MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Nu skal jeg logge på XP ved opstart
Fra : JcLind

Dato : 03-05-08 21:10

Før tændte jeg maskinen, den blev klar, jeg arbejdede og når jeg skulle
slukke, kunne jeg vælge mellem: dvale, sluk og genstar.
Nu skal jeg logge på min bruger (uden at taste i kodefeltet) og når jeg
skal slukke kommer der en rullemenu frem.

Hvordan kommer jeg tilbage til den maskine jeg havde før?
Der er kun een eneste konto og det skal være min egen

Jeg opdaterede i morgen med noget fra windowsupdate og så kom
ulykkerne...

Fra : Pico

Dato : 03-05-08 22:22

JcLind wrote:
> [...]
> Nu skal jeg logge på min bruger (uden at taste i kodefeltet) og når
> jeg skal slukke kommer der en rullemenu frem.

Start > Kør: control userpasswords2
Fjern flueben i 'Users must enter a user name and password to
use this computer' og klik derefter på OK.

eller

For at undgå at skulle indtaste brugernavn og password hver gang man logger
på, kan du gøre følgende:

1.. Gå i Start > Kør
2.. Skriv control userpasswords2 og klik OK
3..
4.. Vælg fanebladet Brugere
5.. Fjern hak i "Brugere skal angive brugernavn og password for at logge
på denne maskine".
6.. Klik OK
7.. Når du bliver bedt om det, skal du indtaste det brugernavn og password
der skal bruges til automatisk logon.
8.. Klik OK.

Eller hvis du vil have det letter og sikre så brug Tweak UI fra Microsoft og
under Logon når det er installeret

Du kan læse om og hente det her:

http://flunk.dk/tipsogtricks/tips-og-tricks/windows-xp/gratis-powertoys-til-windows-xp-54.htm

Vedrørende lukningen ved jeg det ikke.
--
MVH
Pico

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-05-08 22:26

Hej JcLind, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Nu skal jeg logge på min bruger (uden at taste i kodefeltet) og
> når jeg skal slukke kommer der en rullemenu frem.

1. Gå i Start > Kør

2. Skriv control userpasswords2 og klik OK

3. Vælg fanebladet Brugere

4. Fjern hak i "Brugere skal angive brugernavn og password for at logge
på denne maskine".

5. Klik OK
6. Når du bliver bedt om det, skal du indtaste det brugernavn og
password der skal bruges til automatisk logon.

7. Klik OK.

(Sakset fra
<http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/automatisk_logon_i_Windows_XP.asp>)

Har du ikke noget kodeord/pass, skal du naturligvis blot undlade at
skrive noget i det felt.

> Jeg opdaterede i morgen med noget fra windowsupdate og så kom
> ulykkerne...

To gange (med få måneders mellemrum for vel 2-3 år siden) har Windows
Update lavet noget grums her, omend harmløst. DMA blev sat ud af
spillet og skulle lige hakkes af igen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : JcLind

Dato : 04-05-08 08:07

Tak for hjælpen, begge to, log on problemet er elimineret
Der er stadig noget med lukkemenuen, men jeg kan se at flere har spurgt
om det samme herinde, så jeg finder nok noget under de andre emner

vh jakob