MS Windows
briani 27239
Søg alle filer undtagen én bestemt filtype
Fra : Lars Hansen

Dato : 12-05-08 21:13

Hej i Gruppen

Beklager den lidt kryptiske beskrivelse, men det var det bedste jeg kunne
finde på.

Sagen er at jeg har ca. 40.000 filer fordelt i ca. 2800 mapper "alle" af den
samme filtype.
Men jeg er ikke 100 % sikker på at alle er af den samme filtype og jeg gider
altså ikke at sidde og kigge i samtlige mapper for at checke alle filer.

Er der ikke i Windows en måde hvorpå man kan søge efter filer der IKKE har
en bestemt endelse?
Altså sådan at jeg får en liste op med alle de filer der IKKE ender med en
bestemt endelse?

Mvh og på forhånd tak.

Lars Hansen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 12-05-08 21:46

Lars Hansen wrote :

> [...]
> bestemt endelse?
> Altså sådan at jeg får en liste op med alle de filer der IKKE ender med en

Der findes et "filter" i kommando-prompt der kan klare det:

dir /b /s | findstr /i /v /e ".jpg"

Denne vil vise alle filnavne der ikke slutter på ".jpg". Man skal dog
selv finde ud af hvilke mapper de pågældende filer ligger i.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-08 22:01

Klaus Jørgensen skrev:

> [...]
>
> Denne vil vise alle filnavne der ikke slutter på ".jpg". Man skal dog
> selv finde ud af hvilke mapper de pågældende filer ligger i.

Mens jeg skrev mit svar, gav Klaus denne elegante løsning.

Jeg glemte i mit svar at skrive, at man allerførst klikker i søgefeltet
øvert til højre i det aktuelle mappe-vindue man står i. Man kan også
benytte F3-tasten.

-michael

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-08 21:56

Lars Hansen skrev:
> [...]
> en bestemt endelse?
> Altså sådan at jeg får en liste op med alle de filer der IKKE ender med en

Du skriver ikke hvilket OS du har. I Vista (har lige afprøvet det i min
Vista Home Premiun) kan man udelukke fx. Word-dokumenter med denne
søgning: "*.* NOT *.doc" (uden anførselstegn). Bemærk at "NOT" skal
skrives med STORE BOGSTAVER.

Det samme gælder desværre ikke i XP...

Jeg har ikke mulighed lige nu for at afprøve det i andre versioner.

-michael

Fra : Dr.Xerox

Dato : 12-05-08 22:17

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse news:g0a8bn$13h6$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> Men jeg er ikke 100 % sikker på at alle er af den samme filtype og jeg gider altså ikke at sidde og kigge i samtlige mapper for at

Brug TotalCommander, et godt stykke værktøj, til mange ting, bl.a. til det du efterlyser.

http://www.ghisler.com/

Poul

Fra : alexbo

Dato : 13-05-08 15:42

> [...]

> Men jeg er ikke 100 % sikker på at alle er af den samme filtype og jeg
> gider altså ikke at sidde og kigge i samtlige mapper for at checke alle

Man kan om ikke andet søge på alle filer, og bagefter sortere efter type.
Det er selvfølgelig nemmest hvis alle mapper ligger i en hovedmappe eller et
drev for sig selv, men det gælder også andre søgesystemer.

mvh
Alex Christensen