Luk siden knap??
Fra : Kenneth Jensen

Dato : 22-04-08 11:20

Goddag.

Jeg sidder og er igang med at rode med min hjemmeside også
mangler jeg lige en kode til hvordan jeg lige for lavet en knap /
tekst med "luk vinduet" også lukker man hjemmesiden.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette ?

Hilsen
Kenneth.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-04-08 12:32

onclick: window.close
Virker kun på vinduer du har åbnet i et nyt vindue.
Hvis det er hovedvinduet du vil lukke så glem det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-04-08 16:18

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-04-08 16:21

Philip Nunnegaard skrev:
> "Kenneth Jensen" <kpjensendk@hotmail.com> skrev i meddelelsen

eller

<button onclick="window.close()">Luk vinduet! Det
trækker!</button>

er måske mere regulært.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-04-08 20:58

Jørgen Farum Jensen skrev:

> <button onclick="window.close()">Luk vinduet!
> Det trækker!</button>
>
> er måske mere regulært.

Hvis man undlader det, anvender brugere blot det
lille kryds oppe i højre hjørne - det er endnu mere
regulært

Hvorfor lave en ekstra funktion som vinduet har i
forvejen?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-04-08 10:55

Allan Vebel skrev:

> [...]
> lille kryds oppe i højre hjørne - det er endnu mere
> regulært
>
> Hvorfor lave en ekstra funktion som vinduet har i

Det er en OS-funktion. Min filosofi er, at
funktionalitet på en webside skal styres af
websiden og den alene.

Desuden bryder jeg mig ikke særlig meget
om at bruge a-markøren til andet end det,
den er beregnet til, nemlig at åbne den
webside, der er anført i href-attributten.

Men du kan da også bare kalde det redundans

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kenneth Jensen

Dato : 24-04-08 07:13

Jeg takker virkelig mange gange for jeres hjælp til dette . . .

så kan jeg få lavet nogen af mine ting færdige.