MS Windows
briani 27239
Lydproblemer under opstart
Fra : Rene Hansen

Dato : 14-05-08 12:03

Hej gruppe
Jeg har en bærbar med XP Home Edition, og her de sidste par uger er
den begyndt at opføre sig lidt underligt...
Når jeg starter den kommer der et nydeligt bip fra de indledende
øvelser, men når den så når til at boote XP går det sommetider
galt.Når Skype logger på kommer der jo en en lyd, men nu er det en
gang "skratte-rat" eller decideret piberi.Og efter det er der som
regel ingen lyd, forstået på den måde at sommetider virker det
normalt.
Jeg troede først at det evt var et hardware problem, men nu på det
seneste er maskinen begyndt at fryse eller blive ustabil, og den
eneste måde at komme videre på er at tvangsnedlukke den og starte igen
og håbe på det bedste, så min mistanke er nu mere inde på et software
problem.Fryseriet består i at musemarkøren er stationær og alle
funktioner via keyboard afvises.
Jeg har prøvet at disable alle de lydrelaterede programmer jeg har
kunnet komme i tanker om, og så reboote, men problemet er der stadig,
og dset ser ud som om det langsomt bliver værre.
Jeg har vredet hjernen, men kan ikke komme i tanker om noget
nyinstalleret i den senere tid så jeg er nødt til at bryde sammen og
kalde efter Jeres ekspertise....
Før jeg gør noget som tager livet af maskinen, er der een som vil være
så venlig at pege mig i den rigtige retning?

pft

Rene

Fra : Simon Hansen

Dato : 14-05-08 12:27

Rene Hansen (slet BI1QH) skrev:
> [...]
> Før jeg gør noget som tager livet af maskinen, er der een som vil være
> så venlig at pege mig i den rigtige retning?

Det lyder som et varme problem med din CPU.
Prøv at pille siden af kabinettet. Kan afhjælpe det en hel del.
Rens samtlige blæsere for at sikre dit airflow igennem kabinettet.
Hvis din CPU er blevet overclocket så prøv at clocke den ned igen.

Kan også være dine RAM som er ved at sige "tak for denne gang" Men de
udløser ikke et BIP.

Kan også være din strømforsyning som er ved at stå af.. De bliver jo
trætte efterhånden. Prøv at slå et drev eller 2 fra og se om det løser
problemet.

Mit bedste bud er varme.

Du kan spørge inde i dk.edb.hardware da det er et hardware problem.
Det ville være lettere for folk at afhjælpe/lokalisere problemet hvis du
lige skrev specifikationerne på din computer.

Hilsen
Simon

Fra : Simon Hansen

Dato : 14-05-08 12:31

Jeg bonker lige mig selv for ikke at nærlæse din post ordentligt.

Simon Hansen skrev:

> Du kan spørge inde i dk.edb.hardware da det er et hardware problem.
> Det ville være lettere for folk at afhjælpe/lokalisere problemet hvis du
> lige skrev specifikationerne på din computer.
sludder fra min side når det nu er en bærbar..
Dette er den rigtige gruppe at spøge i dk.edb.hardware.baerbar
Men jeg holder stadig på at du har et varme problem.

Fra : Rene Hansen

Dato : 14-05-08 14:14

Simon Hansen <xqualdkNOSPAM@hotmail.dk> skrev:
>Jeg bonker lige mig selv for ikke at
>nærlæse din post ordentligt.

>sludder fra min side når det nu er en bærbar..
> [...]

Hej Simon
Tak for svaret, bippet er det der kommer under computerens
systemcheck under selve opstarten.
Den er ca tre år gammel og jeg har altid været påpasselig med at
den kan "få vejret," men støv kan jo sagtens være et problem nu.
Men ville det ikke vise sig efter et stykke tid i stedet for i
selve boot-fasen?
Tak for link til korrekt gruppe, jeg vil fluks bevæge mig
derover...

Ren

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 14-05-08 15:57

Simon Hansen skrev:

> Men jeg holder stadig på at du har et varme problem.

Efter at maskinen lige er startet op?

--
Niels

Fra : Rene Hansen

Dato : 14-05-08 16:26

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> skrev:

>Efter at maskinen lige er startet op?
>
>--
>Niels

Jeg har nu kastet mig ud i et par forsøg; først gendannede jeg
maskinen til en gang i januar, og så var problemet væk...
Dernæst gendannede jeg den til i går, problemet var tilbage..

Foreløbig løsning som ser ud til at have virket er at jeg har
har afinstalleret mit Labtech webcamera. Jeg har rebootet to
gange nu, og det ser OK ud, kun et problem at musen (USB) lige
skal hives ud og sættes til igen for at blive registreret..

Ren

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 14-05-08 17:00

Rene Hansen (slet 7HIJO) skrev:

> [...]
> gange nu, og det ser OK ud, kun et problem at musen (USB) lige
> skal hives ud og sættes til igen for at blive registreret..

Lyder rimeligt, at noget crap-software, der tit følger med hw kan være
årsagen.

--
Niels

Fra : Rene Hansen

Dato : 14-05-08 21:52

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> skrev:

(SNIP)

>Lyder rimeligt, at noget
>crap-software, der tit følger med
>hw kan være
>årsagen.
>
>--
>Niels

Ja, musen har jeg brugt i et års tid uden problemer, så det er
sikkert relateret til dette her problem.
Næste eksperiment i morgen er at geninstallere kameraet og se
hvad der sker...

Ren