Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
tilbagespoling minolta 700si?
Fra : Pia

Dato : 18-07-01 14:22

Det hjalp ikke med nyt batteri, så nu står jeg for overvejelsen om at lade
min fotokarriere endeligt afgå ved døden eller få kameraet repareret engang
med tiden. Alle funktioner er fastlåste og manual stadig ikke fundet, er der
mon nogen der ved, om man kan få filmen spolet tilbage manuelt, så jeg i det
mindste ikke ødelægger den?

Det var da godt, jeg ikke nåede at bruge pengene på en filmscanner...

:Pia

>Mit display siger HELP, jeg prøver senere med nyt batteri, selvom jeg er
ret
>sikker på, det er nyt.

>Tog et billede og spejlet vil ikke komme ned igen. Det sidder ikke fast,
>føles som om det fjedrer fint. Intet virker naturligvis, heller ikke
>tilbagespoling af min næsten færdige film... Så jeg regner med, det er en
>elektronisk fejl. Synes jeg har haft den før, måske med min gamle Nikon
FE2,

Fra : lehd

Dato : 18-07-01 15:02

Hej Pia
Jeg har et minolta 5700i det er købt i Japan, så betegnelsen er ikke helt
det samme, men jeg tror jeg et eller andet sted har en manual liggende
;-(( jeg skal prøve at kikke efter den, hvis du tror den kan bruges ?

Mit kamera har fået grus i maskineriet, (fototur på stranden) så jeg kan
ikke tage foto pr automatik den sidder fast.
Jeg fik at vide for et par år siden at det ville koste mindst 1200 kroner at
få det lavet.
Det er jo ulempen med disse kameraer de er for dyre at få lavet, så jeg
bruger det så længe jeg gider. Jeg har trods alt både Zoom 35-80 mm og
70-210 mm, samt blitz.
Og man får jo ikke noget for det )

Kan du ikke i mørke tage filmen ud og spole den tilbage manuelt ?
mvh Lehd

Fra : Pia

Dato : 18-07-01 16:09

du må MEGET gerne checke listen over fejl i din manual... Måske der er en
der hedder "HELP - spejlet kommer ikke ned"

Jeg kan ikke gøre noget som helst manuelt med kameraet, ingen knapper
reagerer på tryk, og som sagt lyder der underlige zoom lyde når jeg sætter
batteri i (også selvom det er slukket), så noget sidder måske alligevel
fast?

Så det er mao temmelig ubrugeligt og det koster 375 bare at få at vide, hvad
prisen på rep. bliver. Om jeg sælger linserne eller hvad finder jeg ud af,
når jeg ikke længere er så gal i skralden! LIGE som jeg var begyndt at få
interesse for foto igen.... typisk.

:Pia

Fra : Langgaard

Dato : 18-07-01 18:29

Hej

Dette er et problem, som din fotohandler kan løse, han har en lystæt pose
hvor i han kan få din film ud.

Det er så muligt at kameraet kører igen, ellers prøv at tage batterierne ud
et par dage, det er set før at elektronikken skal startes op på ny.

Det er som en computer

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Fra : Pia

Dato : 18-07-01 20:13

filmen har jeg selv flået ud - kamera har ligget uden batteri i et par dage,
og det hjalp ikke. Suk.

:Pia

Fra : Langgaard

Dato : 18-07-01 20:55

Hej

Sidste forslag fra mig :

Prøv at dreje rundt på opsamlingsspolen og den aksel med tænderne til
filmens perforering, det kan være den så falder i "hak"

Fra : Pia

Dato : 18-07-01 22:26

Skulle det have noget at gøre med, at spejlet ikke vil falde ned på plads?!

:Pia

Fra : UlleDulle

Dato : 24-03-02 03:14

Hej, Jeg er den heldige ejer af et 700SI med manual, har du fået løst
dit problem ?

Fra : Pia

Dato : 24-03-02 08:41

"UlleDulle" <ufc@sol.dk> wrote in message
> Hej, Jeg er den heldige ejer af et 700SI med manual, har du fået løst
> dit problem ?

Jatak, det var til reparation i August, de fik justeret både det ene og det
andet