MS Windows
briani 27239
IE7 vil ikke lade sig install på XP Pro SP~
Fra : Bo

Dato : 06-05-08 06:32

IE7 vil ikke lade sig install på XP Pro SP2 bærbar, jeg ved ikke
hvormange gange jeg har forsøgt, der er masser af plads, men IE7 vil
ikke på bærbar, den kører og kører, efter en rum tid, får jeg at vide
at den ikke kan installeres og genstart.
Den version jeg vil install, 6.2.29.0 (SRV03_QFE.031113-0918) på
14.715.936 kb
Findes en komplet version der kan ? vh Bo

Fra : Knud Erik

Dato : 06-05-08 14:26

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej
Har du prøvet via Windows Update

Ellers kan du prøve med denne
http://www.microsoft.com/danmark/windows/downloads/ie/getitnow.mspx

Min version af IE7 hedder . 7.0.5730.13

Knud Erik

Fra : Bo

Dato : 06-05-08 08:37

On 6 Maj, 16:25, "Knud Erik" <kepFJ...@postkasse.net> wrote:
> [...]
> Den version jeg vil install, 6.2.29.0 (SRV03_QFE.031113-0918) på
> 14.715.936 kb
> Findes en komplet version der kan ?  vh Bo

JA Windows Update gør mig opmærksom hver gang, derfor prøver jeg at
downloade, men noget forkert sker.
Der lægger sig en mappe på skrivebordet, der hedder Fejlmeddelelse når
du prøver at install IE7 og linket er
Http://support.microsoft.com/kb/917925
Metode 1: Deaktivere eventuelle antivirus- eller
antispywareprogrammer, før du installerer Internet Explorer 7 = ER
GJORT !!!
Metode 2: Nulstille tilladelser for undernøgler i
registreringsdatabasen, der ikke kan skrives til
1. Fastlæg, om der er et problem, som forhindrer opdatering af
registreringsdatabasen:a. Klik på Start, klik på Kør, skriv %windir%
\ie7.log, og klik derefter på OK for at åbne filen Ie7.log.
[ie7.log]
1.131:
1.131: 2008/05/06 17:11:42.515 (local)
1.131: c:\370915da6842534cc694913a7952a54b\update\update.exe (version
6.2.29.0)
1.191: Hotfix started with following command line: /quiet /norestart /
er /log:C:\WINDOWS
1.191: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...
2.063: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.application
2.113: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xaml
2.113: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xbap
2.113: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xps
4.817: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...
5.768: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...
6.629: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.application
6.639: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xaml
6.639: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xbap
6.639: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xps
7.250: IECUSTOM: Backing up registry permissions...
7.320: IECUSTOM: Finished backing up registry permissions...
7.320: IECUSTOM: Setting new registry permissions...
7.370: IECUSTOM: Unable to clear DACLs HKCR\.xps
7.370: IECUSTOM: Finished setting new registry permissions...
7.370: IECUSTOM: An error occured verifying registry permissions.
ERROR: 0x80070534
7.370: DoInstallation: CustomizeCall Failed: 0x3f5
7.400: IECUSTOM: Restoring registry permissions...
7.410: IECUSTOM: Finished restoring registry permissions...
7.440: Konfigurationsdatabasenøglen kunne ikke skrives.
7.470: Installationen af Internet Explorer 7 blev ikke fuldført.
7.470: Update.exe extended error code = 0x3f5

Der er nævnt i linket hvad jeg skal gøre, men at rode rundt i REGEDIT,
jeg synes der mangler en udførlig forklaring, på hvad jeg skal
gøre.....
Håber du eller nogen kort kan skrive, hvad jeg skal søge efter og hvad
det skal ændres til !!!!!

[...]

Bemærk! Som standard er filen Ie7.log placeret i mappen C:\Windows.
b. Tryk på CTRL+END for at flytte til afslutningen af filen Ie7.log.
c. Klik på Søg i menuen Rediger.
d. I feltet Søg efter skal du skrive IECUSTOM: Key is still
unwriteable.
e. Under Retning skal du klikke på Op og derefter klikke på Find
næste.

