Dankortterminal og mobiltelefon
Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 15-05-08 12:29

Min årlige musikfestival tager imod betalingskort i indgangen til
koncerterne, og vi har hidtil brugt en teleterminal fra Ingenico, som kræver
en alm. analog linie.

Denne linie er nu blevet kappet i det teater som vi bruger, og der kommer
ikke en ny.

Kan man på nogen måde, f.eks. via et kabel eller lignende, tilslutte
terminalen til en mobiltelefon i stedet for ?
I givet fald, hvilken type telefon er der brug for ?

Terminalen er af underskrifts-typen, så den behøver ikke at blive udskiftet
før 2010.

En ny GSM-terminal koster 8.000-10.000, så den udgift vil vi gerne udsætte
et par år, om muligt.

Mh.

/P.

Fra : Max

Dato : 15-05-08 12:44

Hej

> Denne linie er nu blevet kappet i det teater som vi bruger, og der
> kommer ikke en ny.

Kan du ikke låne en analog linie i nærheden ?

--
Mvh Max

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 15-05-08 12:57

> Kan du ikke låne en analog linie i nærheden ?

Forstår ikke rigtigt.. Der er ikke længere analog linie i teaterbygningen.
Mener du trække 50 meter kabel ud af teatret tværs over gården, og hen til
til et andet hus ?

Fra : Max

Dato : 15-05-08 13:06

Hej

> teaterbygningen. Mener du trække 50 meter kabel ud af teatret tværs
> over gården, og hen til til et andet hus ?

Ja, en billig og nem løsning.

--
Mvh Max

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 15-05-08 13:27

> Ja, en billig og nem løsning.

Tak skal du have, men vi kan ikke have kabler liggende på den måde, så der
må en mobil løsning til.

Fra : Max

Dato : 15-05-08 14:06

Hej

> Tak skal du have, men vi kan ikke have kabler liggende på den måde,
> så der må en mobil løsning til.

Så hæng det op :)

--
Mvh Max

Fra : Søren Blom

Dato : 15-05-08 14:33

"En Hr. Hvemsomhelst" <x@x.ru> skrev

> Tak skal du have, men vi kan ikke have kabler liggende på den måde, så der
> må en mobil løsning til.

Er der en Bredbåndsforbindelse i bygningen?
Har lige sat en Dankort automat op på et værtshus i Viborg som køre via
Internettet.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 15-05-08 14:15

Hvad med at låne en IP-telefoni boks, med et alm. RJ11 telefonstik i
udgangen, og koble den på internettet, ved at benytte hvad der nu måtte
være af muligheder... Evt. et WLAN AP sat i bridge mode, så det kan
finde noget trådløst net og lade IP telefoni boksen bruge det...

Er det helt umuligt f.eks. at låne en mobil dankortterminal og sætte
kortet fra jeres terminal over i den?

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 15-05-08 14:43

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse
> [...]
> være af muligheder... Evt. et WLAN AP sat i bridge mode, så det kan finde
> noget trådløst net og lade IP telefoni boksen bruge det...

Jeg har faktisk tænkt på det med en IP-telefoniboks, som jeg har 3 stks.
af..
Der er endog muligvis kablet internet netstik i bygningen, men ved du hvad ?
Jeg bruger ikke IP-telefoni fordi det ofte er ustabilt, og det skal nok vise
sig at være ekstra ustabilt netop den aften hvor vi har flest kunder. Ja,
måske er jeg pessimist, men man kan også kalde det at tage forbehold for
mest muligt...

Det med WLAN AP lyder også interessant, idet der skulle være trådløst
internet i bygningen. Men hvad er "WLAN AP" egentlig for en fyr ? Jeg
formoder st AP står for Access Point.. Kan en alm. trådløs router sættes i
"Bridge mode" (der lærte jeg et nyt ord), eller skal jeg købe en "WLAN AP" ?
Jeg har en Belkin Wireless G router derhjemme.

> Er det helt umuligt f.eks. at låne en mobil dankortterminal og sætte
> kortet fra jeres terminal over i den?

Jeg vidste ikke at vores terminal havde et "kort".
Jeg kan måske spørge mig for, men i almindelighed foretrækker vi at have
vore egne, enkle, afprøvede løsninger, så vi ikke er afhængige af andre og
af at skulle fumle med nye apparater. Det er i forvejen mere end nok at
tænke når man afholder musikfestival...

