MS Windows
briani 27239
Gisp! Operating System not found ...
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-04-08 16:50

Min niece ringer og siger, hun er kommet til at "gøre et eller andet".
Formodentlig har hun slettet eller formateret hele computeren /
C-drevet. Når hun tænder dyret står der bare "Operating System not
found", hvidt på sort. Og denne linje bliver gentaget i det uendelige,
når hun forsøger at skrive noget andet.

Hvordan kan vi redde pc'en? Det er ganske vist en halvgammel svend som
vist kørte på Windows 98 eller måske 95.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Blob

Dato : 25-04-08 18:03

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kan vi redde pc'en? Det er ganske vist en halvgammel svend som
> vist kørte på Windows 98 eller måske 95.

Er der en diskette i A-drevet?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-04-08 00:19

"Blob" skrev:

> Er der en diskette i A-drevet?

Nej, men hun har fundet en Windows 95 startdiskette. Når hun sætter
den i, så står der bare A:\> på skærmen. Mere sker der ikke. Hele
styreprogrammet er vel borte så?

Den unge dame mener hun har en installationsdisc et sted. Hvis den
dukker op og hun sætter den i, installerer den så sig selv - eller
skal hun først skrive et eller andet med change directory, eller hvad
det hed i sin tid, eller install?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 26-04-08 03:52

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, men hun har fundet en Windows 95 startdiskette. Når hun sætter
> den i, så står der bare A:\> på skærmen. Mere sker der ikke. Hele
> styreprogrammet er vel borte så?

Hvad sker der feks. når hun skriver dir C: "Enter" ?

Mvh
Stampe

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-04-08 10:05

Allan S. Kristiansen skrev:

> Hvad sker der feks. når hun skriver dir C: "Enter" ?

Når hun efter
A:\>
skriver
dir C:
og trykker på Enter, som svarer maskinen:
Ugyldig drevangivelse

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Pico

Dato : 27-04-08 00:54

Jørgen Grandt wrote:

> Når hun efter
> A:\>
> skriver
> dir C:
> og trykker på Enter, som svarer maskinen:
> Ugyldig drevangivelse

Så vidt jeg husker er det heller ikk komandoen.
Når hun står i A:\> skal hun skrive "C:" uden anførselstegn og trykke Enter
så bør den vise C:\> hvorefter hun skriver "dir" uden anførselstegn og
trykker på Enter.
--
MVH
Pico

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-04-08 10:03

On Sun, 27 Apr 2008 01:53:59 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>så bør den vise C:\> hvorefter hun skriver "dir" uden anførselstegn og

Selv om hun står på A-drevet og skriver dir C:, vil der komme en liste
over hvad der er på C-drevet.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Mads

Dato : 26-04-08 08:19

On Fri, 25 Apr 2008 17:50:08 +0200, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> [...]
>C-drevet. Når hun tænder dyret står der bare "Operating System not
>found", hvidt på sort. Og denne linje bliver gentaget i det uendelige,

Kunne måske være hun havde været inde og rode i BIOS
og sat "boot drevet" til Floppy istedet for Harddrive.
Hvis maskinen kigger på det forkerte drev kan den jo ikke
finde Windows, men i så fald er den en bagatel at rette.

mvh Mads

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 26-04-08 11:26

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis maskinen kigger på det forkerte drev kan den jo ikke
> finde Windows, men i så fald er den en bagatel at rette.

Nej den skulle gerne kunne se C: drevet. Det er Hardisken eller controlleren
der er stået af.
Jeg vil sige en ny HD og nyt styresystem ind (hvis det kan betale sig)

Mvh
Allan

Fra : Autocadster

Dato : 27-04-08 01:52

Allan S. Kristiansen udtrykte præcist:

> Nej den skulle gerne kunne se C: drevet. Det er Hardisken eller controlleren
> der er stået af.

Da ikke hvis disken feks. er slået fra i bios

Men jeg gætter nu også på en død disk, specielt ud fra den sang om
Win95/98

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Peter.P

Dato : 26-04-08 06:59

On 26 Apr., 12:26, "Allan S. Kristiansen" <al...@harlvig.dk> wrote:

> [...]
> der er stået af.
> Jeg vil sige en ny HD og nyt styresystem ind (hvis det kan betale sig)

Hvis hu booter fra en installation CD med win 95 eller 98 kan hun være
heldig at den finder det samme igen, men det er yderst usikkert

Vil I ikke ofre en masse penge på Windows, så brug denne gratis:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download (kræver dog at der er en der
kan brænde den på en CD), eller køb her : http://www.linuxpusher.dk/index.php?cPath=7
er ikke ret dyrt, vælg Ubuntu, Suse, Fedora eller Mandriva. Jeg selv
bruger Suse.

