/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Løsninger.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 12:34

De seneste dages diskussioner om bl.a. korrekt placering på gader og
stræder må bringes til ophør.

Der er simpelthen ikke politiresourcer nok til en tilstrækkelig
overvågning. Vi må have frigjort noget mandskab til opgaven.

Det er jo egentlig ikke så svært.

Man tager en tachograph og kombinerer med en GPS-enhed, bygger den i
DIN-norm, og gør den lovbefalet i alle motorkøretøjer.

Kørekortet udstyres med en chip, som den der i dag sidder i et
førerkort. Kortlæsere på alle tankstationer, med overførsel til et
centralt register.

Overførsel sker mindst hver fjortende dag.

GPS-delen kan godtgøre om hastighedsbegrænsningerne er overholdt, hvor
de nu måtte være, og den kan ligeledes fastslå hvor forbrydelsen er
begået, således at bøder ikke falder i de forkerte kasser.

Og så tilføjer vi lige en alko-lås, bare for en sikkerheds skyld.

Så kan de pensionerede betjente sidde inde på centralregisteret og
skrive bøder ud, hver gang de ser en rød linie.

De politibetjente der nu er beskæftiget med hastighedskontrol, kan så
frigøres til at holde øje med uhensigtsmæssig opførsel på veje med
mere end én vognbane i hver retning.

I må undskylde, men det var noget der lige faldt mig ind, fordi jeg
har fået det indtryk, at dette problem er ved at ødelægge både liv og
psyke hos flertallet af bilister.

En anden løsning kunne være at skærpe evnen til at skelne mellem små
og store problemer, men det tror jeg er en vision der ligger langt ude
i fremtiden.

Kør nu forsigtigt derude.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 12:36

Folmer Rasmussen skriver:
>
> De politibetjente der nu er beskæftiget med hastighedskontrol, kan så
> frigøres til at holde øje med uhensigtsmæssig opførsel på veje med
> mere end én vognbane i hver retning.

Hvad med at lave alle veje med kun 1 vognbane i hver retning. Så kan
selvsamme betjente frigives til kriminalpolitiet i stedet og fange alle
"busserømændene" i stedet?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 14:03

On Wed, 19 Mar 2008 12:36:11 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:
>>
>> De politibetjente der nu er beskæftiget med hastighedskontrol, kan så
>> frigøres til at holde øje med uhensigtsmæssig opførsel på veje med
>> mere end én vognbane i hver retning.
>
>Hvad med at lave alle veje med kun 1 vognbane i hver retning. Så kan
>selvsamme betjente frigives til kriminalpolitiet i stedet og fange alle
>"busserømændene" i stedet?

>--

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor du vil reducere trafik-flowet, men
det var måske det eneste argument du kunne komme i tanker om?

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 14:54

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor du vil reducere trafik-flowet, men
> det var måske det eneste argument du kunne komme i tanker om?

Nej, jeg optimerer netop.

Der er jo ikke stop fordi folk skal trækeks ind til siden når de
placerer sig forkert og ej heller skal der være plads til
"polistrisserne" der overvåger.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Rosendal (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Rosendal


Dato : 19-03-08 13:17

Det lyder som et Big Brother overvågningssamfund du vil have indført.



Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 14:07

On Wed, 19 Mar 2008 13:16:35 +0100, "Rosendal" <nomail@nomail.de>
wrote:

>Det lyder som et Big Brother overvågningssamfund du vil have indført.

>--

Jeg går ud fra, at dit indlæg relaterer til tråden ovenfor?

Har du personligt noget imod forslaget?

I bekræftende fald, så hørte jeg ikke din protesterende stemme, da
systemet blev indført i lastbiler, men det er selvfølgelig også noget
heeeeelt andet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fly Christensen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 19-03-08 14:18

On Wed, 19 Mar 2008 14:06:34 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Wed, 19 Mar 2008 13:16:35 +0100, "Rosendal" <nomail@nomail.de>
>wrote:
>
>>Det lyder som et Big Brother overvågningssamfund du vil have indført.
>
>Har du personligt noget imod forslaget?
>
>I bekræftende fald, så hørte jeg ikke din protesterende stemme, da
>systemet blev indført i lastbiler, men det er selvfølgelig også noget
>heeeeelt andet.

Jada. Det er da kun rimeligt, at lastbilchaufører kan blive knaldet
halve og hele år senere for at have kørt 105 km/t ned ad en bakke på en
tysk motorvej... {8-|

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 14:22

On Wed, 19 Mar 2008 14:17:31 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>On Wed, 19 Mar 2008 14:06:34 +0100, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>On Wed, 19 Mar 2008 13:16:35 +0100, "Rosendal" <nomail@nomail.de>
>>wrote:
>>
>>>Det lyder som et Big Brother overvågningssamfund du vil have indført.
>>
>>Har du personligt noget imod forslaget?
>>
>>I bekræftende fald, så hørte jeg ikke din protesterende stemme, da
>>systemet blev indført i lastbiler, men det er selvfølgelig også noget
>>heeeeelt andet.
>
>Jada. Det er da kun rimeligt, at lastbilchaufører kan blive knaldet
>halve og hele år senere for at have kørt 105 km/t ned ad en bakke på en
>tysk motorvej... {8-|

>--

Gu' er det da så. Det er oven i købet en fed oplevelse, som jeg
naturligvis i mit hjertes godhed gerne vil dele med alle
personbilerne.

Der er bestemt ingen grund til at I skal gå glip af noget.

--

Venlig hilsen
Folmer

-= JF =- (19-03-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 19-03-08 15:36

Folmer Rasmussen skrev:

> Gu' er det da så. Det er oven i købet en fed oplevelse, som jeg
> naturligvis i mit hjertes godhed gerne vil dele med alle
> personbilerne.

Du har nu alle dage været en flink flab

Men, alt andet lige - så tror jeg da på at dit scenarie bliver
dagligdag, under en eller anden form, i en ikke alt for fjern fremtid.

--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 15:52

On Wed, 19 Mar 2008 15:35:45 +0100, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>
>> Gu' er det da så. Det er oven i købet en fed oplevelse, som jeg
>> naturligvis i mit hjertes godhed gerne vil dele med alle
>> personbilerne.
>
>Du har nu alle dage været en flink flab
>
>Men, alt andet lige - så tror jeg da på at dit scenarie bliver
>dagligdag, under en eller anden form, i en ikke alt for fjern fremtid.

>--

Det tror jeg s'gu også.

Der er jo heller ikke noget i vejen for, at der kan indbygges en
begrænser, så man ikke kan overskride de gældende hastighedsgrænser
med mere end der skal til for at få et klip i dag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Rosendal (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Rosendal


Dato : 19-03-08 17:01

Jo det er skam relateret til emnet. Og ja jeg har noget imod at alt og alle
skal overvåges hele tiden, også lastbiler.

Så hvordan du lige opfatter at jeg ikke har noget imod at lastbiler
overvåges kan jeg ikke lige se.


Rosendal



H C Jensen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : H C Jensen


Dato : 19-03-08 13:50

Hvem skal så køre alt vores gods når truckerne får frakendt pappet ?



Mvh Hans



Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 14:01

On Wed, 19 Mar 2008 13:49:37 +0100, "H C Jensen" <ask@me.if.dk>
wrote:

>Hvem skal så køre alt vores gods når truckerne får frakendt pappet ?
>
>

>--

Det svar har du godt nok tænkt over længe, hvad Hans?

Må jeg lige så forsigtigt antyde overfor dig, at lastbilchauffører er
de eneste der allerede er underlagt dette system.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ebbe Kristensen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 19-03-08 14:20

Folmer Rasmussen wrote:

> Må jeg lige så forsigtigt antyde overfor dig, at lastbilchauffører er
> de eneste der allerede er underlagt dette system.

Jow, jow.. men du siger jo osse:

> De politibetjente der nu er beskæftiget med hastighedskontrol, kan
> så frigøres til at holde øje med uhensigtsmæssig opførsel på veje
> med mere end én vognbane i hver retning.

og det øger jo unægtelig risikoen for nogle af dine kolleger

Ebbe



Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 14:32

On Wed, 19 Mar 2008 14:20:16 +0100, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Må jeg lige så forsigtigt antyde overfor dig, at lastbilchauffører er
>> de eneste der allerede er underlagt dette system.
>
>Jow, jow.. men du siger jo osse:
>
>> De politibetjente der nu er beskæftiget med hastighedskontrol, kan
>> så frigøres til at holde øje med uhensigtsmæssig opførsel på veje
>> med mere end én vognbane i hver retning.
>
>og det øger jo unægtelig risikoen for nogle af dine kolleger

>--

Det kan man ikke se bort fra, men loven må være lige for alle. Du har
vel bemærket at jeg ikke er den store tilhænger af hverken
elefantoverhalinger, eller andre uhensigtsmæssige manøvrer i
trafikken.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-03-08 15:08

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:v852u357rs30ug2iouk39k7akfdnrvc4id@4ax.com...

> ...loven må være lige for alle.

Hr. betjent ! Vil De venligst knalde alle taxa'er for trafikale forseelser
fremover :)

--
/Mogens
Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Scenic-1,9-5d.-dCi-Van-Pack-Auth._ID251819.htm



Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 15:12

On Wed, 19 Mar 2008 14:08:15 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:v852u357rs30ug2iouk39k7akfdnrvc4id@4ax.com...
>
>> ...loven må være lige for alle.
>
>Hr. betjent ! Vil De venligst knalde alle taxa'er for trafikale forseelser
>fremover :)

>--

Ser du nogensomhelst grund til, at alle ikke skulle være underlagt
samme regler, taxiførere incl. ?

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-03-08 15:34

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:vm72u315mk03gldjuuudr4k0sca49oo62l@4ax.com...

> Ser du nogensomhelst grund til, at alle ikke skulle være underlagt
> samme regler, taxiførere incl. ?

Sig mig engang - følger du overhovedet MED her inde??
Har jo lige været vendt kva TV-udsendelsen, der netop beviste det
modsatte.....Folmer
--
/Mogens
Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Scenic-1,9-5d.-dCi-Van-Pack-Auth._ID251819.htm



Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 15:47

On Wed, 19 Mar 2008 14:33:49 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:vm72u315mk03gldjuuudr4k0sca49oo62l@4ax.com...
>
>> Ser du nogensomhelst grund til, at alle ikke skulle være underlagt
>> samme regler, taxiførere incl. ?
>
>Sig mig engang - følger du overhovedet MED her inde??
>Har jo lige været vendt kva TV-udsendelsen, der netop beviste det
>modsatte.....Folmer

>--

Det er længe siden jeg blev overbevist om dette medies evner til at
manipulere.

Det du er i gang med, er ikke meget bedre. Jeg stiller dig et
letfatteligt spørgsmål, som du besvarer med et modspørgsmål. Henne i
Jylland kalder de det for at blive lang i spyttet.

Iøvrigt har jeg i skyndingen glemt, at dette centrale register over
folks synder selvfølgelig skal være tilgængeligt online, bare man
indtaster et registreringsnummer.

Har du noget særligt at indvende mod det?

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-03-08 16:03

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:vg92u35r4n2q0jrpv44m53u92uggrjbgnm@4ax.com...

> Det er længe siden jeg blev overbevist om dette medies evner til at
> manipulere.

Det ved jeg, men var der ik' megen manipulering i dét klip...

> Det du er i gang med, er ikke meget bedre. Jeg stiller dig et
> letfatteligt spørgsmål, som du besvarer med et modspørgsmål. Henne i
> Jylland kalder de det for at blive lang i spyttet.

Nope, det er for tidligt - der skal "mere" til :)

> Iøvrigt har jeg i skyndingen glemt, at dette centrale register over
> folks synder selvfølgelig skal være tilgængeligt online, bare man
> indtaster et registreringsnummer. Har du noget særligt at indvende mod
> det?

Nej - jeg skifter jo ofte bil
--
/Mogens
Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Scenic-1,9-5d.-dCi-Van-Pack-Auth._ID251819.htm



Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 16:14

On Wed, 19 Mar 2008 15:03:11 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:


>> Iøvrigt har jeg i skyndingen glemt, at dette centrale register over
>> folks synder selvfølgelig skal være tilgængeligt online, bare man
>> indtaster et registreringsnummer. Har du noget særligt at indvende mod
>> det?
>
>Nej - jeg skifter jo ofte bil

>--

Det er uden betydning.

Det der har nogen betydning, er den chip du får i dit kørekort, som
skal sidde i enheden, uanset hvilken bil du benytter. Bil(erne) kan
ikke starte uden gyldigt kort.

Det samme med alko-låsen. Og det vil være forbundet med frakendelse af
kørekortet i 10 år, at være i besiddelse af en dåse med komprimeret
luft.

Det tror jeg nu ikke vil volde dig problemer.

Men chip-systemet ville forresten være smart i forbindelse med
brugstyveri af biler.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-03-08 16:21

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:a3b2u35olah93earglr243bngp9gel5co1@4ax.com...

>>> Iøvrigt har jeg i skyndingen glemt, at dette centrale register over
>>> folks synder selvfølgelig skal være tilgængeligt online, bare man
>>> indtaster et registreringsnummer. Har du noget særligt at indvende mod
>>> det?
>>
>>Nej - jeg skifter jo ofte bil

> Det er uden betydning.

Jeg svarer blot på dit spørgsmål ift. din kommentar - og dér
nævner du registreringsnummer :)

> Det der har nogen betydning, er den chip du får i dit kørekort, som
> skal sidde i enheden, uanset hvilken bil du benytter. Bil(erne) kan
> ikke starte uden gyldigt kort.

Jow jow...

> Det samme med alko-låsen. Og det vil være forbundet med frakendelse af
> kørekortet i 10 år, at være i besiddelse af en dåse med komprimeret
> luft. Det tror jeg nu ikke vil volde dig problemer.

Nope - jeg drikker sjældent alt for meget...

> Men chip-systemet ville forresten være smart i forbindelse med
> brugstyveri af biler.

Det er så det eneste, der er "smart" i al det her
--
/Mogens
Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Scenic-1,9-5d.-dCi-Van-Pack-Auth._ID251819.htm



Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 16:38

On Wed, 19 Mar 2008 15:20:42 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:


>> Men chip-systemet ville forresten være smart i forbindelse med
>> brugstyveri af biler.
>
>Det er så det eneste, der er "smart" i al det her

>--

Vi har da ikke noget at skjule, har vi?

--

Venlig hilsen
Folmer

Erik B. Hansen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Erik B. Hansen


Dato : 19-03-08 16:34

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:a3b2u35olah93earglr243bngp9gel5co1@4ax.com:

> Men chip-systemet ville forresten være smart i forbindelse med
> brugstyveri af biler.

Hvis man kan brugstyvstjæle 1,5 ton blik og glas kan vel også gøre det
samme overfor et plastickort m/chip?

--
vh, Erik BH

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 16:41

On 19 Mar 2008 15:34:19 GMT, "Erik B. Hansen"
<erik@børstingMedOEistedetforø.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
>news:a3b2u35olah93earglr243bngp9gel5co1@4ax.com:
>
>> Men chip-systemet ville forresten være smart i forbindelse med
>> brugstyveri af biler.
>
>Hvis man kan brugstyvstjæle 1,5 ton blik og glas kan vel også gøre det
>samme overfor et plastickort m/chip?

>--

Alt kan lade sig gøre, men i lighed med credit-cards og koder, er det
usmart at opbevare de to ting sammen.

Så vidt jeg ved, er de fleste stjålne biler i dag uden startspærre, så
det hjælper da noget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Kent Friis (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-03-08 20:22

Den Wed, 19 Mar 2008 16:14:21 +0100 skrev Folmer Rasmussen:
>
> Det samme med alko-låsen. Og det vil være forbundet med frakendelse af
> kørekortet i 10 år, at være i besiddelse af en dåse med komprimeret
> luft.

Det kræver altså ikke andet end to flasker og et par slanger.

Man puster i den første slange, som fører luften ned i den første
flaske, der er fyldt med vand. Vandet presses herved igennem næste
slange over i den anden flaske, som er fyldt med ren luft, der
presses ud af den sidste slange...

Vandet forhindrer at udåndingsluften bliver blandet med den
friske luft.

Alm. sodavandsflasker kan sagtens bruges, vil du også forbyde dem?

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 20:26

Kent Friis skriver:
>
> Det kræver altså ikke andet end to flasker og et par slanger.

Og tætsluttende låg....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kent Friis (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-03-08 21:44

Den Wed, 19 Mar 2008 20:25:38 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> Kent Friis skriver:
>>
>> Det kræver altså ikke andet end to flasker og et par slanger.
>
> Og tætsluttende låg....

Den kan klares med fingrene. Det kunne den i hvert fald da vi
brugte et lignende system med en flaske og to sugerør til at
fylde flasken op med varm kakao.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

alexbo (19-03-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-03-08 20:36


"Kent Friis" skrev

> Det kræver altså ikke andet end to flasker og et par slanger.
> Man puster i den første slange, som fører luften ned i den første
> flaske, der er fyldt med vand. Vandet presses herved igennem næste
> slange over i den anden flaske, som er fyldt med ren luft, der
> presses ud af den sidste slange...
> Vandet forhindrer at udåndingsluften bliver blandet med den
> friske luft.

Det lyder smart, hvis man da ikke vil bruge en cykelpumpe.
Men jeg mener at vide at alkotesteren ikke lader sig narre, den kan kende
forskel på ren luft og udåndingsluft.

Så man kommer nok til at fylde nogle balloner med udåndingsluft i de ædru
stunder, til brug når der ikke er nogle ædru hjælpere i nærheden.
Det vil så være et problem hvis man skal trække vejret gennem testeren hele
tiden.
Men nu hvor motorchipning er blevet begrænset er der et nyt marked for
chipkonstruktører, få testeren chippet til at godkende en stille
fredagspromille, men stadig forhindre en kanonbrandert.

mvh
Alex Christensen




Kent Friis (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-03-08 21:45

Den Wed, 19 Mar 2008 20:35:48 +0100 skrev alexbo:
>
> "Kent Friis" skrev
>
>> Det kræver altså ikke andet end to flasker og et par slanger.
>> Man puster i den første slange, som fører luften ned i den første
>> flaske, der er fyldt med vand. Vandet presses herved igennem næste
>> slange over i den anden flaske, som er fyldt med ren luft, der
>> presses ud af den sidste slange...
>> Vandet forhindrer at udåndingsluften bliver blandet med den
>> friske luft.
>
> Det lyder smart, hvis man da ikke vil bruge en cykelpumpe.
> Men jeg mener at vide at alkotesteren ikke lader sig narre, den kan kende
> forskel på ren luft og udåndingsluft.

