MS Windows
briani 27239
Prøver igen - netværksdeling
Fra : Jesper

Dato : 29-04-08 21:00

Hej.

Jeg har netop sat hhv. min stationære pc og bærbare pc op, så jeg via min
bærbare pc, kan se indholdet på min stationære pc - det virker helt fint.

Men jeg har en ekstern harddisk sat til min stationære pc og "den glemmer"
at jeg har sat den til deling, hver gang jeg slukker den. Det betyder, at
jeg hver gang den tændes, skal gå ind under egenskaber og deling og sætte
det "flueben". Kan jeg undgå dette på en smart måde eller må jeg bare leve
med, at jeg skal acceptere deling på den eksterne harddisk hver gang jeg
tænder den? (Jeg har musik liggende på omtalte eksterne harddisk).

Kører XP Home.

mvh

Jesper

Fra : Jon

Dato : 29-04-08 22:34

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg har en ekstern harddisk sat til min stationære pc og "den glemmer"
> at jeg har sat den til deling, hver gang jeg slukker den. >

Er det hver gang du slukker PCen eller disken du mener ?

Jon

Fra : Jesper

Dato : 01-05-08 05:46

"Jon" <jon@ikkemail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i en meddelelse

> Er det hver gang du slukker PCen eller disken du mener ?
>
> Jon

Hej Jon.

Tak for dit indlæg.

Det er hver gang jeg slukker den eksterne disk. Der er nemlig ingen
problemer med alle de filer som ligger på min stationære pc - de står
permanent til deling...

mvh

Jesper

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 01-05-08 07:31

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det er hver gang jeg slukker den eksterne disk. Der er nemlig ingen
> problemer med alle de filer som ligger på min stationære pc - de står

Jeg mener at hvis du lukker din PC ned og derefter slukker den externe HD.
Så vil Windows huske deling af den externe HD. Hvis du bare slukker Extern
HD
mens windows maskinen kører vil den frakoble delig og du vil være nød til
at
dele drevet igen.

Mvh
Allan S. Kristiansen

Fra : Jesper

Dato : 01-05-08 15:19

"Allan S. Kristiansen" <allan@harlvig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> HD
> mens windows maskinen kører vil den frakoble delig og du vil være nød til

Tak for tippet - men det virker desværre ikke....

mvh

Jesper