MS Windows
briani 27239
4GB SD-kort fra Aldi virker ikke!
Fra : frank

Dato : 14-05-08 14:35

Hej. Jeg har lige købt 2 stk SD kort som er på tilbud hos Aldi. 4GB og
hastighed x60 til kr. 119,- pr. stk.

Det virker fint i mit Canon camera, kan både formatere, optage billeder og
se dem på cameraet. Men, når jeg stopper det i min computers kortlæser,
sker der absolut ingenting. Jeg kan hverken åbne, formatere eller se
egenskaberne. Når jeg prøver det samme med mine "gamle" 2GB DaneElec er der
ingen problemer.

Har også prøvet med en "løs" kortlæser tilsluttet en af USB-portene. Samme
negative resultat med det nye 4GB Aldi SD-kort.

Er det de 4GB som er problemet - eller hvad kan det være ?

Kortet er mærket 4GB SD card HIGH SPEED memory. På pakningen er
typebetegnelsen: MMSD/4GBHI. Og der er en henvisning til
http://dk.eetnordic.com/products.aspx?pid=310580 hvor jeg kan finde kortet,
men ikke yderligere info.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : frank

Dato : 14-05-08 14:37

Skulle måske lige tilføje at fabrikatet er: Micro Memory.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-05-08 16:09

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev
> [...]
> sker der absolut ingenting. Jeg kan hverken åbne, formatere eller se
> egenskaberne. Når jeg prøver det samme med mine "gamle" 2GB DaneElec er

Det lyder som om dine kortlæsere ikke understøtter SDHC kort.
Kan du komme til kortet når kameraet er tilsluttet pc'en direkte?

Peter Schrøder

Fra : frank

Dato : 14-05-08 16:27

> Det lyder som om dine kortlæsere ikke understøtter SDHC kort.
> Kan du komme til kortet når kameraet er tilsluttet pc'en direkte?
> [...]

Hej Peter. Tak for svaret. Ja, har lige tilsluttet cameraet til en usb port
og så kan jeg importere billeder fra "Aldi" kortet.

Jeg er ikke klar over hvad sdHC kort står for. Hvor ser du at det er SDHC ?
og hvad dækker det over ?

v.h. Frank.

Fra : frank

Dato : 14-05-08 16:32

Fandt en forklaring på SDHC via Google:

Sandisk lancerer 8GB standard SDHC kort

21-03-2007

SanDisk lancerede for kort tid siden et 8GB SDHC kort i Ultra II serien. Nu
er turen kommet til standard-serien, hvor et kort på samme størrelse nu også
er annonceret.
SDHC er den nye betegnelse for kort i et hvilket som helst SD-format større
end 2GB, som opfylder den nye SD 2.0 specifikation. Tidligere
specifikationer for SD-kort begrænsede kapaciteten til 2GB, mens SDHC
understøtter kapaciteter op til 32GB. SanDisk inkluderer gratis en MicroMate
USB 2.0 læser med hvert 8GB SDHC-kort for at sikre, at brugere ikke får
problemer med at overføre filer mellem kort og computer.

Så det er nok som du skrev i dit svar.

v.h. Frank

Fra : Tonni Madsen

Dato : 14-05-08 18:44

Har oplevet at en del læsere ikke kan arbejde sammen med kort på 2Gb+, måske
du er ovre i noget lignende... Har selv en del forskellige kotrlæsere til at
ligge, og opdagede først problemet da jeg købte et 2Gb kort... Rodede lidt
på nettet og opdagede at bare fordi kortet passer i læseren rent fysisk er
det skam ikke ensbetydende med at den kan læse det...
Så mit råd, find en anden læser, som du er sikker på kan læse så store
kort...

Mvh Tonni Madsen

(ved godt det var et 4Gb og ikke 2Gb du har, men måske der ligger endnu en
grænse som der åbenbart gør ved 2Gb...)

Fra : JSH [9800]

Dato : 14-05-08 22:44

Altså:
4GB SD-kort fra Aldi VIRKER, men din kortlæser kan ikke læse dem!