MS Windows
briani 27239
XP Pro vil ikke genstarte?
Fra : Henning Lund

Dato : 21-04-08 14:04

Jeg har fået en maskine hvor XP Pro er installeret. Den kan
sagtens slukke med kommandoen sluk computeren, men genstarte vil
den ikke. Den stopper ved windows lukkes og kommer ikke videre.
Hvad kan det være der laver dette problem? Jeg har prøvet
scandisk.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : jama

Dato : 21-04-08 16:51

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med kommandoen sluk computeren, men genstarte vil den ikke. Den stopper
> ved windows lukkes og kommer ikke videre. Hvad kan det være der laver

Prøv at genstarte i F8 (fejlsikker tilstand) og brug så indstillingen
"sidste idstilling, hvor PCen startede normalt op" Kan ikke huske den
rigtige tekst? Duer det ikke så må du evt. lave en Rep. m. R, men Google
lidt førs, der er måske andre mugligheder. Du kan også prøve Microsoft side
for fejl i OSet
http://www.hcma.dk/
Mvh.Jama

Fra : Henning Lund

Dato : 21-04-08 17:50

jama tastede:

> [...]
> indstillingen
> "sidste idstilling, hvor PCen startede normalt op" Kan ikke

Glemte at sige at det er forsøgt.

>Duer det ikke så må du evt. lave en Rep. m. R, men
> Google lidt førs, der er måske andre mugligheder. Du kan også
> [...]

Jeg har søgt efter eventuelle løsninger, men har ikke haft held
med at finde noget brugbart. Rep med R er det den kommando i kør
man kan lave, eller hvad mener du?

Fra : Rado

Dato : 21-04-08 19:58

On Mon, 21 Apr 2008 18:49:59 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Jeg har søgt efter eventuelle løsninger, men har ikke haft held
>med at finde noget brugbart. Rep med R er det den kommando i kør
>man kan lave, eller hvad mener du?

Prøv evt. Active Shutdown, den kan sættes til at tvinge programmer til
at lukke ned ved nedlukning og genstart:

http://www.devicelock.com/freeware.html

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-04-08 20:22

Rado tastede:

> Prøv evt. Active Shutdown, den kan sættes til at tvinge
> programmer til
> at lukke ned ved nedlukning og genstart:
>
> http://www.devicelock.com/freeware.html

Tak, den kigger jeg nærmere på.

Fra : jama

Dato : 21-04-08 20:12

> [...]
>
> Jeg har søgt efter eventuelle løsninger, men har ikke haft held med at
> finde noget brugbart. Rep med R er det den kommando i kør man kan lave,

Det er en reparation på OSet, hvor du sætter CDen med XP eller hvad OS det
nu er i drevet? Så starter du PCen op, med CD som første Boot og laver en
Rep. med R. dvs du ikke smider Programmer væk, der er installeret, men du
skal opdatere OSet igen, med WindowsUpdate med alle opdateringer.
jama

Fra : Henning Lund

Dato : 21-04-08 20:21

jama tastede:

> [...]
> er
> installeret, men du skal opdatere OSet igen, med WindowsUpdate

Pyha en omgang, men det kan da blive enden af det hvis det bliver
ved med hængeriet.

Fra : Gamle

Dato : 21-04-08 22:04

Henning Lund wrote:

> Pyha en omgang, men det kan da blive enden af det hvis det bliver
> ved med hængeriet.

Hej Henning.

Du kan lige først prøve at sætte XP skiven i og derefter ned i start - kør
og skrive sfc /scannow
Så vil windows søge efter ødelagte systemfiler som derefter vil blive
indlæst fra skiven.

Mvh.
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 22-04-08 13:11

Gamle tastede:

> [...]
> start
> - kør og skrive sfc /scannow
> Så vil windows søge efter ødelagte systemfiler som derefter vil

Prøver