Hvis du finder teksten "Key is still unwriteable", indikerer det, at
der er et problem, som forhindrer opdatering af
registreringsdatabasen. F.eks. indikerer tekst in logfilen, der ligner
følgende, at der er et problem:
time_stamp: IECUSTOM: Key is still unwriteable registry_subkey
I dette eksempel er registry_subkey navnet på den undernøgle i
registreringsdatabasen, der forårsager problemet.

Hvis du ikke finder teksten "Key is still unwriteable" i filen
Ie7.log, skal du gå til trin 2 for at finde flere trin til
fejlfinding.
2. Nulstil tilladelserne til registreringsdatabasen for de
undernøgler, der har de forkerte tilladelser. Følg disse trin for at
opdatere tilladelserne til undernøglen i registreringsdatabasen: a.
Klik på Start, klik på Kør, skriv regedit, og klik derefter på OK.
b. Find og højreklik på hver undernøgle i registreringsdatabasen, som
du bemærkede i trin 1e, og klik derefter på Tilladelser i menuen
Rediger.

Bemærk! Filen Ie7.log indeholder følgende forkortelser: • HKCR =
HKEY_CLASSES_ROOT
• HKLM = HKEY_LOCAL_MACHINE
• HKCU = HKEY_CURRENT_USER

c. Under Gruppe- eller brugernavne skal du klikke på
Administratorer.
d. Kontroller under Tilladelser for administratorer, at
afkrydsningsfeltet Tillad er markeret for følgende poster: • Fuld
kontrol
• Læsning
Kontroller, at afkrydsningsfeltet Afvis ikke er markeret for nogen
brugere eller grupper.

Yderligere oplysninger om, hvordan registreringsdatabasen ændres,
finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist
artiklen i Microsoft Knowledge Base:
310426 (http://support.microsoft.com/kb/310426/) Sådan bruges
Registreringseditor i Windows XP og Windows Server 2003. Artiklen er
evt. på engelsk.
e. Klik på Anvend, og klik derefter på OK.
f. Klik på Afslut i menuen Filer.
g. Forsøg at installere Internet Explorer 7 igen. Det kan være
nødvendigt at gentage disse trin, hvis der er andre nøgler, som har
tilladelser, der forhindrer installationen af Internet Explorer 7.

vh Bo

Fra : Knud Erik

Dato : 06-05-08 16:10

> [...]

gøre.....
Håber du eller nogen kort kan skrive, hvad jeg skal søge efter og hvad

Det er heller ikke lige min stærke side at rode i REGEDIT
Måske der findes en ekspert i gruppen, som kan forklare hvad
der skal gøres.

Fra : Bo

Dato : 06-05-08 09:35

On 6 Maj, 17:37, Bo <solfran...@gmail.com> wrote:
> On 6 Maj, 16:25, "Knud Erik" <kepFJ...@postkasse.net> wrote:

Endelig jeg fandt selv løsningen:

[...]

Administratorer var slet ikke oprettet så det gjorde jeg selv under
Advanceret......

vh Bo

Fra : Knud Erik

Dato : 06-05-08 16:48

> [...]

brugere eller grupper.

Administratorer var slet ikke oprettet så det gjorde jeg selv under

OK, tak for info.

Fra : Sørensen

Dato : 06-05-08 18:17

"Bo" > skrev
IE7 vil ikke lade sig install på XP Pro SP2 bærbar,

Der var Du heldig !,det er noget skod så behold Du bare den gamle

vh.
Sørensen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 06-05-08 19:04

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> "Bo" > skrev
> IE7 vil ikke lade sig install på XP Pro SP2 bærbar,
>
> Der var Du heldig !,det er noget skod så behold Du bare den gamle

Det er da godt nok et sagligt udsagn....

MN

Fra : Sørensen

Dato : 11-05-08 17:13

"Mogens > skrev >>
> Det er da godt nok et sagligt udsagn....

Kender du smileys hr. betjent

Fra : Bo

Dato : 13-05-08 02:37

On 6 Maj, 18:48, "Knud Erik" <kepFJ...@postkasse.net> wrote:

> [...]
> brugere eller grupper.
>
> Administratorer var slet ikke oprettet så det gjorde jeg selv under

selv tak !
vh Bo