MS Windows
briani 27239
Månske OT et lille lydediterings program s~
Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 21-04-08 20:17

Ved ikke om der er noget der kender et lille simpelt lydediterings program -
jeg skal pille 17 sekunders lyd ud af en wma fil -

Mvh
Allan S. Kristiansen

Fra : JYH

Dato : 22-04-08 09:16

Allan S. Kristiansen wrote:
> Ved ikke om der er noget der kender et lille simpelt lydediterings
> program - jeg skal pille 17 sekunders lyd ud af en wma fil -

Audacity, - nemt, gratis lydprogram.
http://audacity.sourceforge.net/

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 22-04-08 09:43

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i meddelelsen

> Audacity, - nemt, gratis lydprogram.
> http://audacity.sourceforge.net/

Det var lige det jeg skulle bruge - takker

Mvh
Allan

Fra : Rado

Dato : 22-04-08 19:45

On Tue, 22 Apr 2008 10:16:22 +0200, "JYH" <jyh@jyh.jyh> wrote:

>Audacity, - nemt, gratis lydprogram.
>http://audacity.sourceforge.net/

Den kan da ikke håndtere WMA filer?

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 22-04-08 21:03

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:6hcs04t1u921ammb3iuoqtq0q3js5hjjut@4ax.com...

> Den kan da ikke håndtere WMA filer?

Det kan den da.
Du afspiller WMA med Windows Media Player
og optager og redigere med Audacity.

Poul

Fra : Rado

Dato : 22-04-08 22:47

On Tue, 22 Apr 2008 22:03:16 +0200, "Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> wrote:

>Det kan den da.
>Du afspiller WMA med Windows Media Player
>og optager og redigere med Audacity.

Det må så være med tidskoder man henter via WMP, for Audacity kan ikke
afspille WMA filer normalt (den drøner lige igennem dem på to sekunder
og siger mærkelige lyde), så man kan ikke lytte sig frem til hvilke
dele der skal klippes ud.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 22-04-08 23:00

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:gsms049tid0vc5o1v7pk9hrgios73m3bb9@4ax.com...

> [...]
> afspille WMA filer normalt (den drøner lige igennem dem på to sekunder
> og siger mærkelige lyde), så man kan ikke lytte sig frem til hvilke

Hi Rado

Prøv at afspille en WMA eller MID eller en anden lydfil i WMP samtidig med at du optager
den med Audacity, så skal du se løjer, gem den derefter i WAV eller MP3
den metode bruger jeg tit når jeg skal bruge en lille stump lyd til Falsh
Audacity optager alt hvad der kører igennem lydkortet.

Mvh Poul

Fra : Rado

Dato : 23-04-08 14:19

On Wed, 23 Apr 2008 00:00:08 +0200, "Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> wrote:

> [...]
>den metode bruger jeg tit når jeg skal bruge en lille stump lyd til Falsh
>Audacity optager alt hvad der kører igennem lydkortet.

OK, det er nu ikke hvad jeg forstår ved redigering i almindelig
forstand, men virker det er det vel OK.