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 15:49

En Hr. Hvemsomhelst wrote:
> [...]
> udskiftet før 2010.
>
> En ny GSM-terminal koster 8.000-10.000, så den udgift vil vi gerne

En fluesmækker? Det er næsten ligeså hurtigt som den underskrifts-terminal
du har nu.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-05-08 16:56

"Nygaard" <-> skrev :

>En fluesmækker? Det er næsten ligeså hurtigt som den underskrifts-terminal
>du har nu.

Fra http://www.edankort.dk/dk/nyheder/nyheder/nyhed_071018 :

»Efter 1. januar 2008 må man ikke længere bruge ’fluesmækkeren’
som primær betalingsløsning«
--
Kerim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-05-08 18:33

"En Hr. Hvemsomhelst" <x@x.ru> wrote in

> Kan man på nogen måde, f.eks. via et kabel eller lignende, tilslutte
> terminalen til en mobiltelefon i stedet for ?
> I givet fald, hvilken type telefon er der brug for ?

Jeg har set nogen der brugte en mobil applikation til det. Det krævede godt
nok at man indtastede kortnummer osv ligesom ved handel på internettet så
det er ikke det hurtigste - men det virkede. Jeg kender desværre ikke
navnet på systemet og ved ikke hvor man kan få det.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 15-05-08 19:25

> Kan man på nogen måde, f.eks. via et kabel eller lignende, tilslutte
> terminalen til en mobiltelefon i stedet for ?
> I givet fald, hvilken type telefon er der brug for ?

Ja. Du kan få en boks til at sætte et SIM-kort i, som har normale
telefonstik-udgange. Så kan du sætte fax, telefon eller fx Dankort terminal
til, og den vil ikke opdage, at den ringer op via et SIM kort istedet for
normal analog linje.

Kig fx på denne:
http://www.mobile.daimler.dk/default.asp?Action=Details&Item=2145

Der findes flere lignende, men kan desværre ikke huske nogen specifikke
produktnavne. De plejer at koste ca. 2-3.000 kr. at købe.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 15-05-08 21:11

"Jeppe > Kig fx på denne:
> http://www.mobile.daimler.dk/default.asp?Action=Details&Item=2145
>
> Der findes flere lignende, men kan desværre ikke huske nogen specifikke
> produktnavne. De plejer at koste ca. 2-3.000 kr. at købe.

Tak for det. Produktet er rigtigt, - men prisen er lidt forkert
Vil Google lidt..

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 15-05-08 21:32

> Tak for det. Produktet er rigtigt, - men prisen er lidt forkert
> Vil Google lidt..

Hvad med denne ?
Ser ud til at koste mindre end 400 kr. incl. porto.

http://cgi.ebay.com/NEW-Fixed-Cellular-Terminal-GSM-Gateway-Dual-Band_W0QQitemZ250246333184QQihZ015QQcategoryZ61838QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 17-05-08 09:22

> Hvad med denne ?
> Ser ud til at koste mindre end 400 kr. incl. porto.

Jep, det er præcist det samme. De to jeg kender er:
Possio Svea
Nokia PremiCell

Men der findes også flere andre, fx den du linker til på eBay.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Autocadster

Dato : 15-05-08 21:05

En Hr. Hvemsomhelst:
> Kan man på nogen måde, f.eks. via et kabel eller lignende, tilslutte
> terminalen til en mobiltelefon i stedet for ?
> I givet fald, hvilken type telefon er der brug for ?

Du kan låne en terminal der kører på et alm. gsm simkort

Snak med din normale terminal pusher...

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 15-05-08 21:23

> Du kan låne en terminal der kører på et alm. gsm simkort

Låne ??? Hvem vil dog låne mig sådan en, hvis de kan leje mig en i en uge
for 1000 kr. ??

Fra : Autocadster

Dato : 16-05-08 08:14

En Hr. Hvemsomhelst:

> Låne ??? Hvem vil dog låne mig sådan en, hvis de kan leje mig en i en uge for
> 1000 kr. ??

Havde læst det som om du havde egen terminal der kørte på fastnet, hvis
det havde været tilfældet, ja så havde du nemt kunne låne/leje en "nød
terminal" der kører på gsm...

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 16-05-08 09:09

> Havde læst det som om du havde egen terminal der kørte på fastnet, hvis
> det havde været tilfældet, ja så havde du nemt kunne låne/leje en "nød
> terminal" der kører på gsm...

Det er rigitgt som du læser det (vi har egen fastnet-terminal), men jeg ved
ikke hvorfor mit terminal firma skulle låne mig en gsm-terminal, hvis de kan
sælge mig en eller leje den til mig dyrt. Deres priser for korttidsleje er
så høje, at man hellere vil kigge efter en permanent løsning=køb.