Den måler nok luftfugtigheden. Så skal slangen bare være lidt fugtig,
så skal det nok virke alligevel.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 14:55

Ebbe Kristensen skriver:
>
> og det øger jo unægtelig risikoen for nogle af dine kolleger

Der er absolut ingen grund til at trække Finn ind i denne debat.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 15:10

On Wed, 19 Mar 2008 14:55:03 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ebbe Kristensen skriver:
>>
>> og det øger jo unægtelig risikoen for nogle af dine kolleger
>
>Der er absolut ingen grund til at trække Finn ind i denne debat.

>--

Jeg mangler fuldstændigt belæg for at kunne udtale mig om Finn's
ricisi i trafikken.

Din udtalelse (uden smiley), må Finn selv ordne op i, og det gør han
nok også.

--

Venlig hilsen
Folmer


Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 15:34

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Din udtalelse (uden smiley), må Finn selv ordne op i, og det gør han
> nok også.

Spørgsmålet er jo om jeg nævner herrens kørestil, eller blot mener at
han ryger i "forsvarsposition" over en udtalelese omkring "truckeres"
kørestil......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 15:49

On Wed, 19 Mar 2008 15:34:16 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:
>>
>> Din udtalelse (uden smiley), må Finn selv ordne op i, og det gør han
>> nok også.
>
>Spørgsmålet er jo om jeg nævner herrens kørestil, eller blot mener at
>han ryger i "forsvarsposition" over en udtalelese omkring "truckeres"
>kørestil......

>--

Jeg er alvorligt bange for, at når Finn finder det passende, så skal i
to nok få det sat på plads, om det så skal tage 300+ indlæg.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-08 15:54

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Jeg er alvorligt bange for, at når Finn finder det passende, så skal i
>to nok få det sat på plads, om det så skal tage 300+ indlæg.

Ohh shit ! ;)


--
Jan_stevns

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 15:55

On Wed, 19 Mar 2008 15:54:04 +0100, jan_stevns wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>
>>Jeg er alvorligt bange for, at når Finn finder det passende, så skal i
>>to nok få det sat på plads, om det så skal tage 300+ indlæg.
>
>Ohh shit ! ;)

>--

Ja, det er s'gu ikke noget at spøge med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-03-08 18:09

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Din udtalelse (uden smiley), må Finn selv ordne op i, og det gør han
>> nok også.
> Spørgsmålet er jo om jeg nævner herrens kørestil, eller blot mener at
> han ryger i "forsvarsposition" over en udtalelese omkring "truckeres"
> kørestil......
>
Hvad du måtte få af ideer om udtalelser om "trukere" er ikke noget der
berører mig meget.

Jeg betragter hverken Folmer eller mig selv får værende af den race.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Henrik Stidsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-03-08 14:22

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:eit1u3d5fpihtcapkkre5eannqh0jf3icc@4ax.com:

> De politibetjente der nu er beskæftiget med hastighedskontrol, kan så
> frigøres til at holde øje med uhensigtsmæssig opførsel på veje med
> mere end én vognbane i hver retning.

Nu har du selv bedt om en GPS dims i enheden, lav den tilpas præcis og den
slags kan ske automatisk - man vil jo kunne følge trafikken realtime og med
en avanceret computer vurdere om kørslen er efter loven eller ej ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 14:36

On 19 Mar 2008 13:22:08 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
>news:eit1u3d5fpihtcapkkre5eannqh0jf3icc@4ax.com:
>
>> De politibetjente der nu er beskæftiget med hastighedskontrol, kan så
>> frigøres til at holde øje med uhensigtsmæssig opførsel på veje med
>> mere end én vognbane i hver retning.
>
>Nu har du selv bedt om en GPS dims i enheden, lav den tilpas præcis og den
>slags kan ske automatisk - man vil jo kunne følge trafikken realtime og med
>en avanceret computer vurdere om kørslen er efter loven eller ej ;)

>--

For mig gør det ingen forskel om man bruger den ene eller den anden
metode.

Det er vigtigt for mig, at alle kører under lige vilkår, og da alle
personbilsførere uden undtagelse er en Guds gave til trafikkulturen,
så tænkte jeg, at der nok ikke rigtigt var nogen der ville have noget
imod mit forslag.

Desuden kunne man som tillægsgevinst håbe på nogle kortere tråde om
kørsel på motorvej.

--

Venlig hilsen
Folmer

Kent Friis (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-03-08 20:25

Den Wed, 19 Mar 2008 14:35:46 +0100 skrev Folmer Rasmussen:
>
> og da alle
> personbilsførere uden undtagelse er en Guds gave til trafikkulturen,

Det er der vist ingen der har påstået. Tvært imod handler en del
af "klaphat"-indlæggende for tiden netop om tåber i personbiler.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 21:27

On 19 Mar 2008 19:24:52 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Den Wed, 19 Mar 2008 14:35:46 +0100 skrev Folmer Rasmussen:
>>
>> og da alle
>> personbilsførere uden undtagelse er en Guds gave til trafikkulturen,
>
>Det er der vist ingen der har påstået. Tvært imod handler en del
>af "klaphat"-indlæggende for tiden netop om tåber i personbiler.

>--

Hvis du læser mellem linierne, sååe....

Og til det sidste er der kun at sige, at det var på tide.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 19:10


>
>Det er der vist ingen der har påstået. Tvært imod handler en del
>af "klaphat"-indlæggende for tiden netop om tåber i personbiler.
>
>Mvh
>Kent

Mon ikke det er fordi folk har opgivet at brokke sig over lastbilern,
de kører jo alligevel som det passer dem.

Kent Friis (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 22-03-08 19:51

Den Sat, 22 Mar 2008 19:09:54 +0100 skrev brian:
>
>>
>>Det er der vist ingen der har påstået. Tvært imod handler en del
>>af "klaphat"-indlæggende for tiden netop om tåber i personbiler.
>
> Mon ikke det er fordi folk har opgivet at brokke sig over lastbilern,
> de kører jo alligevel som det passer dem.

Prøv at lægge mærke til det det næste gang du kører på
motorvejen. Elefantoverhalinger, for lidt afstand, og trække
ud selvom de selv er ved at blive overhalet. Det er hvad
lastbilerne laver igen og igen.

Men personbilerne... Dem kan man sg* slet ikke regne med. Ikke
nok med at de også laver præcis de samme ting som de skælder
lastbilerne ud for (og mener det er helt ok, når bare det ikke er
en lastbil der gør det), der er stort set ikke noget de ikke
kan finde på. Overhale højre om, køre den forkerte vej, overhale
for så at trække ind foran og bremse, forsøge at nå en overhaling
mere 50 meter før frakørslen, køre i nødsporet når der er kø i de
andre,...

Lastbilerne laver mange fejl, men det er sg* de samme hver gang.
Forudsigelige fejl. Man *ved* at når han begynder at blinke til
venstre er det bare med at komme væk. En personbil? Han har
vel ramt blinklyskontakten med det knæ han styrer med imens han
skifter gear med den ene hånd, og snakker i mobil med den anden.
Og lige om lidt begynder han såmænd nok køre ud i nødsporet
mens han skifter CD (og snakker i mobiltelefon), selvom han
stadig blinker til venstre...

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 21:42

Har sq aldrig påstået at personbilister er bedere end lastbilister

Den eneste forskel i mine øjne er at

Lastbilchauffører mener at vide at de er Guder.
(De har jo 50 Tons at skubbe med)

Personbilister vil gerne være guder.
(men har 1200 - 1500 kg at skubbe med)

At nogen er forudsigelige farlige gør det dem bedere ?

Kent Friis (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 22-03-08 22:25

Den Sat, 22 Mar 2008 21:42:08 +0100 skrev brian:
> Har sq aldrig påstået at personbilister er bedere end lastbilister
>
> Den eneste forskel i mine øjne er at
>
> Lastbilchauffører mener at vide at de er Guder.
> (De har jo 50 Tons at skubbe med)
>
> Personbilister vil gerne være guder.
> (men har 1200 - 1500 kg at skubbe med)
>
> At nogen er forudsigelige farlige gør det dem bedere ?

Ja, at de er forudsigelige gør dem netop mindre farlige. Man ved hvor
man skal undgå at opholde sig, og man ved hvornår man skal stå på
bremsen. Man kan tage sine forholdsregler og derved undgå ulykkerne.

Hvorimod når man ingen anelse har om hvad den næste idiot finder
på, eller hvem det er, har man ikke en chance for at tage sine
forholdsregler.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 21:46

klip
Overhale højre om,

klip

Ja det ser jeg lastbiler gøre hver dag overhaler højere om op bag
næste lastbil og så smadre presse sig ud i køen i andet spor så 45
biler må nødbremse.

Er det "godt"?
Er det det du forsvarer?



Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 21:59

On Sat, 22 Mar 2008 21:45:41 +0100, brian wrote:

>klip
>Overhale højre om,
>
>klip
>
>Ja det ser jeg lastbiler gøre hver dag overhaler højere om op bag
>næste lastbil og så smadre presse sig ud i køen i andet spor så 45
>biler må nødbremse.

Hvordan er det lige de klarer den uden der er nogen der ikke holder
til højre? (når jeg nu skal lege djævelens advokat - jeg kender også
praksis, ellers kan jeg jo se på Køge Bugt om morgenen)

>
>Er det "godt"?

