MS Windows
briani 27239
Hvad kan slettes
Fra : Kim

Dato : 19-05-08 09:36

Hej

Jeg er ved at løbe tør for plads på mit c-drev.

Hvilke mapper kan jeg slette?

Der er jo mange der hedder "$NTUninstall..........."
Kan jeg slette dem?

Så er der en mappe der hedder "Downloaded installations"
Kan den tømmes?

Og til sidst en mappe "Installer"
Kan den tømmes?

Er der andre mapper der kan slettes/tømmes?

Min internet historie bliver jævnligt tømt

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Kim

Dato : 19-05-08 10:00

Hov, jeg bruger Xp media center som styresystem

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Henning

Dato : 19-05-08 10:16

On Mon, 19 May 2008 10:36:10 +0200, Kim <sletksh@postzone.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg er ved at løbe tør for plads på mit c-drev.
>
>Hvilke mapper kan jeg slette?

Start med de temporære filer - Start - Kør - temp. Tøm mappen
Start - Kør - %temp% tøm mappen

Fra : fakeadresse

Dato : 19-05-08 11:57

"Henning" < @> skrev i meddelelsen

> Start med de temporære filer - Start - Kør - temp. Tøm mappen
> Start - Kør - %temp% tøm mappen

windows egen diskoprydning snupper vel osse lidt snulder i nogle
hjørner

slå systemgendannelse fra - og til igen

afinstaller ligegyldige programmer

Fra : Ole Christiansen

Dato : 19-05-08 10:27

"Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan den tømmes?
>
> Er der andre mapper der kan slettes/tømmes?
>
> Min internet historie bliver jævnligt tømt

Har du kørt windows diskoprygning.? Under flere indstillinger kan du vælge
at slette
gamle gendannelsestidspunkter.

Eller programmet cccleaner

mvh ole

Fra : -= JF =-

Dato : 19-05-08 18:14

Kim skrev:

> Der er jo mange der hedder "$NTUninstall..........."
> Kan jeg slette dem?
Ja. Det betyder så blot at du ikke kan afinstallere forskellige updates
fra MS.

> Så er der en mappe der hedder "Downloaded installations"
> Kan den tømmes?
Tøm den roligt! Det værste der kan ske er at et program måske skal bruge
noget java som lå i mappen... Men så må du bare hente det igen.

> Og til sidst en mappe "Installer"
> Kan den tømmes?
Den er jeg til gengæld ikke sikker på!
Prøv at omdøbe mappen og se hvad der sker... Hvis du i løbet af et par
uger ikke oplever problemer kan du jo slette den

> Er der andre mapper der kan slettes/tømmes?

Alle mapper der hedder noget med temp eller tmp.
Lav derefter en søgning efter filer der hedder *.tmp, *.old eller
lignende og slet dem.

Kig i din Programmer-mappe.
Meget ofte ligger der mapper tilbage efter programmer du har slettet, og
ofte ligger der lidt ral i disse mapper.

> Min internet historie bliver jævnligt tømt
Hvorfor sætter du ikke bare din browser til ikke at gemme temporære
internetfiler. Med mindre du sidder bag et dial-up modem har de ingen værdi.

Hvis du er i akut pladsbehov kan du også vælge at zippe sjældent brugte
mapper.

--
Mvh. John

Fra : fakeadresse

Dato : 20-05-08 08:57

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> [...]
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

nogle filer der osse fylder er tiltede wordfiler. de begynder med
en "ilte" - som - i hine dos-tider var altGr + 126

ser sårn her ud: ~

Fra : fakeadresse

Dato : 20-05-08 09:12

"fakeadresse" <fakeadresse@fakeadresse.fakeadresse> skrev i
meddelelsen
> "-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> nogle filer der osse fylder er tiltede wordfiler. de begynder
> med en "ilte" - som - i hine dos-tider var altGr + 126
>
> ser sårn her ud: ~

rettelse: de hedder "tilte" - om det så har noget med at tilte at
baéskaffe må stå hen

Fra : -= JF =-

Dato : 20-05-08 15:38

fakeadresse skrev:

> rettelse: de hedder "tilte" -
Det gør den så heller ikke! Den hedder en tilde

--
Mvh. John

Fra : fakeadresse

Dato : 20-05-08 16:03

> Det gør den så heller ikke! Den hedder en tilde
>

> --
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

jamen, du har da så inderligt ret... godt min dreng!!

Fra : -= JF =-

Dato : 20-05-08 16:24

fakeadresse skrev:
> jamen, du har da så inderligt ret... godt min dreng!!

Bite me!

--
Mvh. John

Fra : fakeadresse

Dato : 20-05-08 22:41

> Bite me!

never - konen måske men skutte en halvgammel gut der hedder
john!!

Fra : Paul8

Dato : 20-05-08 11:23

"Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er ved at løbe tør for plads på mit c-drev.
>
> Hvilke mapper kan jeg slette?

Jeg har nu brugt C-cleaner i et års tid på min XPcomputer.
Jeg er ikke død endnu.....

http://www.ccleaner.com/

Det er en god løsning for de dovne.
Man kan roligt lade den selv bestemme al hvad der må slettes -undtagen cookies og
history måske-

Fra : Kim

Dato : 20-05-08 11:31

>Jeg har nu brugt C-cleaner i et års tid på min XPcomputer.
>Jeg er ikke død endnu.....

Den bruger jeg også, men diskoprydning som Ole foreslog
havde jeg ikke brugt før.
Så nu har jeg fået ca. 4gb mere plads

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Paul8

Dato : 20-05-08 12:56

> Den bruger jeg også, men diskoprydning som Ole foreslog
> havde jeg ikke brugt før.
> Så nu har jeg fået ca. 4gb mere plads
>
> Mvh. Kim Hansen.

Kender du også Tree-size ?
http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml

Den laver mappelister ordnet i størrelsesrækkefølge.
Så bliver det let at afsløre hvem der stjæler mest plads....

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 20-05-08 21:20

"Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kan den tømmes?
>
> Er der andre mapper der kan slettes/tømmes?
>
> Min internet historie bliver jævnligt tømt

Systemgendannelse bruger 15% af din harddisk. Hvis du kan undvære noget af
det så er det virkelig en besparelse som trækker tænder ud. På en næsten ny
PC fik jeg 32 Gigabyte tilbage. Og du kan lave et gendannelsespunkt lige
bagefter så du har noget at vende tilbage til hvis uheldet er ude.

Jens