MS Windows
briani 27239
Dansk MUI til Windows XP Home?
Fra : Martin /Helsingør

Dato : 07-05-08 20:19

Ville gerne ændre sprog på en præinstalleret engelsksproget Windows XP Home
SP2, men tilsyneladende virker MUI ikke på Home Edition...

http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/faqs/Muifaq.mspx#MUIques4

Nogen som har erfaringer?

På forhånd tak.

Martin /Helsingør

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-05-08 21:15

Martin /Helsingør <mailme.nospam@gmail.com> skrev :

>Ville gerne ændre sprog på en præinstalleret engelsksproget Windows XP Home
>SP2, men tilsyneladende virker MUI ikke på Home Edition...

Virker heller ikke på en alm. XP Pro, så det er kort sagt ikke
muligt.

Du skal læse dette på siden:

»How can I acquire Windows MUI?
The Windows XP/2000 MUI is sold only through Volume Licensing
programs such as the Microsoft Open License Program (MOLP /
Open), Select, and Enterprise agreement (or with a new computer
as an OEM version at customer request). It is not available
through retail channels.«

Så det vil koste adskillige tusindkronesedler blot for at få
muligheden på en Pro.
--
Kerim

Fra : N_B_DK

Dato : 08-05-08 00:38

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message
> Virker heller ikke på en alm. XP Pro, så det er kort sagt ikke
> muligt.

Nå det virker da ellers fint på min ganske alm xp pro.

> [...]
> through retail channels.«
>
> Så det vil koste adskillige tusindkronesedler blot for at få

Ja, men man kan sagtens installere det på en engelsk xp pro (det skal
være mui versionen, og det er den engelske version).

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-05-08 05:23

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev :

>Nå det virker da ellers fint på min ganske alm xp pro.

Og hvordan har du, legalt, fået fat i softwaren?

Det kunne jo være interessant, at kunne viderebringe til andre,
ellers kan dine oplysninger ikke rigitg bruges til noget.

Medmindre det er en OEM-versiom, som følger med visse
fabrikscomputere.
--
Kerim

Fra : N_B_DK

Dato : 08-05-08 08:35

> Og hvordan har du, legalt, fået fat i softwaren?

fordi jeg arbejder som konsulent.

> Det kunne jo være interessant, at kunne viderebringe til andre,
> ellers kan dine oplysninger ikke rigitg bruges til noget.

Hvordan softwaren er skaffet, har bare intet at gøre med om den kan
installeres på en xp pro eller ej at gøre.

> Medmindre det er en OEM-versiom, som følger med visse
> fabrikscomputere.

Det er det ikke.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-05-08 10:59

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev :

>fordi jeg arbejder som konsulent.

Fint, men det kan vi andre jo ikke bruge til noget.

Vi kan jo ikke få fat i en MUI uden at må slippe en mindre
formue.

Så i praksis er det ikke muligt for os alm. dødelige at bruge
MUI, så derfor er alt muligt om at det kan lade sig gøre osv.
fuldstændig unødvendige.
--
Kerim

Fra : N_B_DK

Dato : 08-05-08 11:49

> Så i praksis er det ikke muligt for os alm. dødelige at bruge
> MUI, så derfor er alt muligt om at det kan lade sig gøre osv.
> fuldstændig unødvendige.

Sikke da en gang bortforklaring, fakta er at MUI sagtens kan installeres
på en engelsk xo pro mui, at man som privat person ikke kan få den
lovligt, betyder ikke det så er umuligt at installere den.

Det er præcis det samme som de tosser der påstår at XP ikke kan styre
4GB ram, når det er deres bundkort der er skyld i at ikke alle 4GB kan
udnyttes.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-05-08 12:47

> [...]

>på en engelsk xo pro mui, at man som privat person ikke kan få den
>lovligt, betyder ikke det så er umuligt at installere den.

Nej, men vi kan ikke bruge oplysningen til noget som helst, for
vi kan ikke få fat i det.

Og jeg har aldrig skrevet, at den ikke kan bruges på en XP Pro.
--
Kerim

Fra : _

Dato : 08-05-08 12:51

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, men vi kan ikke bruge oplysningen til noget som helst, for
> vi kan ikke få fat i det.
>
> Og jeg har aldrig skrevet, at den ikke kan bruges på en XP Pro.
> --

Mere end 95% af oplysningerne i denne gruppe kan ikke bruges til noget som
helst. Men denne oplysning kan.

Fra : Dan Christiansen

Dato : 08-05-08 19:59

_ wrote:
> "Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Mere end 95% af oplysningerne i denne gruppe kan ikke bruges til noget som
> helst. Men denne oplysning kan.

Og du står for ca. 90% af disse 95%

dukadutiktilnoget

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-08 19:49

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Og jeg har aldrig skrevet, at den ikke kan bruges på en XP Pro.

Så du har altså ikke skrevet ?:

[...]

Ser frem til Australien.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-05-08 20:25

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev :

>Virker heller ikke på en alm. XP Pro, så det er kort sagt ikke
>muligt.

Man skal have en Volume Licensing, men selvf. er selve XP Pro den
samme, men licensen er ikke.
--
Kerim

Fra : Rado

Dato : 08-05-08 20:38

On Thu, 8 May 2008 12:49:24 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

>Sikke da en gang bortforklaring, fakta er at MUI sagtens kan installeres
>på en engelsk xo pro mui

Det er vel heller ikke en alm. XP Pro?

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-08 19:51

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Det er vel heller ikke en alm. XP Pro?

Jo det er det da, hvorfor skulle en engelsk XP ikke være almindelig ?
tror du at folk i engelsk talende lande, bruger en russisk eller
kinesisk version ? ;)

Fra : Rado

Dato : 09-05-08 22:03

On Fri, 9 May 2008 20:50:50 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Jo det er det da, hvorfor skulle en engelsk XP ikke være almindelig ?
>tror du at folk i engelsk talende lande, bruger en russisk eller

Fordi du skriver "xp pro mui".

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-08 22:21

> Fordi du skriver "xp pro mui".

det er den engelsk som default, men har man lavet visse ændrigner i en
slipstreamed install cd, så kan muligheden for mui mangle.