MS Windows
briani 27239
Fjernskrivebord på en W2K
Fra : KS

Dato : 01-05-08 09:36

Hvordan kan jeg fjernstyre en pc med W2K fra en anden pc med Vista Home
Premium ?

Jeg HAR prøvet med diverse 3. party - der ikke logger på hver anden gang -
det du'r bare ikk' !

Findes der ikke noget af MS-software, som virker HVER gang ?

Mvh KS

Fra : fix

Dato : 01-05-08 13:35

> [...]
> gang - det du'r bare ikk' !
>
> Findes der ikke noget af MS-software, som virker HVER gang ?

MS$ terminalclient, virker da hvergang for mig, og jeg bruger den op mod
mange maskiner fra mange destinationer.
mstsc /v:<IPadresse> /f /console

finn

Fra : KS

Dato : 02-05-08 16:51

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i meddelelsen

> MS$ terminalclient, virker da hvergang for mig, og jeg bruger den op mod
> mange maskiner fra mange destinationer.
> mstsc /v:<IPadresse> /f /console

Jeg kender det ikke - er det noget, som er med W2K eller ... ?

Mvh KS

Fra : fix

Dato : 02-05-08 22:03

> "fix" <fix@faxe.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kender det ikke - er det noget, som er med W2K eller ... ?
>
> Mvh KS
Den har været med siden XP, og kan hentes gratis til tidligere versioner.
kør->program mstsc /v:<IPadresse> /f /console

den man kobler op imod skal have tilladt "adgang via fjernskrivebord" -
nogle versioner er default tilladt, andre ikke.
Til at begynde med, havde man adgang til flere sessioner, men det er nu
lukket, der er nu kun 1 adgang - console med mindre man kører w2k3 ts

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-08 09:24

"fix" <fix@faxe.dk> wrote in message

> Til at begynde med, havde man adgang til flere sessioner, men det er
> nu lukket, der er nu kun 1 adgang - console med mindre man kører w2k3
> ts

Win 2000 har IKKE RDP server servicen, den understøtter KUN klienten.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : fix

Dato : 03-05-08 10:34

N_B_DK wrote:
> "fix" <fix@faxe.dk> wrote in message

> Win 2000 har IKKE RDP server servicen, den understøtter KUN klienten.

du kan meget vel have ret, da det er en del år siden jeg havde en w2k server
stående.
undrer mig bare, hvorfor jeg har følgende i mine gamle noter:
----W2K-term
Under Win2k Server, to enable a user to use remote desktop do the
following:

1) Go to Programs | Administrative Tools | Configure your server
2) Click on Application Server | Terminal Services | Terminal
Services Configuration
3) Right click on RDP-Tcp then choose Properties
4) Click on Permissions | Add, then add a group that you want to
allow to connect to the computer
5) Set the permissions on the group by clicking on Advanced, then
View/Edit on the group you want
6) Give the group at least Logon, Logoff, Connect and Disconnect
7) Ensure that the users you want to connect are in the appropriate
group

finn

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 03-05-08 10:41

> [...]
> 6) Give the group at least Logon, Logoff, Connect and Disconnect
> 7) Ensure that the users you want to connect are in the appropriate

Nu er der jo forskel på W2K og W2K Server.

Mogens

Fra : fix

Dato : 03-05-08 11:08

Mogens Nielsen wrote:
> "fix" <fix@faxe.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er der jo forskel på W2K og W2K Server.
>
> Mogens
S'fld'g

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-08 10:57

"fix" <fix@faxe.dk> wrote in message

> du kan meget vel have ret, da det er en del år siden jeg havde en w2k
> server stående.

Win 2000 og win 2000 server er ikke samme produkt, 2000 server har
servicen.

> undrer mig bare, hvorfor jeg har følgende i mine gamle noter:
> ----W2K-term
> Under Win2k Server, to enable a user to use remote desktop do the
> following:

Dette er også korrekt, 2000 workstation og server er bare ikke samme
produkt.

Fra : Peter.P

Dato : 05-05-08 03:00

On 1 Maj, 10:36, "KS" <keld.<SLET_DETTE>soeren...@os.dk> wrote:
> [...]
> det du'r bare ikk' !
>
> Findes der ikke noget af MS-software, som virker HVER gang ?

Prøv denne:
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Brug denne på den PC der skal foretage fjernstyrring: TeamViewer (fuld
version)
Og denne på den PC der skal fjernstyrres: TeamViewer QuickSupport
(kundemodul)

Og det hele kan fås på dansk!

Held og lykke.

Fra : KS

Dato : 05-05-08 16:24

"Peter.P" <peterpavia@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

version)
Og denne på den PC der skal fjernstyrres: TeamViewer QuickSupport

Det HAR jeg allerede, og den virker ikke hveranden gang - så kan den ikke få
forbindelse alligevel.

Surt show !

Mvh KS