Den er nem og der følger mange programmer med. Er ikke velegnet til
Windows spil

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-04-08 09:51

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

> Hvordan kan vi redde pc'en?

Tak til alle for ideer og forslag. Det er nu endt med at jeg har bedt
den unge dame om at skrotte skidtet og stille dyret ud til storskrald!
Hvis hun stadig ønsker en ældre pc til sine gamle spil, så kan man vel
gafle sig en gennem Gul & Gratis til en billig penge, mon ikke.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Mads

Dato : 27-04-08 10:05

On Sun, 27 Apr 2008 10:51:17 +0200, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

>Tak til alle for ideer og forslag. Det er nu endt med at jeg har bedt
>den unge dame om at skrotte skidtet og stille dyret ud til storskrald!

Så kommer den til at stå der længe, for renovationsfolkene vil ikke
tage den med. En PC skal man selv køre på genbrugsstationen.

mvh Mads

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-04-08 11:03

Mads skrev:

> Så kommer den til at stå der længe, for renovationsfolkene vil ikke
> tage den med. En PC skal man selv køre på genbrugsstationen.

Nådada! Så er det jo godt hun har egen cykelanhænger ...

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : _

Dato : 27-04-08 13:55

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Så kommer den til at stå der længe, for renovationsfolkene vil ikke
> tage den med. En PC skal man selv køre på genbrugsstationen.
>
> mvh Mads

Ikke i min kommune.

Fra : Mads

Dato : 27-04-08 14:30

On Sun, 27 Apr 2008 14:55:24 +0200, "_" <_akadut@akadut.xx> wrote:

>Ikke i min kommune.

OK, det kan jo selvfølgelig være forskelligt fra kommune til kommune.
Her i Aalborg får computere, skærme, TV apparater o.lign lov til at
blive stående når der er afhentning af storskrald.

mvh Mads

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 27-04-08 16:11

> [...]
> Her i Aalborg får computere, skærme, TV apparater o.lign lov til at
> blive stående når der er afhentning af storskrald.

Henter kommunerne storskrald i jydeland.... hmmmm?

Fra : _

Dato : 27-04-08 16:37

"Svend Erik Jørgensen" <svend@svend.svend> skrev i en meddelelse
> "Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> Henter kommunerne storskrald i jydeland.... hmmmm?

Det lokale beboere tager en runde, inden renovationen kommer. Sidstnævnte
har givetvis en nem opgave.

Fra : Mads

Dato : 27-04-08 17:11

On Sun, 27 Apr 2008 17:36:43 +0200, "_" <_akadut@akadut.xx> wrote:

>Det lokale beboere tager en runde, inden renovationen kommer. Sidstnævnte
>har givetvis en nem opgave.

Du aner tydeligvis ikke hvad du taler om.

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 27-04-08 21:01

> Du aner tydeligvis ikke hvad du taler om.

de nøjes nok osse med en bette trailer til en kost og en skovl

Fra : Lars

Dato : 27-04-08 17:29

> [...]

>"Svend Erik Jørgensen" <svend@svend.svend> skrev i en meddelelse

>Det lokale beboere tager en runde, inden renovationen kommer. Sidstnævnte

I københavn havde det medført en politianmeldelse af naboen for tyveri
af privat ejendom :)

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 27-04-08 21:01

"Lars" <lars@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> I københavn havde det medført en politianmeldelse af naboen for tyveri
> af privat ejendom :)

og i usa et erstatningskrav af ublu størrelse

Fra : Rado

Dato : 28-04-08 17:05

On Sun, 27 Apr 2008 22:01:12 +0200, "Svend Erik Jørgensen"
<svend@svend.svend> wrote:

>"Lars" <lars@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

>og i usa et erstatningskrav af ublu størrelse

Ja til den der hentede den, fordi han fik dårlig ryg af at slæbe den
væk...

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 28-04-08 20:20

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja til den der hentede den, fordi han fik dårlig ryg af at slæbe den
> væk...

ja - de er ski mærkelige over there - jeg sad lige og hørte nogle af deres
nationalsange og de er generelt nogle grinere a la skæve thorvald og totur
til vejle - nationalisme og hopsa.......

Fra : Mads

Dato : 27-04-08 17:10

?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-04-08 14:18

Ikke hvis man bor i København. Men den skal sættes ud når det er
elektronikskrald der hentes.

Regards Jens Peter Karlsen.