelthen suveræn!
Jeg mener at jeg gav 20$ for den.

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 18:19

-= JF =- wrote:
> Prøv at kigge på MP3toys (http://www.mp3toys.net/)
> Suveræn - simpelthen suveræn!
> Jeg mener at jeg gav 20$ for den.

Kan den også afspille wave?

Fra : -= JF =-

Dato : 21-05-08 18:56

Jørgen skrev:

> Kan den også afspille wave?

"Plays MP3, WMA, OGG, FLAC and M4A files"

--
Mvh. John

Fra : Mogens

Dato : 21-05-08 22:15

-= JF =- skrev den 21-05-2008:

> "Plays MP3, WMA, OGG, FLAC and M4A files"

Prøv Mediamonkey

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 21-05-08 23:12

Mogens skrev:

> Prøv Mediamonkey

Nej tak
Jeg har prøvet den, og synes ikke at den når MP3Toys til sokkeholderne.

--
Mvh. John

Fra : Michael Gorm Jensen

Dato : 22-05-08 21:42

Prøv "Munks Jukebox" på
http://mmmunk.dk/mmmjukebox/

Fra : -= JF =-

Dato : 22-05-08 23:14

Michael Gorm Jensen (slet QN1LZ) skrev:
> Prøv "Munks Jukebox" på

Det var dog pokkers som alle er ude på at "sælge" mig en ny jugebox

Nej tak!
Mp3toys Rocks!!

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 04:24

-= JF =- wrote:
> Nej tak!
> Mp3toys Rocks!!

Jeg skal også kunne bruge den til wave desværre.

Fra : -= JF =-

Dato : 23-05-08 17:20

Jørgen skrev:

> Jeg skal også kunne bruge den til wave desværre.

Ja, det er lidt ærgeligt.
Jeg har virkelig støvsuget nettet for at finde en jukebox som er nem at
bruge, intuitiv, kan lave playlists på kryds og tværs, spille musik fra
f.eks. kun ét bestemt år, have flere samlinger (f.eks. julemusik,
børnemusik, generelt) spille random fra hele samlingen eller random fra
alle samlinger - og meget meget mere.
Det er virkelig en perle.

Ren nysgerrighed - hvorfor *skal* det være wav-filer?

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 18:47

-= JF =- wrote:
> [...]
> julemusik, børnemusik, generelt) spille random fra hele samlingen
> eller random fra alle samlinger - og meget meget mere.

Ja den lyder til at være fin, men en perle kan det vist ikke helt være når
den ikke engang kan afspille wave?
Det forstår jeg simpelthen ikke.

> Ren nysgerrighed - hvorfor *skal* det være wav-filer?

Fordi jeg har alle mine cd'er på en harddisk, og da de ofte afspilles over
anlægget i stuen, så duer det ikke at de er komprimeret. Lyden bliver
simpelthen for dårlig i mp3.
Men den dersens MMM Jukebox kunne godt bruges i nødstilfælde. Men jeg
overvejer stadig om det var en god idé at lade Windows Media Center Edition
styre showet? Jeg kender ikke helt mulighederne.

Mvh Jørgen

Fra : -= JF =-

Dato : 24-05-08 23:54

Jørgen skrev:

> Ja den lyder til at være fin, men en perle kan det vist ikke helt være når
> den ikke engang kan afspille wave?

Glem wav. Det fylder alt for meget, og du vinder intet ift. at rippe til
mp3 i en ordentlig bitrate.

> Fordi jeg har alle mine cd'er på en harddisk, og da de ofte afspilles over
> anlægget i stuen, så duer det ikke at de er komprimeret. Lyden bliver
> simpelthen for dårlig i mp3.

Vrøvl!
Du skal som sagt bare rippe i en ordentlig kvalitet = 192 eller mere, så
hører du ikke forskel.

Jeg kører også al min musik over mit sturanlægget - og hører absolut
ingen forskel. Jeg har rippet alle mine skiver (omkring 700 stk.)som
mp3, og der er ingen hørbar tab.

--
Mvh. John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-05-08 23:57

-= JF =- skrev:

>Jeg kører også al min musik over mit sturanlægget - og hører absolut ingen
>forskel.

Har du prøvet med en øresprøjte, sådan en kan skylle skidtet ud så
hørelsen kommer igen.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 25-05-08 00:28

Ivan V. Klattrup skrev:

> Har du prøvet med en øresprøjte, sådan en kan skylle skidtet ud så
> hørelsen kommer igen.

A-hva??? Hva' siger du???

Nej, hørelsen fejler nu ikke noget, ud over det tab der nu engang følger
med at være blevet et halvt-hundrede år.

Inden jeg rippede hele samlingen lavede jeg nogle lyttetests:
rippede en håndfuld skiver, startede MP3 afspilningen nogenlunde
synkront med CD'en, og sad og skiftede frem og tilbage mellem de to
medier... Og jeg kunne altså ikke høre nogen forskel - øresprøjte eller
ikke

--
Mvh. John

Fra : steen

Dato : 26-05-08 01:58

On 25 Maj, 01:28, -= JF =- <n...@null.null> wrote:

> [...]
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

Hvis du ændrer dine wav filer til flac, vil den eneste forskel være at
du bruge den halve plads på harddisken.

Flac pakker filen i et ukomprimeret format.

Hilsen

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 12:21

steen wrote:
> Hvis du ændrer dine wav filer til flac, vil den eneste forskel være at
> du bruge den halve plads på harddisken.
>
> Flac pakker filen i et ukomprimeret format.

Ja det har jeg også tænkt på, men er der ret mange programmer der kan
afspille flac af de her nævnte?

Fra : steen

Dato : 28-05-08 11:56

On 26 Maj, 13:21, "Jørgen" <-> wrote:

> Ja det har jeg også tænkt på, men er der ret mange programmer der kan
> afspille flac af de her nævnte?

John skriver at Mp3toys kan afspille flac format.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 26-05-08 09:45

Jørgen skrev:
> [...]
> hele lortet ud?
> Jeg ved ikke rigtig hvordan musik-funktionerne er deri.

Media Monkey. Og der er også indbygget net-radio styring i det. Der er
nogen begrænsninger i den gratis version, som jeg bruger. Men ikke nogen
der forringer brugbarheden.

Mvh,
Rasmus Bertelsen