Gasflaske
Fra : Me&My

Dato : 20-04-08 11:27

Hej i gruppen

Jeg har lige købt en weber Q 200 og kom så til at tænke på om sådan en
gasflaske (10 kilo)kan tåle at stå i solen for længe ad gangen? eller om man
flytte den hver gang man griller? Jeg er ikke campist men tænkte at i
campister jo er vant til det med gasflasker, så derfor poster jeg indlægget
her...

Vh.
Me&My

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 18:23

Mon ikke den ville være forsynet med advarsler hvis den ikke kunne tåle at
stå i solen ?
Man ser dem da også stå udendørs hos visse forhandlere ligesom
leverandørerne kører rundt med dem på en lastbil med åbent lad.

Per.

>Jeg er ikke campist men

Du kan nå det endnu...

Fra : Me&My

Dato : 21-04-08 17:39

Hej Per

Tak for svar, jamen så tør jeg godt lade den stå fremme, det ville da også
være et være arbejde at hive den frem og tilbage hverdag...

Jo lidt campist er jeg vel, har lejet campingvogn på pladser et par gange,
og i år går turen til feddet.

Vh.
Me&My

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 22-04-08 21:13

Me&My skrev:
> [...]
> man flytte den hver gang man griller? Jeg er ikke campist men tænkte at
> i campister jo er vant til det med gasflasker, så derfor poster jeg

Har en Q 300 på 3 år og gassen er permanent monteret hele året (bruger
den hele året) har aldrig været et problem og den fungerer i alt fra
hedebølge til - 8 grader, muligvis også koldere men ikke afprøvet i
praksis.

Keld

Fra : Me&My

Dato : 23-04-08 18:43

Hej

Jeg ville også meget gerne have den monteret hele tiden, og det kan man så
godt..Super...

Tak...

Me&My

Fra : Sten Bo

Dato : 24-04-08 09:54

"Me&My" <mojito2670@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg ville også meget gerne have den monteret hele tiden, og det kan man så
> [...]

Uden at være helt sikker jeg har ikke selv set databladet, mener jeg at ha
hørt at sikkerhedsventilen åbner ved 60 gr. (Fuld flaske formentlig)

Kilde Sik. - Og BP - efter en faredebat og en opringninger til kilderne -
om kompositflaskerne og det om at køre med flasken liggede i bilen. (Uden
at den er påmontere regulator selvfølgelig).

Trykket står i forhold til temperaturen og bestemmes i høj grad af hvor
meget gas der er i flasken - og det er årsagen til at der ALDRIG må
overfyldes.

Ham fra sik var forfærdet ved tanken om at folk ku finde på at _lægge_
/sætte flasker inde i bilen.

Man ku også kikke på BP s side
http://www.bp.com/liveassets/bp_internet/lpg/bp_lpg_denmark/STAGING/local_assets/downloads_pdfs/s/sikkerhedsdatablad_2006.pdf
. Skal opbevares et tørt, køligt og velventil eret sted. . Skal beskyttes
mod antændelseskilder. . Flasker skal opbevares opretstående.

Spontant syns jeg at 60 gr. er lavt. det kan det hurtigt komme op på i en
bil der står med lukkede vinduer i solen.

Men omvendt er det tæt på at man brænder lapperne. Og vi har da også tit
haft vores flaske stående i solen - uden den har hylet af det.