MS Windows
briani 27239
Vista og MS my a...
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-08 00:21

Ved de seneste updates har MS f... ændret sikkerhedsindstillingerne på min
Vista installation
User account control er blevet enablet igen, arghh

- Peter

Fra : Kurt Lund

Dato : 17-05-08 06:38

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Ved de seneste updates har MS f... ændret sikkerhedsindstillingerne på min
> Vista installation
> User account control er blevet enablet igen, arghh
>
> - Peter

Er du nu også sikker på det? altså at det er MS der gjordt det.
Nu har jeg opdateret nok 4 pcere og har ikke hørt fra andre at det slår sig
selv til igen.

Mvh
Kurt

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-08 07:39

"Kurt Lund" skrev i meddelelsen

> Er du nu også sikker på det?

Hmm for at være ærlig (og reel) så er det enten en update eller endnu en
blue screen under nedluk der har gjort det
I sommerferien ryger der XP på maskinen - så kan de lære det :)

- Peter

Fra : Kurt Lund

Dato : 17-05-08 10:11

> Hmm for at være ærlig (og reel) så er det enten en update eller endnu en
> blue screen under nedluk der har gjort det
> I sommerferien ryger der XP på maskinen - så kan de lære det :)
>
> - Peter
Siden jeg sikftede til Vista har jeg ikke haft 1 fejl på mine pc'er, jeg ved
godt at de siger det er noget lort.
Når man så spørger dem om hvorfor de mener det er noget lort, så kommer
denne her jooowww seeerrr doooo jaaaa duuuu veeed nooook ;)
Ja den bruger mere ram er tungere at kører med hvis du har en Gammel spand
af en computer, men jeg kender nogle venner der en 3 år gammel pc den rykker
af sted med Vista, men det er heller ikke en " BILKA PC".
For alle dem jeg kender der Vista og er træt af den, der er det i 95%
tilfældene noget elendigt hardware og noget dårligt sammensat hardware og de
sidste 5 % er F40 fejl....
Det er ikke en salgstale for Vista men XP var meget mere elendig da den kom
frem, og det med at så kan de lære det.. Ja nu for MS sørme solgt mere
software nemlig en XP ;) low jow

Mvh
Kurt

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-08 11:14

"Kurt Lund" skrev

> Siden jeg sikftede til Vista har jeg ikke haft 1 fejl på mine pc'er

Her er det omvendt

> For alle dem jeg kender der Vista og er træt af den, der er det i 95%
> tilfældene noget elendigt hardware og noget dårligt sammensat hardware

Måske dårligt sammensat hw eller dårlige hw drivere fra Dell (Vostro 1700 -
T7700/8600GT/4Gb mem)
Uanset fungerer det ikke optimalt pt

- Peter

Fra : Kurt Lund

Dato : 17-05-08 11:40

> "Kurt Lund" skrev

> Her er det omvendt

> Måske dårligt sammensat hw eller dårlige hw drivere fra Dell (Vostro
> [...]
Er det Vista 64 bit du bruger siden du har 4 gb ram ??
hvis, så kør 32 bit den kører. 64 bits har aldrig virket fra MS selv XP 64
bit halter alvorligt.
Og Dell er ikke kvalitet idag der var engang de var. Jeg har en Acer der
kører med T7700 og 8600GT så det er samme chipsæt som din Dell og min Acer
bruger, men nok ikke samme hardware mærke i bundkort osv,
og den er født med Vista og har aldrig været nede, den kan endda kører i en
uge uden at blive slukket/genstart.
Men en jeg kender har en eller anden ny Dell bærbar og han bander og svovler
en del over Vista/Dell men har har en HP stationær pc med Vista og nul
probs.

Mvh
Kurt

Kurt

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 17-05-08 13:59

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Er det Vista 64 bit du bruger siden du har 4 gb ram ??
> hvis, så kør 32 bit den kører. 64 bits har aldrig virket fra MS selv XP 64

Sikken en gang sludder.
Vista x64 har kørt nu i 9 mdr. her uden problemer.

Mogens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-08 18:04

"Kurt Lund" skrev

> Er det Vista 64 bit du bruger siden du har 4 gb ram ??

Jeg kunne vælge mellem to og fire
Jeg har 3 og et par stykker der kan "ses"

> hvis, så kør 32 bit den kører. 64 bits har aldrig virket fra MS selv XP 64
> bit halter alvorligt.

