MS Windows
briani 27239
Ny HD og multiboot vista + XP ?
Fra : Fister

Dato : 13-05-08 09:04

Hej, jeg købte en laptop med Vista og dette lorte OS opgiver jeg nu at bruge
som default OS.
Jeg har købt en ny harddisk hvor jeg vil have Vista'en som er blevet anvendt
siden laptoppen blev købt.

På min stationære PC har jeg nu et ghostimage af Vista'en samt et ghostimage
af XP fra min stationære.

Kan jeg lægge disse 2 ghostimage´s på hver sin partition på den nye harddisk
og lave noget bootmenu, og hvorledes gribes det an?

Jeg bruger partitionmagic. Bør man lave en lille partition til multiboot
styring, eller?

Fister

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-05-08 10:20

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> harddisk og lave noget bootmenu, og hvorledes gribes det an?
>
> Jeg bruger partitionmagic. Bør man lave en lille partition til multiboot

Jeg har ingen erfaring med Ghost-filer, men normalt skal det ældste OS (XP)
installeres først - og derefter det nyeste (Vista).
Så finder computeren selv ud af at lave en dual boot-menu. Det er nok med 1
partition til hvert OS.