MS Windows
briani 27239
Skraldespanden
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 30-04-08 23:13

På en eller anden måde har jeg smidt ca. 175 feriebilleder i min
skraldespand på min Windows XP Pro, dygtig som jeg er har jeg
gudhjælpende også fået den tømt! . Er disse billeder bare væk nu eller
er der en mulighed for at hente dem frem igen? . Hvad gør feks. Politiet
når de undersøger en HD, så vidt jeg ved kan de læse slettede filer.
Har jeg nogen mulighed for at finde mine billeder igen? .
/KE Kofod.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-04-08 23:29

KE Kofod / 7100 wrote:
> [...]
> Politiet når de undersøger en HD, så vidt jeg ved kan de læse
> slettede filer. Har jeg nogen mulighed for at finde mine billeder
De billeder kan findes frem igen. Men først stop arbejdet på den maskine
der er lavet lort på. Jo mere du arbejder og gemmer filer jo større chance
er der for at dine billeder bliver overskrevet.

Hvis du har billederne til at lægge på en anden harddisk
eller på en anden paratition som styresystemet ligger på er det en del
nemmere
så kan godt lave en recovery på maskinen.

Det letteste er at pille den harddisk ud af din maskine og sætte den til en
anden
f.eks. via et USBkabinet. Fordi de fleste recovery programmer, (Halløj det
er det
ord du skal google på) ikke kan skrive til den harddisk der bliver fisket
filer fra.

De her ser gode ud. Har ikke selv testet.
http://www.undelete-plus.com/
http://officerecovery.com/freeundelete/
http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/info.htm?language=1

mvh
Henning

Fra : John T.

Dato : 01-05-08 00:26

> [...]
> filer fra.
>
> De her ser gode ud. Har ikke selv testet.

Kan anbefale "Data Doctor Recovery"
Jeg genskabte 75 Gb.
Og som Henning skriver: Ud med disken og ikke
ændre noget som helst !!
Det programmet finder, lægger du over på en anden disk,
og når du er færdig kopierer du så hele baladen tilbage igen,
det tager lidt tid, men det virker !
God fornøjelse.
John T.

Fra : John T.

Dato : 01-05-08 00:34

> [...]
> Det programmet finder, lægger du over på en anden disk,
> og når du er færdig kopierer du så hele baladen tilbage igen,

Kan du ikke finde ud af det, så send en mail !
Fjern "a" fra min mail-adr.
John T.

Fra : ham_selv

Dato : 01-05-08 08:02

"John T." <tilsteda@pc.dk> wrote in news:48190204$0$15881
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "> Kan anbefale "Data Doctor Recovery"
>
> Kan du ikke finde ud af det, så send en mail !
> Fjern "a" fra min mail-adr.
> John T.

Jeg har brugt EasyRecovery Professional flere gange og den virker men det
eneste lille "problem" er at den genskaber ikke nødvendigvis filer og
mapper i samme navn som hed før de blev slettet, hvad med den der Data
Doctor Recovery John, genskaber den HD'en med samme struktur i filer og
mapper?

Fra : John T.

Dato : 01-05-08 14:24

> [...]
> mapper i samme navn som hed før de blev slettet, hvad med den der Data
> Doctor Recovery John, genskaber den HD'en med samme struktur i filer og

Det var mit D: drev jeg genskabte og der var en mappe der hed:
"Programmer til install"
Der lægger jeg alle de programmer jeg vil installere, så kan jeg
nemlig altid reparerer, og der var der et par programmer jeg måtte hente
igen,
men alle fotos var ok !
John T.

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 01-05-08 09:36

KE Kofod / 7100 skrev:
> [...]
> når de undersøger en HD, så vidt jeg ved kan de læse slettede filer.
> Har jeg nogen mulighed for at finde mine billeder igen? .
Tak for hjælpen til Jer alle, jeg vil prøve.
/KE Kofod.

Fra : Peter.P

Dato : 01-05-08 05:05

On 1 Maj, 00:13, KE Kofod / 7100 <dytb...@hergaardetgodt.dk> wrote:
> [...]
> når de undersøger en HD, så vidt jeg ved kan de læse slettede filer.
> Har jeg nogen mulighed for at finde mine billeder igen? .

Jeg bruger :PC INSPECTOR™ smart recovery, kan hentes her:
http://www.brothersoft.com/pc-inspector-smart-recovery-60989.html
(6,08 Mb), bruger den også til at tjekke der ikke ligger noget "skidt"
på en evt. brugt harddisk.

Fra : John T.

Dato : 01-05-08 14:28

[...]

Hvis du nu genskaber en disk der fylder f.eks. 80 Gb til en disk
der er på 500 Gb, har du så stadig den store disk til rådighed,
eller har du kun de 80 Gb. ?
Det er det der er mit problem med "Power Quest Image"
John T.

Fra : ham_selv

Dato : 01-05-08 23:35

"John T." <tilsteda@pc.dk> wrote in news:4819c563$0$15874
> [...]

> John T.
>
> Jamen jeg har fuld HD adgang (- de 80GB eller hvad der nu bliver genskabt
for at blive i dit eks ..)