Nej!

>Er det det du forsvarer?
>

Jeg tror det næppe! Og - som det siges, lastbiler er forudsigelige,
det er "brian" ikke, han kører temmelig alternativt - og hvis der er 5
m mellem to biler i en anden bane der kører 3 km/t hurtigere eller
mere, så er han i hullet. (og "brian" kan hedde
Hanne/Søren/Peter/Louise eller whatever.....ofte i den børnedygtige
alder)
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Møller (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 22-03-08 22:03

Ivan Madsen skrev:

> Hanne/Søren/Peter/Louise eller whatever.....ofte i den børnedygtige
> alder)

????
Fødedygtige?

Men børnedygtige??

Mølle

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 22:11

On Sat, 22 Mar 2008 22:02:46 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Ivan Madsen skrev:
>
>> Hanne/Søren/Peter/Louise eller whatever.....ofte i den børnedygtige
>> alder)
>
>????
>Fødedygtige?
>
>Men børnedygtige??
>

Så typisk småbørnsforældre, for pokker )
Troede lige jeg kunne neutralisere fødedygtig, men den gik ikke
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Møller (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 23-03-08 11:05

Ivan Madsen skrev:
> On Sat, 22 Mar 2008 22:02:46 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>
>> Ivan Madsen skrev:
>>
>>> Hanne/Søren/Peter/Louise eller whatever.....ofte i den børnedygtige
>>> alder)
>> ????
>> Fødedygtige?
>>
>> Men børnedygtige??
>>
>
> Så typisk småbørnsforældre, for pokker )

Yngleplejealder )

Møller

Leonard (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-03-08 11:13

On Sun, 23 Mar 2008 11:04:56 +0100, Møller wrote:

>> Så typisk småbørnsforældre, for pokker )
>
> Yngleplejealder )

Nah, så må det være yngelplejealder.

Yngel er det der kommer ud at yngle og det kan plejes.

Selve det at yngle kan nok være noget man plejer, men hvis det var
tilfældet ville der vel være mere fred på jorden og specielt i
morgentrafikken
--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 22:46

On Sat, 22 Mar 2008 21:58:58 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>On Sat, 22 Mar 2008 21:45:41 +0100, brian wrote:
>
>>klip
>>Overhale højre om,
>>
>>klip
>>
>>Ja det ser jeg lastbiler gøre hver dag overhaler højere om op bag
>>næste lastbil og så smadre presse sig ud i køen i andet spor så 45
>>biler må nødbremse.
>
>Hvordan er det lige de klarer den uden der er nogen der ikke holder
>til højre? (når jeg nu skal lege djævelens advokat - jeg kender også
>praksis, ellers kan jeg jo se på Køge Bugt om morgenen)

PS jeg kender ikke køge bugt motorvejen men jeg kender de jydske
strækninger som fod i hose.

KLARER DEN

HVIS AT SMADRE SIG UD I KØEN ER SVARET PÅ GOD KØRSEL SÅ HAR JEG SQ
IKKE DÅRLIG SAMVITIGHED OVER DE 10 til 20 CHAUFØRRER DER HAR FÅET EN
VENSKABELIG OPRINGNING FRA CHEFEN. (Og dem jeg ved der er arbejdsløse
efter samme)

Ja jeg er absolut ikke tilfreds med lastbiler og gud fri mig jeg er
heller ikke tilfreds med bilister.

Men med det i LASTbilchauffører lægger for dagen her i gruppen.

Det er jo nærmest DØ bilster vi er de strørste og vi få ret. Hvis du
ikke vil høre så skal vi fanme nok lade dig føle.

(ja jeg er arig) (Og det bliver jeg ellers sjællent mod folk der bare
taler for at holde sig vågne)

Ja jeg er ikke bang for at blive en TROLL eller hvad i vil forsøge at
stoppe mig med.

Så længe der er nogen som helst i en diskution der kører den på den
måde så er fronten trukket op.

>
>>
>>Er det "godt"?
>
>Nej!
>
>>Er det det du forsvarer?
>>
>
>Jeg tror det næppe! Og - som det siges, lastbiler er forudsigelige,
>det er "brian" ikke, han kører temmelig alternativt - og hvis der er 5
>m mellem to biler i en anden bane der kører 3 km/t hurtigere eller
>mere, så er han i hullet. (og "brian" kan hedde
>Hanne/Søren/Peter/Louise eller whatever.....ofte i den børnedygtige
>alder)

Men sjovt nok så skal det bare lige nævnes

Og igen blot et angreb på et navn og ikke noget fornuftigt.

Ja den ryger sq afsted til gruppen alligevel velvidende at det ikke
skaber en SKID andet end dem der skriger højest er dem der har ret
(læs trucker nosser)


Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 22:58

On Sat, 22 Mar 2008 22:45:50 +0100, brian wrote:

>On Sat, 22 Mar 2008 21:58:58 +0100, Ivan Madsen <> wrote:
>
>>On Sat, 22 Mar 2008 21:45:41 +0100, brian wrote:
>>
>>>klip
>>>Overhale højre om,
>>>
>>>klip
>>>
>>>Ja det ser jeg lastbiler gøre hver dag overhaler højere om op bag
>>>næste lastbil og så smadre presse sig ud i køen i andet spor så 45
>>>biler må nødbremse.
>>
>>Hvordan er det lige de klarer den uden der er nogen der ikke holder
>>til højre? (når jeg nu skal lege djævelens advokat - jeg kender også
>>praksis, ellers kan jeg jo se på Køge Bugt om morgenen)
>
>PS jeg kender ikke køge bugt motorvejen men jeg kender de jydske
>strækninger som fod i hose.
>
>KLARER DEN
>
>HVIS AT SMADRE SIG UD I KØEN ER SVARET PÅ GOD KØRSEL SÅ HAR JEG SQ
>IKKE DÅRLIG SAMVITIGHED OVER DE 10 til 20 CHAUFØRRER DER HAR FÅET EN
>VENSKABELIG OPRINGNING FRA CHEFEN. (Og dem jeg ved der er arbejdsløse
>efter samme)
>
>Ja jeg er absolut ikke tilfreds med lastbiler og gud fri mig jeg er
>heller ikke tilfreds med bilister.
>
>Men med det i LASTbilchauffører lægger for dagen her i gruppen.
>

Min lastbil lyder navnet Punto og jeg har ikke styrebrev til noget
over 3500 kg totalvægt, så jeg er uden for din målgruppe nu )

>Det er jo nærmest DØ bilster vi er de strørste og vi få ret. Hvis du
>ikke vil høre så skal vi fanme nok lade dig føle.
>
>(ja jeg er arig) (Og det bliver jeg ellers sjællent mod folk der bare
>taler for at holde sig vågne)
>
>Ja jeg er ikke bang for at blive en TROLL eller hvad i vil forsøge at
>stoppe mig med.
>
>Så længe der er nogen som helst i en diskution der kører den på den
>måde så er fronten trukket op.
>
>>
>>>
>>>Er det "godt"?
>>
>>Nej!
>>
>>>Er det det du forsvarer?
>>>
>>
>>Jeg tror det næppe! Og - som det siges, lastbiler er forudsigelige,
>>det er "brian" ikke, han kører temmelig alternativt - og hvis der er 5
>>m mellem to biler i en anden bane der kører 3 km/t hurtigere eller
>>mere, så er han i hullet. (og "brian" kan hedde
>>Hanne/Søren/Peter/Louise eller whatever.....ofte i den børnedygtige
>>alder)
>
>Men sjovt nok så skal det bare lige nævnes

Nu er dit navn desværre et af de, der pt. bruges som dårligt eksempel,
det kan du ikke gøre for, men du gør nu heller ikke meget for at
modbevise det.

>
>Og igen blot et angreb på et navn og ikke noget fornuftigt.
>
>Ja den ryger sq afsted til gruppen alligevel velvidende at det ikke
>skaber en SKID andet end dem der skriger højest er dem der har ret
>(læs trucker nosser)

Nu optræder du som en typisk repræsentant for "jeg skal eddermaneme
frem og skide være med resten" og så forventer du ikke at få hug. Her
er en trøster

http://www.kinagrill.dk
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 23:11

On Sat, 22 Mar 2008 22:57:50 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>On Sat, 22 Mar 2008 22:45:50 +0100, brian wrote:
>
>>On Sat, 22 Mar 2008 21:58:58 +0100, Ivan Madsen <> wrote:
>>
>>>On Sat, 22 Mar 2008 21:45:41 +0100, brian wrote:
>>>
>>>>klip
>>>>Overhale højre om,
>>>>
>>>>klip
>>>>
>>>>Ja det ser jeg lastbiler gøre hver dag overhaler højere om op bag
>>>>næste lastbil og så smadre presse sig ud i køen i andet spor så 45
>>>>biler må nødbremse.
>>>
>>>Hvordan er det lige de klarer den uden der er nogen der ikke holder
>>>til højre? (når jeg nu skal lege djævelens advokat - jeg kender også
>>>praksis, ellers kan jeg jo se på Køge Bugt om morgenen)
>>
>>PS jeg kender ikke køge bugt motorvejen men jeg kender de jydske
>>strækninger som fod i hose.
>>
>>KLARER DEN
>>
>>HVIS AT SMADRE SIG UD I KØEN ER SVARET PÅ GOD KØRSEL SÅ HAR JEG SQ
>>IKKE DÅRLIG SAMVITIGHED OVER DE 10 til 20 CHAUFØRRER DER HAR FÅET EN
>>VENSKABELIG OPRINGNING FRA CHEFEN. (Og dem jeg ved der er arbejdsløse
>>efter samme)
>>
>>Ja jeg er absolut ikke tilfreds med lastbiler og gud fri mig jeg er
>>heller ikke tilfreds med bilister.
>>
>>Men med det i LASTbilchauffører lægger for dagen her i gruppen.
>>
>
>Min lastbil lyder navnet Punto og jeg har ikke styrebrev til noget
>over 3500 kg totalvægt, så jeg er uden for din målgruppe nu )

Jeg har ikke nogen målgruppe ud over de selvforhærligende.

