MS Windows
briani 27239
Kode til Windows XP - hjælp
Fra : pm

Dato : 05-05-08 20:25

Har renser og regeret på pc...og er kommet til at slette noget i systemet
..
Den starter omend umådeligt langsomt op og ender med Klik på eget navn...

Her er så problemet...den spærger efter en kode..jeg har aldrig brugt kode
og kan ikke komme bagom
F8 virker ikke

Jeg har selvfølgelig genoprettelsesdisk...meen så er det jo total
omformattering

Nogen med et råd ???? Bliver MEGA glad så

pm

Fra : ham_selv

Dato : 05-05-08 21:21

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg har selvfølgelig genoprettelsesdisk...meen så er det jo total
> omformattering
>
> Nogen med et råd ???? Bliver MEGA glad så

Er det en nøgle til xp du søger eller ?

Fra : Søren Blom

Dato : 05-05-08 21:51

"ham_selv" <ggg@gggcom> skrev

> Er det en nøgle til xp du søger eller ?

Som jeg forstår det, er det log in password der spørge efter.

PM, prøv at google lidt på "lost login password to Windows XP" så er der
sikkert et trick der kan hjælpe dig.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 06-05-08 05:28

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Som jeg forstår det, er det log in password der spørge efter.
>
> PM, prøv at google lidt på "lost login password to Windows XP" så er der

Jeg tror det er en licensnøgle der spørges efter..Nå men det får vi vel af
vide

Mvh
Stampe

Fra : pm

Dato : 06-05-08 12:21

Tak for forslag, det er dog utroligt så mange sider der er om emnet..men de
jeg prøvede hjalp ikke. I ren kedsomhed, sad jeg og tændte, slukkede for
pc..og tastede F8 ubehersket ...pludseligt skete miraklet.. kunne starte i
fejlsikret tilstand... valgte her... start windows som den var, sidst det
virkede....og nu kører den.
Finder efterfølgende en Trojaner... som tilsyneladende har lagt en kode ind.

Det var IKKE licenskoden, men adgangskoden der blev efterspurgt

pm

Fra : Ole C

Dato : 06-05-08 16:28

pm skrev blandt andet:

> ..og tastede F8 ubehersket ...

- hvilket er en udmærket måde at beskrive på hvordan F8 faktisk skal
betjenes for at komme i Fejlsikker tilstand
Ellers er det nærmest umuligt at ramme det rigtige tidspunkt.

--
vh
Ole C

Fra : Hit med var'ne arne

Dato : 06-05-08 20:13

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> skal betjenes for at komme i Fejlsikker tilstand
> Ellers er det nærmest umuligt at ramme det rigtige tidspunkt.

jeg plejer at trykke på afbryderknappen med den ene hånd og med
den anden hånd klar. når jeg så hører dyret brumme og lyse
klasker jeg f8 i bund og holder den til skærmen viser sig.

det virker og selv om dyret siger bib midt i det hele flytter jeg
IKKE fingeren.

egentlig mærkeligt at det skal være så bikset......

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-05-08 23:08

Eller hold Ctrl nede under opstart, så får du vist valgmenuen hvor du
kan vælge de forskellige opstartsmuligheder.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-05-08 23:40

Hej Hit med var'ne arne, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> når jeg så hører dyret brumme og lyse klasker jeg f8 i bund og
> holder den til skærmen viser sig.

Det der permanente tryk (*holde* nede) har aldrig virket med min. Det
er signalet fra "at man taster", som den reagerer på.

Dvs. skal jeg have menuen frem, tænder jeg og hakker løs som en ivrig
spætte på F8. Iøvrigt præcis det samme som Delete-tasten, hvis det er
maskinens BIOS-opsætning jeg skal ind i.

Holder jeg den bare nede sker der intet. En halv snes tast/hak i
sekundet eller hurtigere er den glad for

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm