MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Recover af Vista
Fra : JMN

Dato : 12-05-08 16:44

Hej med jer

På min Medion var der fra start præinstalleret Vista. På D-drev ligger et
"recover" bibliotek.
Der er 10 filer.

Facto001-008.GHS
Factory.GHO
SYSB.bin

Hvordan gør jeg brug af disse filer? Min pc kører mildest talt ikke så godt,
så jeg vil gerne lave format c:
og installere på ny.

Anyone?

vh.
Jørgen

Fra : -= ? =-

Dato : 12-05-08 17:29

"JMN" <jalidreng@jalidreng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Factory.GHO
> SYSB.bin
>
> Hvordan gør jeg brug af disse filer? Min pc kører mildest talt ikke så

Det er en "recovery-partition" der ligger på D-drevet. Her ligger der en
ghostfil (Imagefil) som bruges til at genskabe din PC som den var da du fik
den.
Kig i din manual - der står sikkert hvad du skal trykke på under opstart,
for at få din PC til automatisk at indlæse den ghostfil fra D-drevet.
Husk at tage de ting ud af din PC som du vil gemme (dokumenter, billeder
o.a.), for alt hvad der ligger på dit C-drev vil forsvinde når ghostfilen
indlæses på dit C-drev.
Glem alt om "format c:"

BG

Fra : JMN

Dato : 12-05-08 17:32

> [...]
> o.a.), for alt hvad der ligger på dit C-drev vil forsvinde når ghostfilen

OK, tak for svaret.

Nu var der desværre ikke en vejledning med vedr. dette., så derfor er jeg
lidt i tvivl lige nu hvad jeg skal gøre.

vh.
Jørgen

Fra : -= ? =-

Dato : 12-05-08 18:15

> [...]
>
> Nu var der desværre ikke en vejledning med vedr. dette., så derfor er jeg
> lidt i tvivl lige nu hvad jeg skal gøre.

Er der ikke en mulighed for at trykke på knap (som regel en F-tast) når den
starter op - står der ikke noget på skærmen under opstart?
Er der ikke en "Recovery-CD med til din PC?
Prøv evt. at slå modellen op i Google, og se om ikke der kommer noget frem.

BG

Fra : -= JF =-

Dato : 12-05-08 18:29

JMN skrev:

> Nu var der desværre ikke en vejledning med vedr. dette., så derfor er
> jeg lidt i tvivl lige nu hvad jeg skal gøre.

Prøv at genstarte din computer, og hold nøje øje med hvad der står på
skærmen under opstart = inden Windows starter.

På et tidspunkt vil der stå någet i stil med:
Press F1 for et-eller-andet Press F5 for noget-helt-andet

Læg mærke til hvilken tast du skal trykke på for at lave recovery.
Tasten virker kun til recovery så længe teksten står på skærmen.

Som BG skrev - Husk at gemme det du ikke gerne vil miste! Når først
recovery kører er alt tabt!

--
Mvh. John

Fra : Hit med var'ne arne

Dato : 12-05-08 23:25

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> [...]
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

og så burde der også være mulighed for at gemme recoveryet på
dvd/cd'er eller osse burde der være en recovery-dvd/cd'er i
pap-æsken

Fra : Brian Hinsby

Dato : 18-05-08 13:03

Hej

Jeg har haft samme problem ... og kan sagtens ved
opstart se at jeg skal trykke F11... men intet sker ...

Findes der evt. et program der kan læse hvad der
findes på drev d som vel er recovery drevet.

Og derfra lave et par skiver som man dermed kan bruge??

På forhånd tak

Fra : jsh

Dato : 13-05-08 13:01

> [...]
> Factory.GHO
> SYSB.bin
>
> Hvordan gør jeg brug af disse filer? Min pc kører mildest talt ikke så

Du har sikkert fået en dvd eller cd med (Aplikationer og Support) den booter
du på så får du mulighed for at anvende filerne på dit D drev C bilver
gendannet så det ser ud som da du købte PCen.
JSH

Fra : sigurno

Dato : 14-05-08 19:29

> Hvordan gør jeg brug af disse filer? Min pc kører mildest talt ikke så
> [...]

Har du prøvet start programmer og kig efter brugermanual og lignende. Der
kan faktisk være en hel beskrivelse af comp og også hvordan du recov. pc'en.

Mvh.

Sigurno