MS Windows
briani 27239
Overføre 1 GB til c-drev --- program ?
Fra : Olsen

Dato : 09-05-08 23:17

Min XP nu med SP3 bruger på c-drevet (system) nu 84% og da jeg på de øvrige
(5) drev, på et af dem, godt kan stjæle 1 GB og overføre til c-drevet søger
jeg et program som er NEMT og delvist UFARLIGT at bruge til denne
transaktion.

Har læst om flere programmer, ex Partition Magic, men fornemmer, at der er
flere forbehold, hvilket lyder som om at det nemt kan gå galt.

Findes der et program som er mere "idiotsikret" ?

\Olsen

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 10-05-08 00:30

> [...]
> øvrige (5) drev, på et af dem, godt kan stjæle 1 GB og overføre til
> c-drevet søger jeg et program som er NEMT og delvist UFARLIGT at bruge til

Hvis du virkelig mener, at du vil bøvle med at forøge c drevet med kun 1 GB,
er jeg bange for, at der er noget galt, og du må på jagt efter en ny HD.
Enten må du lægge nogle af dine fem små partioner sammen, eller også må du
købe dig en tidssvarende HD (typisk 500 GB). Internt eller evt. en USB2
ekstern disk. Hvis dette ikke er en mulighed, kunne du overveje at lægge
swap-filen fra windows på et andet drev end c:\ (denne kan nemt optage
omkring 1 gb.) Hvis det er en pc af ældre dato, med flere fysiske HD, kunne
den også have godt af dette.

Mvh

Jasper

Fra : Olsen

Dato : 10-05-08 00:58

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> [...]
> c:\ (denne kan nemt optage omkring 1 gb.) Hvis det er en pc af
> ældre dato, med flere fysiske HD, kunne den også have godt af

Det ville være rart, hvis du ville nøjes med at besvare mit spørgsmål.
Jeg er ikke så dum at jeg ikke ved at min harddisk er oldnordisk, men da jeg
har ledig kapacitet (endnu) kan jeg måske trække investeringen lidt !
At isætte ny harddisk kræver en masse bøvl med installation m.m..

Min swap-fil ligger allerede på et andet drev !!!!

\Olsen

Fra : Simon Hansen

Dato : 10-05-08 01:09

Hvis der findes et som er mere idiot sikret end partition magic så vil
jeg da gerne ha et vink om det :)
Det er nu et let program og det kan "næsten" ikke gå galt så flyt du
bare rundt på nogle mb'er rundt omkring.

Du kunne jo selvfølgelig også se på hvad du har installeret på dit C
drev og evt. flytte det til et andet drev?
Selv har jeg kun windows og de såkaldte "uunværlige" programmer på mit C
drev.. alt andet får deres eget drev.

Hilsen
Simon

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-05-08 01:43

Hej Olsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Min XP nu med SP3 bruger på c-drevet (system) nu 84%

Ekskursivt (Simon har jo svaret på dit egentlige spørgsmål):

Hvis du ikke vil fortryde og dermed afinstallere nogle af dine
opdateringer fra Windows Update (hotfixes etc.), og *hvis* du stadig
har alle det $NtUninstallxxxxx-foldere med filer i Windowsfolderen, kan
du roligt slette dem.

Se fx <http://www3.telus.net/dandemar/spack.htm> (og se også der hvad
du *ikke* må/bør slette).

Min er født med XP SP2 (dvs. det var en Microsoft Windows Home XP SP2
der blev installeret på den fra start). Bare fra da og indtil nu er der
ca. 500 MB i de $NtUninstall-foldere, hvorfor du i givet fald kunne få
halvdelen af den ønskede plads uden problemer.

Man køber sig da gratis, risikofrit og uden større bøvleri noget tid på
den måde.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/dont_waste_space.htm

Fra : Olsen

Dato : 10-05-08 03:23

Rudi Stegen wrote:

> [...]
> problemer.
>
> Man køber sig da gratis, risikofrit og uden større bøvleri

Hold da op, det lettede gevaldigt på trykket.
Fulgte opskriften og takker.

\Olsen