Rolig nu de forsk 64 bit server OS har kørt upåklageligt i snart en
menneskealder

> Og Dell er ikke kvalitet idag der var engang de var.

Jeg vil formode at det er mere et driver issue end noget andet

- Peter

Fra : -= ? =-

Dato : 17-05-08 08:54

> [...]
> Vista installation
> User account control er blevet enablet igen, arghh

Jeg tvivler på at det er en opdatering der har gjort det. På de maskiner og
bærbare jeg holder styr på - og som alle kører Vista og får alle
opdateringer - har jeg aldrig oplevet at en opdatering har ændret ved mine
sikkerhedsindstillinger.
Jeg tror mere at du selv - uden du har tænkt over det - har fået sat/fjernet
et flueben i et eller andet program eller i opsætningen, så
sikkerhedsindstillingerne er blevet ændret, eller fået sagt ja/nej til et
spørgsmål fra systemet.

Hvorfor dog gå tilbage til XP? Vista kører fortræffeligt (hvis din hardware
er understøttet af Vista). Jeg bruger Vista Ultimate 32bit og 64bit udgaver
på maskinerne og har brugt det siden det udkom.

BG

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-08 11:11

"-= ? =-" skrev

> Hvorfor dog gå tilbage til XP?

Hvorfor ikke?
Vistaen bliver alligevel skiftet om kort tid af Vienna (2010)

Explorer crasher i tide og utide
Defender crasher ved opstart
Gentagende BSOD
Programmer jeg skal bruge på mit arbejde fungerer ikke under Vista
Manglende hardware drivere (nogle få specielle tilfælde)
Søgning i filsystemet er bombet tilbage i stenalderen - jeg mener det!
(kan man få XP/200 søgning tilbage?)

Egentlig kan jeg godt lide Vista, men min tålmodighed er ved at være spændt
til bristepunktet

Mht hardwaren så er det en DELL Vostro 1700 (T7700, 8600GT, 4Gb mem)
Maskinen burde kunne trække Vista - den kan trække 3 vmware guest OS (win
2003) før den begynder at halte lidt

- Peter

Fra : -= ? =-

Dato : 17-05-08 14:55

> [...]
>
> Mht hardwaren så er det en DELL Vostro 1700 (T7700, 8600GT, 4Gb mem)
> Maskinen burde kunne trække Vista - den kan trække 3 vmware guest OS (win

Korrekt, der kommer nyt styresystem 2010. Sådan har det været lige siden
Windows 1.0 og frem til idag - nye styresystemer med få års mellemrum.

Mine maskiner er netop DELL, og al hardwaren understøtter Vista.

At du har et ældre program, hvor leverandøren ikke har lavet en opdatering
til Vista, er jo ikke styresystemets skyld. Du skriver tillige "Manglende
hardware drivere", så også her er der en fejlmulighed i dit system.

Jeg kan slet ikke genkende dine problemer:

> Explorer crasher i tide og utide
> Defender crasher ved opstart
> Gentagende BSOD
> Søgning i filsystemet er bombet tilbage i stenalderen

Et lille tip, som måske kan hjælpe dig lidt. Hvis ikke du kan finde drivere
på DELL´s danske hjemmeside, så prøv på dell.com. Du kan også oprette dig
som bruger af deres forum, og der kan man få virkelig meget hjælp til de
problemer man - som dig - er løbet ind i.

Mine maskiner kører upåklageligt.

BG

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-08 18:01

"-= ? =-" skrev

> At du har et ældre program, hvor leverandøren ikke har lavet en opdatering
> til Vista, er jo ikke styresystemets skyld. Du skriver tillige "Manglende
> hardware drivere", så også her er der en fejlmulighed i dit system.

Du bad om argumenter for at gå tilbage til XP

> Et lille tip, som måske kan hjælpe dig lidt. Hvis ikke du kan finde
> drivere på DELL´s danske hjemmeside, så prøv på dell.com.

Sorry been there done that no luck
De drivere jeg har pt på min Dell CD er nyere end dem man kan finde hos Dell

- Peter

Dato : 19-05-08 15:42

> [...]
>
> Sorry been there done that no luck
> De drivere jeg har pt på min Dell CD er nyere end dem man kan finde hos

Så gå på dell.com og opret dig som bruger på deres forum. Her er der go
hjælp at hente og der er til tider teknikkere der blander sig.

BG