>
>>Det er jo nærmest DØ bilster vi er de strørste og vi få ret. Hvis du
>>ikke vil høre så skal vi fanme nok lade dig føle.
>>
>>(ja jeg er arig) (Og det bliver jeg ellers sjællent mod folk der bare
>>taler for at holde sig vågne)
>>
>>Ja jeg er ikke bang for at blive en TROLL eller hvad i vil forsøge at
>>stoppe mig med.
>>
>>Så længe der er nogen som helst i en diskution der kører den på den
>>måde så er fronten trukket op.
>>
>>>
>>>>
>>>>Er det "godt"?
>>>
>>>Nej!

Tak
>>>
>>>>Er det det du forsvarer?
>>>>
>>>
>>>Jeg tror det næppe!
Tak

>>> Og - som det siges, lastbiler er forudsigelige,
>>>det er "brian" ikke, han kører temmelig alternativt - og hvis der er 5
>>>m mellem to biler i en anden bane der kører 3 km/t hurtigere eller
>>>mere, så er han i hullet. (og "brian" kan hedde
>>>Hanne/Søren/Peter/Louise eller whatever.....ofte i den børnedygtige
>>>alder)

Ja børnedygtige alder. Er ikke mere børnedygtig alder mere klog /
dygtig i trafik?
(indrømmet at en 80+ mand kan stadig få børn)
Men de børnedygtige alder er måske dem der stadig tror på at vi kan
lave om på trafikken?
De +50 har indset at skide være med det vi kan jo alligevel ikke lave
om på noget så det er der ikke nogen grund til at forsøge.

Men det giver ikke lastbiler lovt til at være SKIDE ligeglade med
billlister.

>>
>>Men sjovt nok så skal det bare lige nævnes
>
>Nu er dit navn desværre et af de, der pt. bruges som dårligt eksempel,
>det kan du ikke gøre for, men du gør nu heller ikke meget for at
>modbevise det.

syntes nu jeg (ps med min IP adresse) giver udtryk for at man må køre
ordentligt.
men nej jeg vil ikke lade mig forsøge at lade mig styre af en bilist
+70 eller en lastbilchauffør +70 der tror at alder gør dem bedere.
men hvis det er det der er meningen med rigtigt eller forkert so be
it.

>
>>
>>Og igen blot et angreb på et navn og ikke noget fornuftigt.
>>
>>Ja den ryger sq afsted til gruppen alligevel velvidende at det ikke
>>skaber en SKID andet end dem der skriger højest er dem der har ret
>>(læs trucker nosser)
>
>Nu optræder du som en typisk repræsentant for "jeg skal eddermaneme
>frem og skide være med resten" og så forventer du ikke at få hug. Her
>er en trøster
>
Ja folk vil sq ikke læse det der bliver skrevet.
Nej jeg er sq lige glad hvor mange hug folk vil dele ud.
Lidt lige som giv nogle hug så har jeg jo nok ret.


Og ps bare fordi man tilkendegiver sin holdning så er der vel ikke
nogen grund til at komme ned på så lavt plan at man bare må forsøge at
køre diskutioner ned på æv bæv plan.

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 23:20

On Sat, 22 Mar 2008 23:10:43 +0100, brian wrote:

<...>
>
>
>Og ps bare fordi man tilkendegiver sin holdning så er der vel ikke
>nogen grund til at komme ned på så lavt plan at man bare må forsøge at
>køre diskutioner ned på æv bæv plan.

Beklager voldklippet, men det var jo nærmest ulæseligt efterhånden.
Men hvem var det lige, der trak det ned ??
Vi har måske begge bidraget, men du begyndte med at kalde mig
lastbilchafut ) (og Puntoen nægter at blive betragtet som sådan,
selv om den kører på diesel)
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 23:33

On Sat, 22 Mar 2008 23:20:14 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>On Sat, 22 Mar 2008 23:10:43 +0100, brian wrote:
>
><...>
>>
>>
>>Og ps bare fordi man tilkendegiver sin holdning så er der vel ikke
>>nogen grund til at komme ned på så lavt plan at man bare må forsøge at
>>køre diskutioner ned på æv bæv plan.
>
>Beklager voldklippet, men det var jo nærmest ulæseligt efterhånden.
>Men hvem var det lige, der trak det ned ??

Tror der blev trukket ned med første indlæg.
Medmindre man ikke kan læse mellem linierne

>Vi har måske begge bidraget, men du begyndte med at kalde mig
>lastbilchafut ) (og Puntoen nægter at blive betragtet som sådan,
>selv om den kører på diesel)

Så er det sq da også tæt på

orr en Punto køre sq bedere end den ser ud.


Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 23:42

On Sat, 22 Mar 2008 23:33:03 +0100, brian wrote:

>On Sat, 22 Mar 2008 23:20:14 +0100, Ivan Madsen <> wrote:
>
>>On Sat, 22 Mar 2008 23:10:43 +0100, brian wrote:
>>
>><...>
>>>
>>>
>>>Og ps bare fordi man tilkendegiver sin holdning så er der vel ikke
>>>nogen grund til at komme ned på så lavt plan at man bare må forsøge at
>>>køre diskutioner ned på æv bæv plan.
>>
>>Beklager voldklippet, men det var jo nærmest ulæseligt efterhånden.
>>Men hvem var det lige, der trak det ned ??
>
>Tror der blev trukket ned med første indlæg.
>Medmindre man ikke kan læse mellem linierne
>
>>Vi har måske begge bidraget, men du begyndte med at kalde mig
>>lastbilchafut ) (og Puntoen nægter at blive betragtet som sådan,
>>selv om den kører på diesel)
>
>Så er det sq da også tæt på
>
>orr en Punto køre sq bedere end den ser ud.

Jeg ved ikke hvor uenige vi er - men du melder godt nok skarpt ud. Jeg
kan godt se "de store" laver fejl derude, men det gør "vi små" godt
nok også.
Jeg har været pissed over, at jeg næsten måtte æde autoværnet for at
undgå at få skrammer fordi "mr. big" bare vælter ud - og har bremset
et utal af gange af samme årsag.
Men jeg har et spørgsmål
- hvis man nu ser en lastbil blinke ud, hvad gør man så??
a) pedalen i bund, han skal fandme ikke ud
b) uændret fart, han KAN ikke nå ud
c) okay, så er det din tur

det er C'erne der overlever i længden ) Rimeligt - måske ikke.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 23:57

On Sat, 22 Mar 2008 23:41:30 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>On Sat, 22 Mar 2008 23:33:03 +0100, brian wrote:
>
>>On Sat, 22 Mar 2008 23:20:14 +0100, Ivan Madsen <> wrote:
>>
>>>On Sat, 22 Mar 2008 23:10:43 +0100, brian wrote:
>>>
>>><...>
>>>>
>>>>
>>>>Og ps bare fordi man tilkendegiver sin holdning så er der vel ikke
>>>>nogen grund til at komme ned på så lavt plan at man bare må forsøge at
>>>>køre diskutioner ned på æv bæv plan.
>>>
>>>Beklager voldklippet, men det var jo nærmest ulæseligt efterhånden.
>>>Men hvem var det lige, der trak det ned ??
>>
>>Tror der blev trukket ned med første indlæg.
>>Medmindre man ikke kan læse mellem linierne
>>
>>>Vi har måske begge bidraget, men du begyndte med at kalde mig
>>>lastbilchafut ) (og Puntoen nægter at blive betragtet som sådan,
>>>selv om den kører på diesel)
>>
>>Så er det sq da også tæt på
>>
>>orr en Punto køre sq bedere end den ser ud.
>
>Jeg ved ikke hvor uenige vi er - men du melder godt nok skarpt ud. Jeg
>kan godt se "de store" laver fejl derude, men det gør "vi små" godt
>nok også.

Jeg har flere fjender i livet på at melde skarpt ud men også flere
rigtige venner. Ja jeg ligger ikke noget som helst imellem.

>Jeg har været pissed over, at jeg næsten måtte æde autoværnet for at
>undgå at få skrammer fordi "mr. big" bare vælter ud - og har bremset
>et utal af gange af samme årsag.
>Men jeg har et spørgsmål
>- hvis man nu ser en lastbil blinke ud, hvad gør man så??
>a) pedalen i bund, han skal fandme ikke ud
>b) uændret fart, han KAN ikke nå ud
>c) okay, så er det din tur
>
>det er C'erne der overlever i længden ) Rimeligt - måske ikke.

