MS Windows
briani 27239
Blå skærm på XP
Fra : Benny

Dato : 07-05-08 22:33

Så er den blå skærm dukket op igen. det har stået på i nogle dage. der er
kun spil + messenger på harddisken. jeg får denne besked på den blå skærm.

PFN_LIST_CORRUPT.

Jeg har her til aften installeret SP3, men det hjalp ikke.

har i nogle forslag??

System.
intel 3,16 duo core.
2gb ram
nvidia 7950gt med 512 mb ram
C: drev køre med Vista
D: drev køre med XP

D drevet bliver kun brugt til spil. C drevet til alt andet.

Hilsen
Benny

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-05-08 22:57

Benny skrev:
> Så er den blå skærm dukket op igen. det har stået på i nogle dage. der
> er kun spil + messenger på harddisken. jeg får denne besked på den blå
> skærm.
>
> PFN_LIST_CORRUPT.

Den mest sandsynlige fejl er en fejl i din ram. Hvis du har
to ramklodser, så prøv med én ad gangen for at se, om
problemet ophører.

Du kan også prøve at tjekke din ram med Memtest86:
http://www.memtest86.com/download.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Benny

Dato : 08-05-08 00:14

> [...]
> så prøv med én ad gangen for at se, om problemet ophører.
>
> Du kan også prøve at tjekke din ram med Memtest86:

Da jeg også kører med Vista på samme comuter og der er der ingen fejl på
rammen. derfor er jeg tvivlende på defekt ram.
Benny

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-05-08 11:12

Benny skrev:

> Da jeg også kører med Vista på samme comuter og der er der ingen fejl på
> rammen. derfor er jeg tvivlende på defekt ram.

Det er muligt at have ram-fejl i ét styresystem og ikke i et
andet. Men der kan også være andre forklaringer, og de er
nok mere sandsynlige.

Du får nogle flere oplysninger på den blå skærm, og de kan
hjælpe med at stedfæste problemet nærmere (det er parameter
1, der er interessant). Men det er noget nørdet noget og
ikke noget, jeg har forstand på.

Prøv at tjekke denne side:
http://msdn.microsoft.com/en-gb/library/ms793247.aspx

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Benny

Dato : 09-05-08 22:33

> Du får nogle flere oplysninger på den blå skærm, og de kan hjælpe med at
> stedfæste problemet nærmere (det er parameter 1, der er interessant). Men
> det er noget nørdet noget og ikke noget, jeg har forstand på.

Jeg håber at jeg har fundet de rigtige data. udover den tidligere nævnte så
står der også at man skal slette de sidste installeret driver og programmer.
STOP: 0x0000004E ( 0x00000090, 0x00074D35, 0x00000003, 0x00000000)
Disse tal er sort snak for mig. håber at de kan hjælpe. for sjov skyld, så
installede jeg Return to Carstle Wolfenstien forleden, men det hjalp ikke.
Benny

Fra : Peter

Dato : 10-05-08 01:22

"Benny" <benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> installede jeg Return to Carstle Wolfenstien forleden, men det hjalp ikke.

http://support.microsoft.com/kb/291806

PeterB

Fra : Benny

Dato : 10-05-08 22:20

Det lugter af en driver, som er syg. Hvor finder jeg dem i stifinder? det
gælder også inaktive drivers da jeg har 2 eksterne HD, som bliver brugt til
backup.
Benny

Fra : Peter

Dato : 07-05-08 23:09

> [...]
>
> PFN_LIST_CORRUPT.
>
> Jeg har her til aften installeret SP3, men det hjalp ikke.

Du kan prøve at kikke på dette link. Det er godt nok til Win 2000, men
virker sikker også på en Win XP: