MS Windows
briani 27239
Problem med garfik.
Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 28-04-08 18:54

Hej.

Jeg har en Dell Optiplex GX270 computer.

Når jeg klikker på forskellige ting, går monitoren
i sort, og jeg må så genstarte på den hårde måde.

Eksempelvis har jeg i Totalcommander villet åbne
en backup fil lavet med Norton Ghost12.

Her gik monitoren i sort.

Hvad kan årsagen mon være ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-04-08 15:18

Start med at teste din RAM. Det er ofte problemet når Computeren går
ned.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 29-04-08 16:56

Jens Peter Karlsen skrev:
> Start med at teste din RAM. Det er ofte problemet når Computeren går
> ned.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Hej Jens Peter.

Du kan måske have ret, men det anvendte RAM er
hentet fra en maskine, hvori de har kørt siden jeg
fik dem for et par måneder siden

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 09:45

On Tue, 29 Apr 2008 17:56:25 +0200, erik_ja@mail.tele.dk wrote:

>Hej Jens Peter.
>
>Du kan måske have ret, men det anvendte RAM er
>hentet fra en maskine, hvori de har kørt siden jeg
>fik dem for et par måneder siden

Hvordan var du ESD-sikret da du flyttede rammene?
Men det er jo påfaldende at fejlen er opstået efter du flyttede
rammene? Eller var fejlen der også før?

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 30-04-08 13:29

Henning skrev:

> Hvordan var du ESD-sikret da du flyttede rammene?
> Men det er jo påfaldende at fejlen er opstået efter du flyttede
> rammene? Eller var fejlen der også før?

Se jeg ved godt, hvordan man ESD sikrer. Har
undervist i det i 16 år, så jeg var selvfølgelig
sikret.

Det påfaldende er, at der er noget galt med
bundkortet. Jeg har lige fået maskinen som brugt,
så jeg kan ikke svare på, om den havde fejlen før,
men det antager jeg, for jeg har en maskine mere
ligesom den jeg bøvlede med. Her virker RAM'en ok.