Kommer en del an på situationen. men

Man vælger a men med nok rum til at trække væk igen.
Og hvorfor, fordi det er rigtigt? nej men fordi man føler man er nød
til at markere at de ikke bare skal have lov.

man vælger i 99,9% c (med hornet i bund og langt lys og opringning til
vognmand) (især hvis det er en af dem man selv benytter)

kun hvis man er sikker på at men kan få chaufføren til at skide i
bukserne og stadig være i sikkerhed så a.

Ukendt (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-03-08 00:10

On Sat, 22 Mar 2008 23:56:53 +0100, brian wrote:

<...>
>
>>Jeg har været pissed over, at jeg næsten måtte æde autoværnet for at
>>undgå at få skrammer fordi "mr. big" bare vælter ud - og har bremset
>>et utal af gange af samme årsag.
>>Men jeg har et spørgsmål
>>- hvis man nu ser en lastbil blinke ud, hvad gør man så??
>>a) pedalen i bund, han skal fandme ikke ud
>>b) uændret fart, han KAN ikke nå ud
>>c) okay, så er det din tur
>>
>>det er C'erne der overlever i længden ) Rimeligt - måske ikke.
>
>Kommer en del an på situationen. men
>
>Man vælger a men med nok rum til at trække væk igen.
>Og hvorfor, fordi det er rigtigt? nej men fordi man føler man er nød
>til at markere at de ikke bare skal have lov.
>
>man vælger i 99,9% c (med hornet i bund og langt lys og opringning til
>vognmand) (især hvis det er en af dem man selv benytter)
>
>kun hvis man er sikker på at men kan få chaufføren til at skide i
>bukserne og stadig være i sikkerhed så a.

Og jeg glemte forudsætningen, at man faktisk kan nå at klare det ved
slippe højre pedal et stort øjeblik. Men det er lige der den knækker
for de fleste - at mr. "blød hat og kold cigar" vælter ud i Merceren
med 95 (på en 130 strækning) tager man som en oplevelse, at man har
ignoreret signaler fra en lastbil og den alligevel kommer ud skal i
avisen
Okay - lidt hårdt sat op, men når jeg ser antallet af svensk
indregistrerede biler samt luksusmærker på danske skilte køre 90-100 i
midten uden at ænse anden trafik med biler fisende forbi på begge
sider, så kommer jeg i tvivl om, hvorvidt de virkeligt slemme findes
oppe bag rattet af de store. Desværre er det sådan at de store
forvolder uhyggelige ulykker, når det går galt - og det er de som
flertal ikke helt opmærksomme nok på - for så kørte de fandme nok ikke
med 2-10 m imellem i ret så lange rækker (22 er vist min rekord på
Køge Bugt! ;-() (idioter er for mildt!!)
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 23:13

brian skrev :

>PS jeg kender ikke køge bugt motorvejen men jeg kender de jydske
>strækninger som fod i hose.

Så skull edu prøve en uges tid på bugten - det er stærkt vanedannende
;)

>KLARER DEN
>
>HVIS AT SMADRE SIG UD I KØEN ER SVARET PÅ GOD KØRSEL SÅ HAR JEG SQ
>IKKE DÅRLIG SAMVITIGHED OVER DE 10 til 20 CHAUFØRRER DER HAR FÅET EN
>VENSKABELIG OPRINGNING FRA CHEFEN. (Og dem jeg ved der er arbejdsløse
>efter samme)

Satte caps lock tasten sig lige fast her ?

Tjaehhhh... der er jo ikke noget forgjort i at ringe til den
vognmand, der har navnet på bilen og fortælle hans chaufut ikke just
er nogen god repræsentant for hans vikrsomhed

>Men med det i LASTbilchauffører lægger for dagen her i gruppen.

Og du tror ikke der er en smule agent_provocateur gemt i visse indlæg
?

>Og igen blot et angreb på et navn og ikke noget fornuftigt.

Helle dusse da - om han hedder Brian, Achmed, eller Kim - er sgu da
ligemeget - alt andet end Olfert !

Hvis det er dit eneste problem er du jo et lykkeligt menneske ;)


--
Jan_stevns

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 23:18


>
>>KLARER DEN
>>
>>HVIS AT SMADRE SIG UD I KØEN ER SVARET PÅ GOD KØRSEL SÅ HAR JEG SQ
>>IKKE DÅRLIG SAMVITIGHED OVER DE 10 til 20 CHAUFØRRER DER HAR FÅET EN
>>VENSKABELIG OPRINGNING FRA CHEFEN. (Og dem jeg ved der er arbejdsløse
>>efter samme)
>
>Satte caps lock tasten sig lige fast her ?

På cirka samme tid som en scania næsten smadrede min bil igen ja

>
>Tjaehhhh... der er jo ikke noget forgjort i at ringe til den
>vognmand, der har navnet på bilen og fortælle hans chaufut ikke just
>er nogen god repræsentant for hans vikrsomhed
>
>>Men med det i LASTbilchauffører lægger for dagen her i gruppen.
>
>Og du tror ikke der er en smule agent_provocateur gemt i visse indlæg
>?

Hvis det er mig du hentyder til så har jeg skrevet det jeg mener og
ikke smidt brænde på et tilfældig bål for at ophede en stemning.
Men ja jeg ser ekstremt meget svineri i trafikken hver dag.
Og hvis i bare vil mig som del af gruppen til livs for bare at slippe
så sig det da lige ud.
>
>Hvis det er dit eneste problem er du jo et lykkeligt menneske ;)

Ja jeg er faktisk et meget lykkeligt menneske. (tro det eller lad være
det ændre ikke noget her)


Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 23:24

brian skrev :

>>Og du tror ikke der er en smule agent_provocateur gemt i visse indlæg
>>?

>Hvis det er mig du hentyder til.....
snip

Nej - det er ikke dig, jeg hentyder til

>Men ja jeg ser ekstremt meget svineri i trafikken hver dag.

Det gør vi andre jo nok også - men da det jo næsten er en del af
tilværelsen, er det jo nok også lidt forskelligt hvordan man tager det


--
Jan_stevns

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 23:35

>
>>Men ja jeg ser ekstremt meget svineri i trafikken hver dag.
>
>Det gør vi andre jo nok også - men da det jo næsten er en del af
>tilværelsen, er det jo nok også lidt forskelligt hvordan man tager det


Men hvorfor vil denne gruppe så ikke konstruktivt forsøge at bidrage
til det bedere. Det virker mere som dk.mudderkast.


Det må ikke blive en del af tilværelsen for så bliver det acceptabelt.

Finn Guldmann (24-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-03-08 16:31

brian skrev:
>>> KLARER DEN
>>> HVIS AT SMADRE SIG UD I KØEN ER SVARET PÅ GOD KØRSEL SÅ HAR JEG SQ
>>> IKKE DÅRLIG SAMVITIGHED OVER DE 10 til 20 CHAUFØRRER DER HAR FÅET EN
>>> VENSKABELIG OPRINGNING FRA CHEFEN. (Og dem jeg ved der er arbejdsløse
>>> efter samme)
>> Satte caps lock tasten sig lige fast her ?
> På cirka samme tid som en scania næsten smadrede min bil igen ja
>
Hvis du skrev det indlæg samtidig med at du fes rundt ude i trafikken er
du s*u selv ude om det.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Finn Guldmann (24-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-03-08 16:25

brian skrev:
> HVIS AT SMADRE SIG UD I KØEN ER SVARET PÅ GOD KØRSEL SÅ HAR JEG SQ
> IKKE DÅRLIG SAMVITIGHED OVER DE 10 til 20 CHAUFØRRER DER HAR FÅET EN
> VENSKABELIG OPRINGNING FRA CHEFEN. (Og dem jeg ved der er arbejdsløse
> efter samme)
>
Du skal nok gå lidt varsom med dørene når (hvis) du ringer til firmaer
over den slags.

Et godt stykke hen af veje kunne det være at den pågældende chauffør sad
og ventede på at du skulle ringe, så han kunne få oplysninger om hvem du
er, da han måske har en høne at plukke med dig over situationen.

Jeg siger ikke det er sådan hver gang, men det "du" måske opfatter som
chikane fra en lastbils side kan godt være noget som chaufføren opfatter
som groft uforsvarligt fra din side.

Og så lige et lille hint til for hjælp for forståelsen mellem os; I
vores verden betyder et blink fra den der ligger nede bagved venstre
hjørne "Værsgo". Mao. "Jeg har set at du gerne vil ud, og Værsgo du kan
komme ud nu"

> Men sjovt nok så skal det bare lige nævnes
> Og igen blot et angreb på et navn og ikke noget fornuftigt.
>
Kan ikke huske om det var med dig, men håber da ikke du farer op over at
nogen bruger "Brian" om en er ER en "Brian" i trafikken.

Måske er det noget der skal gentages regelmæssig, men for mig (og
vistnok også for andre) er der himmelvid forskel på Brian og brian og så
"Brian" og "brian".

Således at forstå at Brian kan godt være en "Brian", men behøver ikke at
være det.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Brian (24-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-03-08 16:44

Finn Guldmann wrote:

> Kan ikke huske om det var med dig, men håber da ikke du farer op over
> at nogen bruger "Brian" om en er ER en "Brian" i trafikken.
>
> Måske er det noget der skal gentages regelmæssig, men for mig (og
> vistnok også for andre) er der himmelvid forskel på Brian og brian og
> så "Brian" og "brian".
>
> Således at forstå at Brian kan godt være en "Brian", men behøver ikke
> at være det.

Wauww... hvor kan man få oplyst hvilken af de mange typer Brian'er man er ?


/Brian



Finn Guldmann (24-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-03-08 17:09

Brian skrev:
>> Kan ikke huske om det var med dig, men håber da ikke du farer op over
>> at nogen bruger "Brian" om en er ER en "Brian" i trafikken.
>> Måske er det noget der skal gentages regelmæssig, men for mig (og
>> vistnok også for andre) er der himmelvid forskel på Brian og brian og
>> så "Brian" og "brian".
>> Således at forstå at Brian kan godt være en "Brian", men behøver ikke
>> at være det.
> Wauww... hvor kan man få oplyst hvilken af de mange typer Brian'er man er ?
>
>
Sådan set er der kun to typer. Dem der hedder det og dem der opfører sig
som en.

Ok, så er der en restgruppe der både hedder det og opfører sig som en.

Om du hedder det er noget din mor afgjorde i en, for dig, ret tidelig alder.

Om du er en er noget vi andre afgør.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Leonard (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-03-08 14:50

On Wed, 19 Mar 2008 12:33:42 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> En anden løsning kunne være at skærpe evnen til at skelne mellem små
> og store problemer, men det tror jeg er en vision der ligger langt ude
> i fremtiden.

Tjsh, for nogen er det et stort problem at opvasken står til næste
morgen, for andre er det ret ligegyldigt og sådan er det vel hele vejen
rundt.
Fluekneppere vil der altid være og finder du det rette emne, så er jeg
også en af dem, det er du også, mens vi på andre områder er mere
overfladiske og ligeglade med detlajerne.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 14:52

On Wed, 19 Mar 2008 14:49:45 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Wed, 19 Mar 2008 12:33:42 +0100, Folmer Rasmussen wrote:
>
>> En anden løsning kunne være at skærpe evnen til at skelne mellem små
>> og store problemer, men det tror jeg er en vision der ligger langt ude
>> i fremtiden.
>
>Tjsh, for nogen er det et stort problem at opvasken står til næste
>morgen, for andre er det ret ligegyldigt og sådan er det vel hele vejen
>rundt.
>Fluekneppere vil der altid være og finder du det rette emne, så er jeg
>også en af dem, det er du også, mens vi på andre områder er mere
>overfladiske og ligeglade med detlajerne.

>--

Det skulle ikke undre mig om du har ret, meeeen....

--

Venlig hilsen
Folmer

KMH (19-03-2008)
Kommentar
Fra : KMH


Dato : 19-03-08 18:46


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:eit1u3d5fpihtcapkkre5eannqh0jf3icc@4ax.com...
> De seneste dages diskussioner om bl.a. korrekt placering på gader og
> stræder må bringes til ophør.
>
> Der er simpelthen ikke politiresourcer nok til en tilstrækkelig
> overvågning. Vi må have frigjort noget mandskab til opgaven.
>
> Det er jo egentlig ikke så svært.
>
> Man tager en tachograph og kombinerer med en GPS-enhed, bygger den i
> DIN-norm, og gør den lovbefalet i alle motorkøretøjer.
>
> Kørekortet udstyres med en chip, som den der i dag sidder i et
> førerkort. Kortlæsere på alle tankstationer, med overførsel til et
> centralt register.
>
> Overførsel sker mindst hver fjortende dag.
>
> GPS-delen kan godtgøre om hastighedsbegrænsningerne er overholdt, hvor
> de nu måtte være, og den kan ligeledes fastslå hvor forbrydelsen er
> begået, således at bøder ikke falder i de forkerte kasser.
>
> Og så tilføjer vi lige en alko-lås, bare for en sikkerheds skyld.
>
> Så kan de pensionerede betjente sidde inde på centralregisteret og
> skrive bøder ud, hver gang de ser en rød linie.
>
> De politibetjente der nu er beskæftiget med hastighedskontrol, kan så
> frigøres til at holde øje med uhensigtsmæssig opførsel på veje med
> mere end én vognbane i hver retning.
>
> I må undskylde, men det var noget der lige faldt mig ind, fordi jeg
> har fået det indtryk, at dette problem er ved at ødelægge både liv og
> psyke hos flertallet af bilister.
>
> En anden løsning kunne være at skærpe evnen til at skelne mellem små
> og store problemer, men det tror jeg er en vision der ligger langt ude
> i fremtiden.
>
> Kør nu forsigtigt derude.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer


Folmer for helvede!!!!!
Så få dig dog et job at udfylde hverdagen med......
Og lad så være med at gruble mere over hvordan trafikken _kunnne_ afvikles i
fantasialand







Kim



Møller (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 19-03-08 19:50

KMH skrev:

>
>
> Folmer for helvede!!!!!
> Så få dig dog et job at udfylde hverdagen med......
> Og lad så være med at gruble mere over hvordan trafikken _kunnne_ afvikles i
> fantasialand
>
>
>
>
>

ifølge sædvanlig pålidelig kilde skulle det stoppe helt af sig selv 1. april 2008

med mindre det er en aprilsnar far selv samme kilde

Møller

Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 19:53

Møller skriver:
>
> ifølge sædvanlig pålidelig kilde skulle det stoppe helt af sig selv 1. april 2008

Bliver Folmer så 75


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Møller (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 19-03-08 20:47

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>> ifølge sædvanlig pålidelig kilde skulle det stoppe helt af sig selv 1. april 2008
>
> Bliver Folmer så 75
>

så gir han nok en lille en


Møller

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 21:34

On Wed, 19 Mar 2008 20:46:54 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
>>> ifølge sædvanlig pålidelig kilde skulle det stoppe helt af sig selv 1. april 2008
>>
>> Bliver Folmer så 75
>>
>
>så gir han nok en lille en

>--

Èn???

Kan jeg slippe med det?

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 19-03-08 21:51

Folmer Rasmussen skrev:

>>
>>>> ifølge sædvanlig pålidelig kilde skulle det stoppe helt af sig selv 1. april 2008
>>> Bliver Folmer så 75
>>>
>> så gir han nok en lille en
>
>> --
>
> Èn???
>
> Kan jeg slippe med det?

ad gangen
Sangforeningen Morgenrøden ihukomme ,o))

Møller

Ove Kjeldgaard (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 19-03-08 23:25

Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>ad gangen
>Sangforeningen Morgenrøden ihukomme ,o))

Det var: pr. mand pr. kvarter


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Møller (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 20-03-08 11:27

Ove Kjeldgaard skrev:
> Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>
>> ad gangen
>> Sangforeningen Morgenrøden ihukomme ,o))
>
> Det var: pr. mand pr. kvarter

det gælder stadig

"mand"

Møller

Folmer Rasmussen (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-03-08 11:39

On Thu, 20 Mar 2008 11:26:54 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Ove Kjeldgaard skrev:
>> Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>>
>>> ad gangen
>>> Sangforeningen Morgenrøden ihukomme ,o))
>>
>> Det var: pr. mand pr. kvarter
>
>det gælder stadig
>
>"mand"

>--

Forsumpede alkoholikere - hele banden. )

Citat:

Der var ikke nogen der vidste at han drak, indtil en dag da han mødte
op, ædru.

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 20-03-08 11:50

Folmer Rasmussen skrev:
> On Thu, 20 Mar 2008 11:26:54 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>
>> Ove Kjeldgaard skrev:
>>> Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>>>
>>>> ad gangen
>>>> Sangforeningen Morgenrøden ihukomme ,o))
>>> Det var: pr. mand pr. kvarter
>> det gælder stadig
>>
>> "mand"
>
>> --
>
> Forsumpede alkoholikere - hele banden. )

Med de priser og den nye husholdningssprit er det svært.

>
> Citat:
>
> Der var ikke nogen der vidste at han drak, indtil en dag da han mødte
> op, ædru.
>

På det lille maskinværkstedet i Søborg, hvor jeg arbejde i 60'erne, skulle drejeren have to portere
før han kunne dreje uden sitren, men så kunne han også huske alt om slør i spindler m.v.
Den gamle skoletaske indeholdt 6 fyldte når han kom om norgenen og do. tomme ved fyraften.

Møller


Folmer Rasmussen (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-03-08 12:18

On Thu, 20 Mar 2008 11:49:40 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> On Thu, 20 Mar 2008 11:26:54 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>>
>>> Ove Kjeldgaard skrev:
>>>> Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>>>>
>>>>> ad gangen
>>>>> Sangforeningen Morgenrøden ihukomme ,o))
>>>> Det var: pr. mand pr. kvarter
>>> det gælder stadig
>>>
>>> "mand"
>>
>>> --
>>
>> Forsumpede alkoholikere - hele banden. )
>
>Med de priser og den nye husholdningssprit er det svært.
>
>>
>> Citat:
>>
>> Der var ikke nogen der vidste at han drak, indtil en dag da han mødte
>> op, ædru.
>>
>
>På det lille maskinværkstedet i Søborg, hvor jeg arbejde i 60'erne, skulle drejeren have to portere
>før han kunne dreje uden sitren, men så kunne han også huske alt om slør i spindler m.v.
>Den gamle skoletaske indeholdt 6 fyldte når han kom om norgenen og do. tomme ved fyraften.

>--

Den slags har der været mange af i gamle dage. Det er stærkt på retur,
men findes dog stadig.

Det var, tro det eller ej, også meget udbredt i chaufførkredse.

