|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | 14 dages returret i Merlin? Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  28-04-08 19:47
 | 
 |  | Har man 14 dages fuld returret, hvis man har købt en Toshiba bærbar i en af
 Merlin's fysiske butikker? Den bærbare er afhentet og betalt i en af deres
 fysiske butikker, den er ikke købt online. Jeg kan ikke lige finde noget på
 deres hjemmeside desangående.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Asbjørn M. Nielsen (28-04-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Asbjørn M. Nielsen
 | 
 Dato :  28-04-08 20:14
 | 
 |  | Per Nielsen formulerede spørgsmålet:
 > Har man 14 dages fuld returret, hvis man har købt en Toshiba bærbar i
 > en af  Merlin's fysiske butikker? Den bærbare er afhentet og betalt i
 > en af deres  fysiske butikker, den er ikke købt online. Jeg kan ikke
 > lige finde noget på  deres hjemmeside desangående.
 
 Nej, med mindre du har aftalt det ved købtet.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Asbjørn M. Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Nielsen (29-04-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  29-04-08 09:10
 | 
 |  | "Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i en meddelelse
 news:mn.e4fa7d84c51e4f68.86519@lite.invalid...
 > Nej, med mindre du har aftalt det ved købtet.
 
 Det er det ikke. Det er en venindes datter der har købt en bærbar efter sin
 konfirmation for 7.000,-. Hun er ikke helt tilfreds med den, og det er jo
 mange penge for en 13-årig.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Trine Kornum Christi~ (28-04-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Trine Kornum Christi~
 | 
 Dato :  28-04-08 20:27
 | 
 |  | 
 
            "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> writes:
 > Har man 14 dages fuld returret, hvis man har købt en Toshiba bærbar i en af 
 > Merlin's fysiske butikker? Den bærbare er afhentet og betalt i en af deres 
 > fysiske butikker, den er ikke købt online. Jeg kan ikke lige finde noget på 
 > deres hjemmeside desangående. 
 I deres reklame står der at de har landsdækkende bytteservice, men
 ikke noget om hvor længe de bytter. Men min erfaring siger mig, at
 mange butikker bruger bytteret og returret i flæng, typisk mener de
 også returret når de skriver bytteret. Men ring da til dem og spørg.
 Mvh Trine
 -- 
 Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
 Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde
http://www.triane.dk  - I Biersted, nord for Aalborg
            
             |  |  | 
  Ukendt (29-04-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-08 08:45
 | 
 |  | "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
 news:48161bbc$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
 > Har man 14 dages fuld returret, hvis man har købt en Toshiba bærbar i en
 > af Merlin's fysiske butikker? Den bærbare er afhentet og betalt i en af
 > deres fysiske butikker, den er ikke købt online. Jeg kan ikke lige finde
 > noget på deres hjemmeside desangående.
 
 Jeg har købt og afprøvet en bilradio hos dem. For at afprøve den var jeg jo
 nødt til at montere den i bilen. Den virkede ikke som jeg ønskede, så jeg
 gik tilbage og afleverede den. De tog den uden at kny, fordi det er en del
 af deres service. Så ja, du kan godt gå tilbage med din vare, bare du har en
 forklaring på hvorfor du ønsker at levere tilbage.
 
 mvh
 ///M
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Nielsen (29-04-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  29-04-08 09:20
 | 
 |  | 
 
            "///M" <nomail> skrev i en meddelelse 
 news:4816d15f$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg har købt og afprøvet en bilradio hos dem. For at afprøve den var jeg 
 > jo nødt til at montere den i bilen. Den virkede ikke som jeg ønskede, så 
 > jeg gik tilbage og afleverede den. De tog den uden at kny, fordi det er en 
 > del af deres service. Så ja, du kan godt gå tilbage med din vare, bare du 
 > har en forklaring på hvorfor du ønsker at levere tilbage.
 Den er ikke særligt god til at gå trådløst på internettet. Gad vide om det 
 er grund nok? Eller bliver den bare sendt til reparation, og så kan der gå 
 flere måneder med det?
 Det handler om en 13-årig pige der har givet 7.000,- for en 17" Toshiba 
 efter sin konfirmation. Nu har hun set hvad venner og veninder har, og er 
 egentlig blevet lidt ked af at skulle slæbe rundt på en 17", en 14" eller 
 15" ville være mere passende. Jeg advarede hende da hun købte den, men den 
 var jo flot og indbydende da den stod i forretningen    |  |  | 
   news.stofanet.dk (03-05-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : news.stofanet.dk
 | 
 Dato :  03-05-08 22:13
 | 
 |  | 
 
            Hey
 Vent lige med at aflevere den.
 Jeg har et råd ang. Toshibas problemer med det trådløse.
 Fik det af Merlin i Næstved, da jeg selv købte en Toshiba.
 Jeg skal blot lige have fundet det, så poster jeg det i morgen.
 Min Toshiba ville slet ikke gå på det trådløse, men rådet hjalp og derefter 
 ingen problemer.
 Venligst Ulf Gustavsen.
 "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:4816da4b$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
 > "///M" <nomail> skrev i en meddelelse 
 > news:4816d15f$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Jeg har købt og afprøvet en bilradio hos dem. For at afprøve den var jeg 
 >> jo nødt til at montere den i bilen. Den virkede ikke som jeg ønskede, så 
 >> jeg gik tilbage og afleverede den. De tog den uden at kny, fordi det er 
 >> en del af deres service. Så ja, du kan godt gå tilbage med din vare, bare 
 >> du har en forklaring på hvorfor du ønsker at levere tilbage.
 >
 > Den er ikke særligt god til at gå trådløst på internettet. Gad vide om det 
 > er grund nok? Eller bliver den bare sendt til reparation, og så kan der gå 
 > flere måneder med det?
 >
 > Det handler om en 13-årig pige der har givet 7.000,- for en 17" Toshiba 
 > efter sin konfirmation. Nu har hun set hvad venner og veninder har, og er 
 > egentlig blevet lidt ked af at skulle slæbe rundt på en 17", en 14" eller 
 > 15" ville være mere passende. Jeg advarede hende da hun købte den, men den 
 > var jo flot og indbydende da den stod i forretningen    > 
            
             |  |  | 
    Per Nielsen (03-05-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  03-05-08 22:26
 | 
 |  | 
 
            news.stofanet.dk wrote:
 > Hey
 >
 > Vent lige med at aflevere den.
 >
 > Jeg har et råd ang. Toshibas problemer med det trådløse.
 > Fik det af Merlin i Næstved, da jeg selv købte en Toshiba.
 > Jeg skal blot lige have fundet det, så poster jeg det i morgen.
 >
 > Min Toshiba ville slet ikke gå på det trådløse, men rådet hjalp og
 > derefter ingen problemer.
 >
 > Venligst Ulf Gustavsen.
 Det kører nogenlunde nu, men gode råd er da velkomne    |  |  | 
  news.stofanet.dk (04-05-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : news.stofanet.dk
 | 
 Dato :  04-05-08 06:58
 | 
 |  | 
 
            Her kommer så, hvad de skrev fra Merlin ang. pcere, der havde det svært med 
 trådløs.
 "Hvis I har nogle nyere Toshiba bærbare, især med Atheros trådløst 
 netværkskort, der ikke vil tilslutte sig noget som helst, selv om de finder 
 de trådløse routere/AP´s, så er løsningen her:
 Afinstaller Atheros driveren i kontrolpanelet, under tilføj/fjern 
 programmer, helst også under Enhedsstyring.
 Fjern netværkskortet softwaremæssigt helt.
 Lad derefter computeren finde Netværkskortet som nyt hardware, og vælg så 
 muligheden for at søge online efter den rigtige driver. ( Her kræves 
 naturligvis et LAN-kabel)
 For en sikkerheds skyld, kan man også afinstallere Toshibas 
 ConnectFree/configFree, eller hvad de nu kalder deres mest omsonste program 
 til at finde trådløse netværk!"
 Se, det hjalp hos mig og derefter var der ingen problemer med at gå på 
 trådløs. Var der problemer, hidrørte de til Routeren.
 Tilbage er kun at sige; Prøv det    Venlig hilsen
 Ulf Gustavsen
            
             |  |  | 
  Per Nielsen (04-05-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  04-05-08 08:01
 | 
 |  | 
 
            news.stofanet.dk wrote:
 > Her kommer så, hvad de skrev fra Merlin ang. pcere, der havde det
 > svært med trådløs.
 >
 > "Hvis I har nogle nyere Toshiba bærbare, især med Atheros trådløst
 > netværkskort, der ikke vil tilslutte sig noget som helst, selv om de
 > finder de trådløse routere/AP´s, så er løsningen her:
 >
 > Afinstaller Atheros driveren i kontrolpanelet, under tilføj/fjern
 > programmer, helst også under Enhedsstyring.
 > Fjern netværkskortet softwaremæssigt helt.
 > Lad derefter computeren finde Netværkskortet som nyt hardware, og
 > vælg så muligheden for at søge online efter den rigtige driver. ( Her
 > kræves naturligvis et LAN-kabel)
 >
 > For en sikkerheds skyld, kan man også afinstallere Toshibas
 > ConnectFree/configFree, eller hvad de nu kalder deres mest omsonste
 > program til at finde trådløse netværk!"
 >
 > Se, det hjalp hos mig og derefter var der ingen problemer med at gå på
 > trådløs. Var der problemer, hidrørte de til Routeren.
 >
 > Tilbage er kun at sige; Prøv det    >
 > Venlig hilsen
 > Ulf Gustavsen
 Jeg takker og birnger det videre    |  |  | 
 |  |