MS Windows
briani 27239
Vista blues
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-05-08 21:15

Hejsa

Jeg har en del vmware maskiner (Win 2003) der kører på min Vista
installation for test/udvikling etc
Men jeg har problemer med at tilgå services fra anden extern maskine, lokalt
virker det fint
Jeg regner med at der skal åbnes et eller anden på Vista'en så connections
"udefra" er tilladt, men hvilket?
Jeg forsøgvis kvalt firewall genstartet maskine men uden de store fremskridt
Flytter jeg vmware maskinen til min test server så fungerer det fint

tpf/Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-05-08 08:08

"Peter Lykkegaard" skrev

> Jeg regner med at der skal åbnes et eller anden på Vista'en så connections
> "udefra" er tilladt, men hvilket?

arggh glem det :(
Vi kører Trend Micro Officescan på alle vores klienter og med den kommer
også en Firewall ...
Selvom "All access policy" er valgt så blokerer den alligevel for nogen ting
Løsningen var at slå firewallen fra på netkortet og Vistas egen firewall er
jo stadig kørende såehh

- Peter

Fra : Jubii

Dato : 15-05-08 10:23

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Løsningen var at slå firewallen fra på netkortet og Vistas egen firewall er jo stadig kørende

Der kan skrives undtagelser i firewall og alm. tillad fjernadgang.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-05-08 13:19

"Jubii" skrev

> Der kan skrives undtagelser i firewall og alm. tillad fjernadgang.
Selvom "All access policy" var slået til så blev indkomne forespørgsler
blokeret
Eg ping, http, port 9999 etc
NB! "All access policy" betyder at Trends firewall skulle være fuldstændig
åben

Btw mine behov er en anelse mere avancerede end alm fjernadgang...

- Peter