Online html redigering?
Fra : Jane

Dato : 29-04-08 08:00

Til tider har jeg brug for at redigere html på arbejdet. Jeg har
ikke umiddelbart adgang til at installere programmer - findes der
nogle smarte online html editorer? Jeg ville nemlig gerne slippe
for at tage teksterne med hjem eller skrive alle koderne selv.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 29-04-08 08:03

Jane wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> nogle smarte online html editorer? Jeg ville nemlig gerne slippe
> for at tage teksterne med hjem eller skrive alle koderne selv.

Hvis man sætter et CMS op på hjemmesiden, så redigerer man det hele
online, så det kunne være løsningen.
Men så skal hele hjemmesiden jo starte forfra.

PerR

Fra : erik.ginnerskov@gmai~

Dato : 29-04-08 01:09

On 29 Apr., 08:59, Jane <t...@tAfSpammere.dk> wrote:
> Til tider har jeg brug for at redigere html på arbejdet. Jeg har
> ikke umiddelbart adgang til at installere programmer

Du kan som jeg have f.eks. Total Commander installeret på en USB-stick
og så online redigere i notebook. Det fungerer fint.

Jeg har ikke min stick indenfor rækkevidde, så jeg kan ikke lige
beskrive hvordan det skal laves, men det er nogen med at TC skal
startes via en bat-fil.

Mere i aften.

Erik Ginnerskov
http:// hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-04-08 21:23

erik.ginnerskov@gmail.com wrote:

> Mere i aften.

Here comes:

Fra c:\windows hentes filerne wincmd.ini og wcx_ftp.ini over i samme mappe
som Total Commander er installeret i på USB'en.

I samme mappe lægges også en tc.bat (en simpel txt-fil med det navn) med
dette indhold:

@echo off
ndos.com totalcmd.btm
exit

Endelig skal du i samme mappe have anbragt en fil, der hedder ndos.com -
google efter den.

Start Total Commander ved at kalde batfilen.

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-04-08 21:27

Erik Ginnerskov wrote:
> Here comes:

Det var ikke helt nok. Der skal også i den mappe laves en fil totalcmd.btm
(igen en txt-fil med det navn) med dette indhold:

@echo off
%_cwds%totalcmd.exe /i=%_cwds%wincmd.ini /f=%_cwds%wcx_ftp.ini
exit

Erik Ginnerskov