Skærme
Fijala 3554
defekt monitor
Fra : otto

Dato : 18-07-01 16:03

Jeg har en defekt monitor. En dag "klappede" billedet pludseligt sammen, og
skærmen var død. Den kunne så genoplives et par gange ved at slukke og tænde
for den. Men det kunne kun gøres et par gange. Derefter var der ikke mere
liv i den. Så prøvde jeg at skille den ad, og justerede på et par
potentiometre, som sidder ved billedrøret. Men nu er den begyndt at klik'e
periodisk med et ½ sekunds interval. Dette kan jeg ikke fjerne igen, selvom
jeg prøver at dreje på potentiometrene.
Nu er det jo så:
Hvad er galt?
Er det linietransistoren?
flyback kondensator?

Hvis det er, hvordan fiinder jeg disse?
Nogen som har et diagram, gerne på digital form, over en monitor/TV (jeg har
hørt at alle monitorer/TV skulle være temmelig ens). Eller en som ved hvor
på nettet der skulle ligge nogen sådant.

MvH
Otto

Fra : otto

Dato : 20-07-01 11:34

OK, nu tror jeg at jeg har fundet transistoren og kondensatoren, men er ikke
helt sikker. Er der ikke lige én som gider at tjekke de billeder som jeg har
taget på:
http://www.geocities.com/lammesdk
?

Og hvordan er det man tjekker om en transistor og en kondensator er defekt?

otto <lamme@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b55a563$0$3238$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...