Bedre lys på en Mercedes w124?
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 13:02

De originale lygter fra 90' er noget falmede og giver et meget ringe lys.
Produktionen af nye reflektorer er stoppet, så det er indkøb af nye lygter.
Men når jeg tænker tilbage på de gamle dage, hvor jeg kørte hyrevogn, så
husker jeg det som om at den faktisk havde et noget ringe nærlys. Derfor
kunne det være interesant at få noget andet i, fx. xenon. Men er der mon
nogen der har erfaring hermed? Jeg mener at have læst at de ikke holder?
Eller er opskriften bare nye lygter også montere Philips +80 pærer?

Mvh Tommy

Fra : sidse

Dato : 17-03-08 19:57

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in message
> [...]
> ikke holder?
> Eller er opskriften bare nye lygter også montere Philips +80 pærer?

Eftermonteret xenon er noget lort, det er ulovligt og blænder næsten altid

Men et sæt nye lygter og et sæt ordentlige Osram eller Philips pærer, det
lyser godt, er lovligt og blænder ikke.
Evt. hvis det ikke giver lys nok så sæt et par relæer helt ude ved lygterne
og træk noget ordenligt ledning derud til, der er en kæmpe forskel på om der
er 13,7 volt eller 11,7 volt ude på pæren.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-03-08 23:49

sidse wrote:
> [...]
> Men et sæt nye lygter og et sæt ordentlige Osram eller Philips pærer,
> det lyser godt, er lovligt og blænder ikke.

Kan klart anbefale Philips vision Extreme. De lyser fantastisk godt.

/F