/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
citroen saxo 1.4i anbefalinger
Fra : claus


Dato : 17-03-08 14:39

hej gruppe

i morgen skal jeg ud at kigge på en saxo 1.4i fra 1999
desværre skal jeg køre 160 km for at bese og prøve den er der nogen her i
gruppen der har nogen forslag til noget jeg skal være speciel opmærksom på
nogen der har specielt dårlige erfaringer med denne bil
sælger oplyser at der er begyndende rust over forrude er det noget der kan
repareres for fornuftige penge
sælger vil maile billeder af rusten så jeg har ikke set hvor galt det er
endnu

mvh

claus


 
 
Ukendt (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-03-08 21:35

On Mon, 17 Mar 2008 14:39:26 +0100, "claus" <blablabla@klatterup.dk>
wrote:

>hej gruppe
>
>i morgen skal jeg ud at kigge på en saxo 1.4i fra 1999
>desværre skal jeg køre 160 km for at bese og prøve den er der nogen her i
>gruppen der har nogen forslag til noget jeg skal være speciel opmærksom på
>nogen der har specielt dårlige erfaringer med denne bil
>sælger oplyser at der er begyndende rust over forrude er det noget der kan
>repareres for fornuftige penge
>sælger vil maile billeder af rusten så jeg har ikke set hvor galt det er
>endnu
>

Jeg har kørt 100000 km i en 2000-model købt med 13000 på klokken. Du
bør kigge nøje på styretøj og forhjulsophæng - de er ikke klassens
bedste. Du skal naturligvis sikre dig at tandrem er skiftet efter
intervallerne og ellers så er der lige den der tilbøjelighed til at
æde toppakninger, som Pug/Citroen maskiner 1.1/1.4 har det med at æde.
Vi oplevede aldrig problemer på det punkt, men check lige olie og
vand. Vores chok kom efter 96000, da den måtte have en ny dyse, nyt
indsprøjtningssystem og diverse til små 6000. (og jeg sidder den dag i
dag med en fornemmelse af, at værkstedet ikke anede, hvad de lavede -
derfor ser de ikke en af mine biler pt)
Jeg ville foretrække en 2000-model, simpelthen fordi vi lånte en 99'er
i forbindelse med rustbehandling - og den var blød som en svamp i
forhold til vores egen. (og jeg tror ikke det kun var 14" hjul i
forhold til 13" - hvor 14" er standard på 2000).
Ellers er det en ganske velkørende lille potte (hvis du kan leve med
en elendig kollisionssikkerhed, desværre). Vi kørte 16 km/l og havde
meget glæde af den - og nåede at møde 6000 o/min i 5. gear ned ad
bakke et eller andet sted i DK ) (svarende til små 210 ægte og
nålen et sted i kilometertælleren
Den skal helst trække jævnt fra 13-1500 o/min i de mindre gear og fra
ca 60 i 5. Lidt brummen er fint nok, men hakkeri er ikke.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Folmer Rasmussen (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 17-03-08 21:39

On Mon, 17 Mar 2008 21:34:41 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>--

SNIP en masse fornuftige ord.

>--

Jeg faldt lige over, at du mener at man skal checke at tandremmen er
blevet skiftet efter gældende intervaller.

Er det ikke ret ligemeget, bare den nuværende ikke har siddet der for
længe?

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-03-08 06:00

On Mon, 17 Mar 2008 21:38:54 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Mon, 17 Mar 2008 21:34:41 +0100, Ivan Madsen <> wrote:
>
>>--
>
>SNIP en masse fornuftige ord.
>
>>--
>
>Jeg faldt lige over, at du mener at man skal checke at tandremmen er
>blevet skiftet efter gældende intervaller.
>
>Er det ikke ret ligemeget, bare den nuværende ikke har siddet der for
>længe?

Hvis den stadig brummer så jo Men det er jo en indikator for, hvor
godt den ellers er passet.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Ukendt (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-03-08 21:58

Ivan Madsen <> skrev :

>Den skal helst trække jævnt fra 13-1500 o/min i de mindre gear og fra
>ca 60 i 5. Lidt brummen er fint nok, men hakkeri er ikke.

og så den obligatoriske

Er motoren fint varm, når man kommer for at se på bilen, bør man jo
nok lige undre sig lidt over hvorfor ;)


--
Jan_stevns

claus (18-03-2008)
Kommentar
Fra : claus


Dato : 18-03-08 07:21

>
> Jeg har kørt 100000 km i en 2000-model købt med 13000 på klokken. Du
> bør kigge nøje på styretøj og forhjulsophæng - de er ikke klassens
> bedste. Du skal naturligvis sikre dig at tandrem er skiftet efter
> intervallerne og ellers så er der lige den der tilbøjelighed til at
> æde toppakninger, som Pug/Citroen maskiner 1.1/1.4 har det med at æde.
> Vi oplevede aldrig problemer på det punkt, men check lige olie og
> vand. Vores chok kom efter 96000, da den måtte have en ny dyse, nyt
> indsprøjtningssystem og diverse til små 6000. (og jeg sidder den dag i
> dag med en fornemmelse af, at værkstedet ikke anede, hvad de lavede -
> derfor ser de ikke en af mine biler pt)
> Jeg ville foretrække en 2000-model, simpelthen fordi vi lånte en 99'er
> i forbindelse med rustbehandling - og den var blød som en svamp i
> forhold til vores egen. (og jeg tror ikke det kun var 14" hjul i
> forhold til 13" - hvor 14" er standard på 2000).
> Ellers er det en ganske velkørende lille potte (hvis du kan leve med
> en elendig kollisionssikkerhed, desværre). Vi kørte 16 km/l og havde
> meget glæde af den - og nåede at møde 6000 o/min i 5. gear ned ad
> bakke et eller andet sted i DK ) (svarende til små 210 ægte og
> nålen et sted i kilometertælleren
> Den skal helst trække jævnt fra 13-1500 o/min i de mindre gear og fra
> ca 60 i 5. Lidt brummen er fint nok, men hakkeri er ikke.

når du skriver tjekke olie og vand
hvordan vil jeg kunne se hvis der er noget med toppakningen
evt nogen der ved hvad det koster at skifte tandrem på den

claus


Ukendt (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-03-08 17:34

On Tue, 18 Mar 2008 07:21:06 +0100, "claus" <blablabla@klatterup.dk>
wrote:

>>
>> Jeg har kørt 100000 km i en 2000-model købt med 13000 på klokken. Du
>> bør kigge nøje på styretøj og forhjulsophæng - de er ikke klassens
>> bedste. Du skal naturligvis sikre dig at tandrem er skiftet efter
>> intervallerne og ellers så er der lige den der tilbøjelighed til at
>> æde toppakninger, som Pug/Citroen maskiner 1.1/1.4 har det med at æde.
>> Vi oplevede aldrig problemer på det punkt, men check lige olie og
>> vand. Vores chok kom efter 96000, da den måtte have en ny dyse, nyt
>> indsprøjtningssystem og diverse til små 6000. (og jeg sidder den dag i
>> dag med en fornemmelse af, at værkstedet ikke anede, hvad de lavede -
>> derfor ser de ikke en af mine biler pt)
>> Jeg ville foretrække en 2000-model, simpelthen fordi vi lånte en 99'er
>> i forbindelse med rustbehandling - og den var blød som en svamp i
>> forhold til vores egen. (og jeg tror ikke det kun var 14" hjul i
>> forhold til 13" - hvor 14" er standard på 2000).
>> Ellers er det en ganske velkørende lille potte (hvis du kan leve med
>> en elendig kollisionssikkerhed, desværre). Vi kørte 16 km/l og havde
>> meget glæde af den - og nåede at møde 6000 o/min i 5. gear ned ad
>> bakke et eller andet sted i DK ) (svarende til små 210 ægte og
>> nålen et sted i kilometertælleren
>> Den skal helst trække jævnt fra 13-1500 o/min i de mindre gear og fra
>> ca 60 i 5. Lidt brummen er fint nok, men hakkeri er ikke.
>
>når du skriver tjekke olie og vand
>hvordan vil jeg kunne se hvis der er noget med toppakningen
>evt nogen der ved hvad det koster at skifte tandrem på den
>

Jeg mener jeg gav ca. 2500 + moms alt incl (med vandpumpe) for fire år
siden. (stumper 1300+moms og så et par arbejdstimer)
Få en anden til at give en mere præcis forklaring på olie og vand i
forbindelse med toppakning, men de to ting kan blive mixet. Det kan
ofte ses i form af hvid/blå røg fra udstødningen også - og når det
bliver lidt værre ujævn motorgang.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste