Renny Harlin's Driven
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 18-07-01 09:59

Renny Harlin laver gode film, så folk der påstår at Driven er dårlig, ved
ikke hvad de snakker om.

Ta' jer sammen, hva'.

Thomas

Fra : Ole Alm

Dato : 18-07-01 10:22

> Renny Harlin laver gode film, så folk der påstår at Driven er dårlig, ved
> ikke hvad de snakker om.
>
> Ta' jer sammen, hva'.

Jeg vælger at opfatte dette ironisk, og vil derfor sige, at "Long Kiss Goodnight" er i mine øjne en
kanon film.

mvh Ole

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 18-07-01 10:53

"Ole Alm" <oma@et.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vælger at opfatte dette ironisk, og vil derfor sige, at "Long Kiss
Goodnight" er i mine øjne en
> kanon film.

Ja - rigtigt dyb!

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 18-07-01 11:00

David A. D. Konrad <konrad@dadk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9j3m6u$ptd$1@sunsite.dk...
> "Ole Alm" <oma@et.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Goodnight" er i mine øjne en
>
> Ja - rigtigt dyb!

I to ville ikke opdage en god actionfilm, hvis den så kom og bed jer i
røven....

Fra : Ole Alm

Dato : 18-07-01 11:14

> I to ville ikke opdage en god actionfilm, hvis den så kom og bed jer i
> røven....

Jeg prøver lige igen, "Long Kiss Goodnight" er i mine øjne en kanon film, den bed mig i røven.

Nej, den er ikke dyb, so what?!

Ole

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 18-07-01 12:33

Ole Alm <oma@et.dtu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9j3n87$jbc$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg prøver lige igen, "Long Kiss Goodnight" er i mine øjne en kanon film,
den bed mig i røven.

> Nej, den er ikke dyb, so what?!

Jeg misforstod dig...

Jep Long Kiss Goodnight er en rigtig god actionfilm.

Jeg kender ikke SÅ mange actionfilm, som ligefrem er dybe.........ok Die
Hard når nogle højder mange af de andre ikke gør, men ellers....

Thomas

Fra : Ole Alm

Dato : 18-07-01 12:45

> Jeg misforstod dig...

Jeg misforstod også dig, du mener at hans nye film er god Jeg har ikke set den, men den har fået
rigtig dårlige anmeldelser over alt. Så jeg troede, at du gjorde grin med den.

mvh Ole

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 19-07-01 03:57

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> I to ville ikke opdage en god actionfilm, hvis den så kom og bed jer i
> røven....

Ork jo. Seværdige actionfilm? Ladmignuse

Face Off?
Freeway? [ikke helt action, men rigtigt god er den]
The Rookie?

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-07-01 09:13

In the Line of Fire?
The Untouchables?
Yojimbo?

Tom

--
A society that will trade a little liberty for a little order will
lose both, and deserve neither - Thomas Jefferson

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 19-07-01 10:19

"T.Liljeberg" <tl@umail.ucsb.edu> skrev i en meddelelse

> In the Line of Fire?

Den har jeg desværre aldrig set [igen igen ]

> The Untouchables?

Mit forhold til den film er lidt blandet. Jeg så den i en biograf i Sarajevo
serbokroatiske undertekster Jeg husker egentlig kun scenen hvor Connery
bliver gennemhullet.

> Yojimbo?

Ja, det er så sandt som det er sagt! Jeg futter den anden snak herover når
jeg svarer på den Det virker lidt smartere.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-07-01 09:44

"David A. D. Konrad" <konrad@dadk.dk> writes:

> Ork jo. Seværdige actionfilm? Ladmignuse

Indiana Jones and Raiders of the Lost Ark
Aliens
Assault on Precinct 13
Die Hard
True Romance

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 19-07-01 12:07

"David A. D. Konrad" <konrad@dadk.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ork jo. Seværdige actionfilm? Ladmignuse

T2.

Eller, opfatter folk mere denne film som science-fiction?

--
Anders Vind Ebbesen
http://www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org

Fra : Zeki

Dato : 19-07-01 12:24

> Ork jo. Seværdige actionfilm? Ladmignuse

Boondock Saints
Ronin
Matrix
Speed
Indíana Jones-trilogien...

Der er sgu mange...

Zeki

Fra : -= Buster =-

Dato : 19-07-01 21:47

Zeki <sinners.inn@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5sz57.3104$Qn.224250@news000.worldonline.dk...

> Boondock Saints

Den er for svedig den film.... hmm tror lige at man skulle gense den ;)

Michael

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 18-07-01 10:39

Thomas Mouritsen skrev i meddelelsen
<3b554fe0$0$323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Renny Harlin laver gode film, så folk der påstår at Driven er dårlig, ved
>ikke hvad de snakker om.

Francis Ford Coppola laver også gode film, men derfor er "Jack" eller hvad
den nu hed med Robin Williams stadig rædselsfuld.

Og når vi nu er ved det - andre klasse instruktøreres værste film - forslag
modtages

Fra : Zeki

Dato : 18-07-01 11:34

> Og når vi nu er ved det - andre klasse instruktøreres værste film -
forslag
> modtages

Steven Spielberg: Hook
James Cameron: Piranha II
Alfred Hitchcock: Torn Curtain
Ridley Scott: G.I Jane
Quentin Tarantino: Four rooms

Zeki

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 18-07-01 11:58

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> wrote in message
> forslag
> Ridley Scott: G.I Jane

Jeg vil nu mene at det er 1492: Conquest of Paradise. Man skal lede længe
efter en "verdens dyreste film" der er mere kedelig. Hvorimod jeg egentlig
godt kan lide G.I. Jane. Ikke et mesterværk, men heller ikke makværk.

Joakim

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-01 17:34

Zeki wrote:

> forslag
>
> Steven Spielberg: Hook
> James Cameron: Piranha II
> Alfred Hitchcock: Torn Curtain
> Ridley Scott: G.I Jane
> Quentin Tarantino: Four rooms
>
> Zeki

Jeg har ikke set Hook, så jeg skal passe på, men Spielbergs AI er altså
også en skuffelse. Jeg overvejer at skrive mere om den, når den danske
premiere nærmer sig (25. okt.?), men for nu vil jeg sige, at
kombinationen af Kubricks teknologipessimisme og Spielbergs
happy-ending-tendenser ikke spiller. Specielt den sidste halve time af
filmen er Spielberg klar tydeligt, og den halve time ødelægger en film,
der i forvejen har spændt buen hårdere end godt er.

Venlig hilsen

Preben Kristensen

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 24-07-01 23:49

Preben Kjær Kristensen <Preben@KjaerKristensen.fjerndette.dk> fremførte:

> Spielbergs AI er altså også en skuffelse.

Protest. Jeg synes at det var et udmærket og velfortalt lille eventyr.
Hvis det endelig skal være med den på, så er jeg endda af den mening
at der er mere bid i dette eventyr end i det i Shrek (og nu hvor jeg
alligevel er i gang med at rakke ned på en ellers aldeles glimrende
film, så er jeg blevet endnu mere skuffet over animationen i Shrek
efter at have set Final Fantasy).

> [...]
> happy-ending-tendenser ikke spiller. Specielt den sidste halve time
> af filmen er Spielberg klar tydeligt, og den halve time ødelægger en

Hmm, for min skyld kunne de nu også godt have standset filmen hvor
David sidder ansigt til ansigt med den blå fe. Men i og med at den
efterfølgende afslutning ikke er fuldt og helt rosenrød vil jeg nu
ikke sige at den ødelægger filmen, specielt ikke da der _er_ tale om
et eventyr der jo normalt har en form for lykkelig slutning (med
mindre da at man er en ond fe eller kæmpe eller trold eller sådan
noget).

      1000Kys&Kram

         Rune Lyngsø
--
------------------------------¬Sølystgade 42-----------------------------------
Disclaimer: The opinions expressed by the Department of Computer Science,

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 18-07-01 22:19

Zeki skrev i meddelelsen <4Dd57.2042$oH6.167624@news010.worldonline.dk>...

>Quentin Tarantino: Four rooms

Nu har Tarantino jo kun lavet en fjerdedel af filmen. Og faktisk synes jeg
at det er den eneste af de fire fortællinger der er bare lidt sjov. Ikke høj
klasse, men måske fordi de tre første vitterligt var virkelig dårlige

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 19-07-01 12:13

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> skrev i en meddelelse
> forslag
>
> Steven Spielberg: Hook

Var den så dårlig? Jeg mindes at den var meget eventyrlig (jeg var ikke særligt
gammel, da jeg så den første gang)

> Ridley Scott: G.I Jane

Subscribe.

> Quentin Tarantino: Four rooms

Synes nu hans del af filmen er nogenlunde..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-07-01 15:23

> Og når vi nu er ved det - andre klasse instruktøreres værste film -
forslag
> modtages
Renny's Deep Blue Sea... er... hmmm.. tjjaaa... STINKENDE dårlig.... og den
her er der nok mange der vil lynche mig for, men Roland Emmerich's
Independence Day er osse Stinkende dårlig... gode skuespillere flotte
effekter, bevares, men handlingen... det er satme for tyndt!
sniper_Nolight

Fra : Morten Steen

Dato : 18-07-01 15:30

> [...]
> Independence Day er osse Stinkende dårlig... gode skuespillere flotte
> effekter, bevares, men handlingen... det er satme for tyndt!

Nå ja, jeg syntes faktisk "Deep Blue Sea" var ganske hæderlig. Jeg har
BESTEMT set værre i mit liv... (måske på TV Bio+??? Nej okay, den diskussion
er lukket!)

Morten

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 18-07-01 15:34

Morten Steen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Nå ja, jeg syntes faktisk "Deep Blue Sea" var ganske hæderlig. Jeg har
>BESTEMT set værre i mit liv... (måske på TV Bio+??? Nej okay, den

sniper har ret. Deep Blue Sea suger ganske enkelt. Men jeg synes absolut
ikke at effekterne er flotte. Blot endnu en film som beviser at CGI ikke kan
bruges til alt.

mvh
Lars

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 18-07-01 19:58

Driven er altså ikke så slem igen. Den er bare heller ikke specielt god.
Mht. værste film - Roland Emmerichs "Godzilla". Emmerich er nævnt før, men
jeg mener stadig at den japanske øgle er klart værre end ID4. Har Emmerich
overhovedet lavet noget godt?

Jørgen Flainard <smallerb@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9j3ldm$oao$1@sunsite.dk...

Fra : Hajaj®

Dato : 24-07-01 08:45

On Wed, 18 Jul 2001 11:39:20 +0200, "Jørgen Flainard"
<smallerb@hotmail.com> wrote:
>Thomas Mouritsen skrev i meddelelsen
><3b554fe0$0$323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Francis Ford Coppola laver også gode film, men derfor er "Jack" eller hvad
>den nu hed med Robin Williams stadig rædselsfuld.

Ja, det er da et temmelig fjollet udsagn. At Harlin har
lavet nogen gode film forhindrer vel ikke at han kan kvaje
sig en gang imellem.

>Og når vi nu er ved det - andre klasse instruktøreres værste film - forslag
>modtages

Hitchcock         - Fuglene.
Spielberg            - Always.
Cameron            - Titanic.
Ridley Scott      - GI Jane.
Kasdan               - Wyatt Earp
Milos Foreman   - People vs. Larry Flynt, The
Tarentino         - Reservoir Dogs
Scorsese            - Goodfellas

Det er sgu en lidt underlig liste at skulle lave. I en del
tilfælde er det nogen ret gode film der er deres dårligste.
Andre gange er det mig fuldstændig umuligt at vælge een bare
lidt dårligere film fra deres filmologi. Hvad faen skal man
f.ex. vælge fra Kubriks? Så ovenstående kan på ingen måde
siges at være fyldestgørende.
--
Hajaj®
hajaj@webhiker.remove.dk

Boycott the 2008 Olympics

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 18-07-01 15:38

> [...]
<3b554fe0$0$323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Renny Harlin laver gode film, så folk der påstår at Driven er dårlig, ved

har ikke set Driven, men efter alt jeg har hørt om den, så frygter jeg det
værste. MEN......den gode R. Harlin har stadigvæk en høj høj stjerne hos
mig. Han lavede Ford Fairlane, og det vil jeg være ham evig taknemmelig for.
Sjovere film skal man sgu lede længe efter, og Arnolds film savner i
originale one liners, det har denne film i overflod.

mvh
Lars

Fra : Hajaj®

Dato : 24-07-01 08:11

On Wed, 18 Jul 2001 10:58:55 +0200, "Thomas Mouritsen"
<thomas_m@post10.tele.dk> wrote:

>Renny Harlin laver gode film, så folk der påstår at Driven er dårlig, ved
>ikke hvad de snakker om.

Long Kiss Goodnight er da ret fed men Driven? Det er Pearl
Harbor om igen, denne gang bare med et racerløb som baggrund
for trekants dramaet. Og så med Stallone. Gaaaaaaab!

>Ta' jer sammen, hva'.

Det er din spøg ikke?
--
Hajaj®