MS Windows
briani 27239
sider der bar ekommer
Fra : KS

Dato : 10-05-08 15:26

hmmm hvorfor kommer denne side (+ andre sider) hele tiden når jeg skifter
side i IE7??? her er en af siderne:
http://www.ikariam.dk/?kid=a-03820-14420-0804-a070718f

er der noget jeg kan gøre? Jeg har blokeret AL popup!

kører xp

på forhånd tak
mvh
Kenneth

Fra : Knud Erik

Dato : 10-05-08 15:50

"KS" <KennedFJERNSPAM@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> side i IE7??? her er en af siderne:
> http://www.ikariam.dk/?kid=a-03820-14420-0804-a070718f
>
> er der noget jeg kan gøre? Jeg har blokeret AL popup!

Hej
Prøv at køre denne fil - måske den kan klare det'
http://www.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip

Knud Erik

Fra : KS

Dato : 10-05-08 16:36

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Hej
> Prøv at køre denne fil - måske den kan klare det'
> [...]
hej KE
hvad skal den gøre godt for?
mvh
kenneth

Fra : Knud Erik

Dato : 10-05-08 16:41

> hej KE
> hvad skal den gøre godt for?
> mvh
> kenneth

Den registrerer/genopretter/gendanner/reparerer *.dll i IE

Fra : KS

Dato : 10-05-08 20:49

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> "KS" <KennedFJERNSPAM@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Den registrerer/genopretter/gendanner/reparerer *.dll i IE

hmmmm - der er stadig de der irriterende pop-ups... og fra tid til anden
åbner et vindue med "sin pc ser ikke ud til at køre optimalt - tryk her for
at installere.....bla bla - det er helt risikofrit" - det har jeg
selvfølgelig IKKE trykket ja til, men lugter det ikke lidt af virus?

mvh
kenneth

Fra : Simon Hansen

Dato : 10-05-08 20:56

KS skrev

> [...]
> at installere.....bla bla - det er helt risikofrit" - det har jeg
> selvfølgelig IKKE trykket ja til, men lugter det ikke lidt af virus?

Har du prøvet at køre en spyware scanning? feks med search and destroy
eller superantispyware? lugter lidt af noget snavs det der.
Du kunne evt. spørge herinde --> dk.edb.sikkerhed.virus

Hilsen
Simon

Fra : KS

Dato : 10-05-08 20:59

"Simon Hansen" <xqualdkNOSPAM@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller superantispyware? lugter lidt af noget snavs det der.
> Du kunne evt. spørge herinde --> dk.edb.sikkerhed.virus

hej
jeg vil lige prøve med search and destroy ellers vil jeg spørge i det forum
du refererer til.
takker
mvh
Kenneth

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-05-08 07:36

"KS" skrev

> jeg vil lige prøve med search and destroy ellers vil jeg spørge i det
> forum du refererer til.

Sandsynligvis en trojaner
Housecall (gratis online scanner fra Trend Micro) kan fjerne det meste af
den slags
http://housecall.trendmicro.com/

- Peter

Fra : KS

Dato : 12-05-08 20:27

> [...]
> side i IE7??? her er en af siderne:
> http://www.ikariam.dk/?kid=a-03820-14420-0804-a070718f
>
> er der noget jeg kan gøre? Jeg har blokeret AL popup!

heldigvis for Lenovo og deres re-etablerings-facilitet - jeg har i dag
re-etableret min T61 ud fra recovery'en - så nu kører det-
jeg havde kørt noget anti-spyware-program der så lige fjernede de trojanske
ting samt de inficerede DLL-filer så pc'en kørte skidtere

mvh
kenneth