Dengang Movia hed KS, var der ølautomater på alle anlæggene, og de
blev fyldt op adskillige gange dagligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 20-03-08 12:40

Folmer Rasmussen skrev:

>
> Dengang Movia hed KS, var der ølautomater på alle anlæggene, og de
> blev fyldt op adskillige gange dagligt.
>

Nå det var dengang vi i forbindelse med nybyggeri i Bernstorffsgade overvejede om der skulle lægges
direkte ledninger fra Carlsberg til Polititorvet:
Så kunne Københavns Postterminal, Politigården og Brandstationen forsynes mere diskret.
Ølbilerne hold jo næsten i kø på Islands Brygge )

Møller

Leonard (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-03-08 16:25

On Thu, 20 Mar 2008 12:18:09 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> Det var, tro det eller ej, også meget udbredt i chaufførkredse.

Det er ikke mange år siden, der blev stoppet en meget usikker bilist en
morgen et sted i Sønderjylland. Han var løbet tør for øl og var på vej
til købmanden efter friske forsyninger, men kørte altså ret skidt, da
han ikke havde fået de obligatoriske morgenbajere. Alligevel havde han
en promille, der lå langt over det tilladte. Han var skolebuschauffør og
fortalte at han ikke kunne køre bus før han havde drukket de første 5-7
stk. Han mistede sit job, men havde faktisk aldrig lavet ulykker, selvom
det blev skønnet, at han kørte bedst med en promille omkring de 2.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Claus Frørup (21-03-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 21-03-08 00:45

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:


klip

>Dengang Movia hed KS, var der ølautomater på alle anlæggene, og de
>blev fyldt op adskillige gange dagligt.

Sådan var det også dengang det hed HT. Jeg begyndte at køre bus i 81
og jeg kan tydelig huske hvordan det var at komme ind i folkelokalerne
på Sundbyvester plads og Svanemøllen...

Hold kæft for nogle pimpesten der sad og kævede der..
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Finn Guldmann (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 20-03-08 13:10

Møller skrev:
>>>>> ad gangen
>>>>> Sangforeningen Morgenrøden ihukomme ,o))
>>>> Det var: pr. mand pr. kvarter
>>> det gælder stadig
>>> "mand"
>> Forsumpede alkoholikere - hele banden. )
> Med de priser og den nye husholdningssprit er det svært.
>> Citat:
>> Der var ikke nogen der vidste at han drak, indtil en dag da han mødte
>> op, ædru.
> På det lille maskinværkstedet i Søborg, hvor jeg arbejde i 60'erne,
> skulle drejeren have to portere før han kunne dreje uden sitren, men så
> kunne han også huske alt om slør i spindler m.v.
> Den gamle skoletaske indeholdt 6 fyldte når han kom om norgenen og do.
> tomme ved fyraften.
>
Og det hedder sig at de havde en truck-fører på Ceres i Århus, for mange
år siden, der aftog sin del af produktionen.

Fra han mødte om morgenen og indtil han havde rundet de første 10
pilsnere var de ret forsigtige med at komme i vejen for ham.

Men fra han havde rundet de 10 og indtil han rundede 30 var han den mest
sikre truck-fører de havde.

Når han så havde rundet de 30 begyndte de at passe på ham igen. Men så
var der heller ikke længe til fyraften.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Klaus D. Mikkelsen (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-03-08 15:20

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Forsumpede alkoholikere - hele banden. )

Overhovedet ingen tvivl.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 21:33

On Wed, 19 Mar 2008 19:52:58 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Møller skriver:
>>
>> ifølge sædvanlig pålidelig kilde skulle det stoppe helt af sig selv 1. april 2008
>
>Bliver Folmer så 75

>--

Ja, men er ved forholdsvis godt helbred.

Som lægen siger: Hvis dine spise- og toiletvaner er regelmæssige, er
du sund og rask.

Jeg har afføring hver morgen kl. 07:00. Problemet er bare at jeg først
vågner hen ad 09:00.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-08 21:39

On Wed, 19 Mar 2008 21:32:49 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Wed, 19 Mar 2008 19:52:58 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
><er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>
>>Møller skriver:
>>>
>>> ifølge sædvanlig pålidelig kilde skulle det stoppe helt af sig selv 1. april 2008
>>
>>Bliver Folmer så 75
>
>>--
>
>Ja, men er ved forholdsvis godt helbred.
>
>Som lægen siger: Hvis dine spise- og toiletvaner er regelmæssige, er
>du sund og rask.
>
>Jeg har afføring hver morgen kl. 07:00. Problemet er bare at jeg først
>vågner hen ad 09:00.

Kommer du og tørrer min skærm, hva, hva, hva???? ))
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 21:42

On Wed, 19 Mar 2008 21:39:02 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>>Ja, men er ved forholdsvis godt helbred.
>>
>>Som lægen siger: Hvis dine spise- og toiletvaner er regelmæssige, er
>>du sund og rask.
>>
>>Jeg har afføring hver morgen kl. 07:00. Problemet er bare at jeg først
>>vågner hen ad 09:00.
>
>Kommer du og tørrer min skærm, hva, hva, hva???? ))

>--

Næh, det har jeg ingen planer om. Er din mor ikke i nærheden? Alt. en
kone?

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-08 21:49

On Wed, 19 Mar 2008 21:41:55 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Wed, 19 Mar 2008 21:39:02 +0100, Ivan Madsen <> wrote:
>
>>>Ja, men er ved forholdsvis godt helbred.
>>>
>>>Som lægen siger: Hvis dine spise- og toiletvaner er regelmæssige, er
>>>du sund og rask.
>>>
>>>Jeg har afføring hver morgen kl. 07:00. Problemet er bare at jeg først
>>>vågner hen ad 09:00.
>>
>>Kommer du og tørrer min skærm, hva, hva, hva???? ))
>
>>--
>
>Næh, det har jeg ingen planer om. Er din mor ikke i nærheden? Alt. en
>kone?

Sidstnævnte mener det er mit eget problem, at jeg sprutter så meget af
grin, at skærmen bliver plettet ) Og førstnævnte er for langt væk.
Men det var bare for meget )
Bare du nu er vågen og ikke lige skal af med noget, når du holder
rattet )
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 22:00

On Wed, 19 Mar 2008 21:48:44 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>On Wed, 19 Mar 2008 21:41:55 +0100, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>On Wed, 19 Mar 2008 21:39:02 +0100, Ivan Madsen <> wrote:
>>
>>>>Ja, men er ved forholdsvis godt helbred.
>>>>
>>>>Som lægen siger: Hvis dine spise- og toiletvaner er regelmæssige, er
>>>>du sund og rask.
>>>>
>>>>Jeg har afføring hver morgen kl. 07:00. Problemet er bare at jeg først
>>>>vågner hen ad 09:00.
>>>
>>>Kommer du og tørrer min skærm, hva, hva, hva???? ))
>>
>>>--
>>
>>Næh, det har jeg ingen planer om. Er din mor ikke i nærheden? Alt. en
>>kone?
>
>Sidstnævnte mener det er mit eget problem, at jeg sprutter så meget af
>grin, at skærmen bliver plettet ) Og førstnævnte er for langt væk.
>Men det var bare for meget )

>--

Ja, det er jeg jo ked af......................not.

>--

>Bare du nu er vågen og ikke lige skal af med noget, når du holder
>rattet )

>--

Det plejer at fungere til alles tilfredshed.

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 22:39

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Jeg har afføring hver morgen kl. 07:00. Problemet er bare at jeg først
> vågner hen ad 09:00.

Okay, bare du ikke hopper i trucken, før du har haft morgenbadet efter
morgentoilette....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 22:45

On Wed, 19 Mar 2008 22:39:14 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:
>>
>> Jeg har afføring hver morgen kl. 07:00. Problemet er bare at jeg først
>> vågner hen ad 09:00.
>
>Okay, bare du ikke hopper i trucken, før du har haft morgenbadet efter
>morgentoilette....

>--

Det kunne ikke falde mig ind.

--

Venlig hilsen
Folmer

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 21:29

On Wed, 19 Mar 2008 18:46:15 +0100, "KMH" <home@spam.dk> wrote:

>

>Folmer for helvede!!!!!
>Så få dig dog et job at udfylde hverdagen med......
>Og lad så være med at gruble mere over hvordan trafikken _kunnne_ afvikles i
>fantasialand
>
>
>
>
>
>
>
>Kim

>--

Jaja, skal nok.

Og det der fantasi kunne hurtigt blive til virkelighed, når det gik op
for folk hvad det var der ramte dem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-08 21:10

On Wed, 19 Mar 2008 12:33:42 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<klipper lige et sindrigt forslag>
>
>Kør nu forsigtigt derude.

Jow, det er nødvendigt i disse dage )

Meget af teknikken er på vej eller allerede udviklet. Der findes
adaptive fartpiloter , "lane-holders", alko-låse og sorte bokse til
forsikringsselskaberne. Det varer nok ikke så mange år, før man har
prototypen til bilen, du programmerer til at køre til svigermors
adresse - hopper ud og sender fruen glad af sted, mens du finder en
kælderkold ) Bilen klarer det hele selv, måske med undtagelse af
P-manøvren. (shit, mand - det er der det går galt ) Det er nok også
nødvendigt at tanke den ind imellem - men det er så spørgsmålet om den
kører på el og bare skal have en prop bagi, når den er hjemme.

--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste