Så er det 11. time for at klokken skal rin~
Fra : BJ

Dato : 14-03-08 15:51

Så er den vejledende dieselpris kun 1 (én) øre fra samme pris på benzin.

Spændende at følge med i, hvornår den koster mere.

Der skal vist til at regnes i de små hjem, specielt hos dem med varevogne og
husk at regne *alle* omkostninger med..

mvh
Bjørn J.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-03-08 16:01

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in message
> Så er den vejledende dieselpris kun 1 (én) øre fra samme pris på benzin.
>
> Spændende at følge med i, hvornår den koster mere.

Iflg. en eller anden informationschef fra et af de store selskaber, jeg
husker ikke hvilket, så mente man at det var sæsonbetinget, og at
prisforskellen til sommer igen ville være den samme som før.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : BJ

Dato : 14-03-08 16:18

KLIP

> Iflg. en eller anden informationschef fra et af de store selskaber, jeg
> husker ikke hvilket, så mente man at det var sæsonbetinget, og at
> prisforskellen til sommer igen ville være den samme som før.

Jeg tror desværre ikke man kan regne med det.

Jeg tror diesel kommer til at koste mere end benzin og det bliver helt galt,
når DK ensretter afgiften mellem benzin og diesel.

Man har jo stort set opnået det man vil at bilparken består af 50/50 så nu
skal tingene blot ensrettes.

Så passer penge igen i statskassen.

mvh
Bjørn J.

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-03-08 16:17

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så er den vejledende dieselpris kun 1 (én) øre fra samme pris på
> benzin.
>
> Spændende at følge med i, hvornår den koster mere.

Det så jeg hos Shell i Odense i tirsdags, 10,44 for diesel og 10,43 for
95 oktan benzin.

mvh/Preben

Fra : sidse

Dato : 14-03-08 16:47

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message

> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det så jeg hos Shell i Odense i tirsdags, 10,44 for diesel og 10,43 for 95
> oktan benzin.
>
> mvh/Preben

Sådan har det været i UK meget længe, så det bliver nok også hverdag i
Danmark

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : BJ

Dato : 14-03-08 17:13

"sidse" <inge@spam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sådan har det været i UK meget længe, så det bliver nok også hverdag i
> Danmark

Ja, diesel er i runde tal 60 øre dyrere pr. liter end blyfri 92.

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 14-03-08 17:14

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, diesel er i runde tal 60 øre dyrere pr. liter end blyfri 92.

RETTELSE:

..... end blyfri 95 !

mvh
Bjørn J.

Fra : Morten Trab

Dato : 14-03-08 17:12

BJ skrev:
> Så er den vejledende dieselpris kun 1 (én) øre fra samme pris på benzin.
>
> Spændende at følge med i, hvornår den koster mere.

Det gjorde den allerede i Tirsdags, i Skanderborg...

92 blyfri - 10.26
Diesel - 10.48

Æv også :) Men okay, godt man er ved at skifte til raps på personbilen,
men tror ikke vognmanden ser SÅ lyst på det :D

Mvh. Morten

Fra : BJ

Dato : 14-03-08 17:17

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Æv også :) Men okay, godt man er ved at skifte til raps på personbilen,
> men tror ikke vognmanden ser SÅ lyst på det :D

LOL.

Herren gir´, herren tar´, herren er en gitar´..

Det er nu tid til at betale årenes besparelser tilbage.

(Staten skovler penge ind)

mvh
Bjørn J.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 14-03-08 17:21

> Det er nu tid til at betale årenes besparelser tilbage.
>
> (Staten skovler penge ind)

Ja, det var da godt de fik hr og fru børnefamilie til at købe en af de små
diesel pug/citro/fiat biler, så kan de jo vinde det de satte til på
afgiftsnedsættelser ind på dieselprisen.

Mvh
Jacob

Fra : BJ

Dato : 14-03-08 17:25

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det var da godt de fik hr og fru børnefamilie til at købe en af de små
> diesel pug/citro/fiat biler, så kan de jo vinde det de satte til på
> afgiftsnedsættelser ind på dieselprisen.

Ja, man dræbte jo de helt store indtægter på luksusbilerne, så nogen skal
betale.

Det har man af ikke at forstå de økonomiske sammenhænge, men de
selvretfærdige fik da lysten styret.

mvh
Bjørn J.

Fra : Morten Trab

Dato : 14-03-08 17:27

BJ skrev:
> Det er nu tid til at betale årenes besparelser tilbage.

Okay, forkert udtryk...
Det er jo en varevogn, ikke en personbil, og så endda en ældre en af
slagsen :)

http://www.blackchart.dk ;) Den "lille" blå :)

Mvh. Morten

Fra : Lars Ola Monsen

Dato : 14-03-08 18:05

Her i Norge opplevde jeg i dag for første gang at diesel var dyrere enn
bensin. 12.40 NOK for 95 blyfri og 12.50 NOK for diesel.

Lars Ola Monsen
Trondheim

Fra : BJ

Dato : 14-03-08 19:27

"Lars Ola Monsen" <omonsen@online.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> Her i Norge opplevde jeg i dag for første gang at diesel var dyrere enn
> bensin. 12.40 NOK for 95 blyfri og 12.50 NOK for diesel.

I for jo også indirekte glæde af priserne som os i DK.

Her kan man følge med i udviklingen omkring os:

http://www.benzinpriser.nu/

mvh
Bjørn J.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 14-03-08 19:47

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote:

>Her kan man følge med i udviklingen omkring os:
>
>http://www.benzinpriser.nu/

Og jeg tankede diesel til 9,21 her til morgen - Shell, Århusvej, Randers.

Benzinen kostede lige over en tier, vistnok 10,05 og 10,08.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : BJ

Dato : 14-03-08 19:52

"Ove Kjeldgaard" <n3ws@hiker.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og jeg tankede diesel til 9,21 her til morgen - Shell, Århusvej, Randers.
>
> Benzinen kostede lige over en tier, vistnok 10,05 og 10,08.

Ingen regel uden undtagelser.

I dag kunne du tanke 95 til 9,19 i Esbjerg.

Det hjælper godt nok ikke alle de andre, der bor langt fra Esbjerg.

mvh
Bjørn J.

Fra : René Løweneck

Dato : 14-03-08 21:12

Hej Ove !

> Og jeg tankede diesel til 9,21 her til morgen - Shell, Århusvej, Randers.

Jeg så diesel til 8,76 i Hjørring i morges )

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-08 21:01

On Fri, 14 Mar 2008 15:51:15 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Spændende at følge med i, hvornår den koster mere.
>
>Der skal vist til at regnes i de små hjem, specielt hos dem med varevogne og

Jamen, jeg ved da godt, at du klapper i dine buttede hænder over
niveauet pt ) Det vender da også op og ned på billedet for mange.
Og - jeg ville da nok sætte benzinslæder ind, hvis jeg kunne finde
nogle tilsvarende, der kunne det samme uden at bruge dobbelt så meget
brændstof (overdrivelse osv. ) Og så er det heller ikke værre
set herfra ( seneste optankning 1080 km - 42.91 l diesel)
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : BJ

Dato : 14-03-08 23:31

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> brændstof (overdrivelse osv. ) Og så er det heller ikke værre
> set herfra ( seneste optankning 1080 km - 42.91 l diesel)

LOL...rønnebærerne er pludselig blevet sure, hva´ Ivan....

mvh
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 16:59

On Fri, 14 Mar 2008 23:30:38 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>LOL...rønnebærerne er pludselig blevet sure, hva´ Ivan....

Njooh ) Det er da lidt irriterende at betale 1700 kr om året i
udligningsafgift og så koster benzin og diesel det samme
Nu er det sådan og så må dankortet skrige lidt højere.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 00:06

Den som griner af os alle er da finansministeren,tænk på alle de
momspenge der strømmer ind.Så kan i sidde her og pege fingre af
hinanden,helt skørt!!!

/gubbi

Fra : BJ

Dato : 15-03-08 01:09

<gubbi> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den som griner af os alle er da finansministeren,tænk på alle de
> momspenge der strømmer ind.Så kan i sidde her og pege fingre af
> hinanden,helt skørt!!!

Han skal jo bruge dem, der jo vist nogen forhandlinger kørende omkring
nogen, der vil have mere i løn.

Det går dine penge til... helt skørt ik´..

mvh
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 09:41

> [...]
>nogen, der vil have mere i løn.
>
>Det går dine penge til... helt skørt ik´..

Han kunne bare have valgt at springe den skattelettelse over,så ville
han ha' haft rigeligt at bruge på den lønforhøjelse.
/gubbi

Fra : Leonard

Dato : 15-03-08 12:04

On Sat, 15 Mar 2008 09:40:48 +0100, gubbi wrote:

> Han kunne bare have valgt at springe den skattelettelse over,så ville
> han ha' haft rigeligt at bruge på den lønforhøjelse.

Det eneste lønforhøjelser giver er højere priser på varerne. Det kaldes
inflation og er et nødvendigt onde, som det er bedst er så lav som
mulig.

At der holdes igen på store lønforhøjelser har ikke så meget at gøre med
om der er penge til det i dag, men om der er penge til det om 10 år.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 12:21

> [...]
>
>At der holdes igen på store lønforhøjelser har ikke så meget at gøre med
>om der er penge til det i dag, men om der er penge til det om 10 år.

De lønforhøjelser vi nok taler om er til offentligt ansatte det
påvirker da ikke nogen priser da der jo ikke er tale om en egentlig
produktion,hvad der derimod presser lønudgifter op er da høje
oliepriser.Hvem tror i kommer til at betale f.eks håndværkernes højere
udgift til diesel/benzin?Tør da slet ikke tænke på de store vognmands
forretninger de må da være ved at gå helt i bro over priserne!!

/gubbi

Fra : Leonard

Dato : 15-03-08 12:33

On Sat, 15 Mar 2008 12:21:11 +0100, gubbi wrote:

> De lønforhøjelser vi nok taler om er til offentligt ansatte det
> påvirker da ikke nogen priser da der jo ikke er tale om en egentlig
> produktion,hvad der derimod presser lønudgifter op er da høje

Alt hænger jo sammen, så når de offentligt ansatte får mere i løn får de
flere penge til forbrug, hvilket øger efterspørgslen og dermed priserne.
Så vil de privat ansatte også have mere i løn og produkterne bliver
dyrere, så indtjeningen falder, priserne presses yderligere op og der
kommer nye krav om lønforhøjelser. Det er en skrue uden ende med
uendeligt langt gevind.
Finansministerens opgave er at holde skruens omdrejningshastighed nede,
så stigningerne i både løn, priser og omkostninger sker så langsomt som
muligt, så inflationen bliver så lav som muligt.

> oliepriser.Hvem tror i kommer til at betale f.eks håndværkernes højere
> udgift til diesel/benzin?Tør da slet ikke tænke på de store vognmands
> forretninger de må da være ved at gå helt i bro over priserne!!

I sidste ende er det altid forbrugerne, der kommer til at betale, der er
ikke andre til det. Men klap lige hesten, brændstof er stadig det, der
er steget mindst i forhold til alle andre ting.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 13:23

> [...]
>så stigningerne i både løn, priser og omkostninger sker så langsomt som
>muligt, så inflationen bliver så lav som muligt.

Jeg syntes bare det er paradoksalt,at lige når de offentligt ansatte
vil ha' mere i løn så vælter hele læsset,de sidste mange år er tingene
bare galoperet derud af uden de har rynket på panden trods advarsler
fra mange sider.(Nej jeg er ikke offentligt ansat)

>I sidste ende er det altid forbrugerne, der kommer til at betale, der er
>ikke andre til det. Men klap lige hesten, brændstof er stadig det, der
>er steget mindst i forhold til alle andre ting.

Er godt klar over at det ikke er steget så meget som andre ting,men
det har store omkostninger for mange mennesker som ikke lige bor i
storbyerne hvor busser og tog flyver om ørerne på en.Kunne dælme godt
tænke mig at se hvor meget staten har fået ind i moms penge de sidste
f.eks 10 år.kunne da være interessant læsning.

Gubbi

Fra : TDN

Dato : 15-03-08 08:24

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Der skal vist til at regnes i de små hjem, specielt hos dem med varevogne
> og husk at regne *alle* omkostninger med..

Her kan man se hvem der tjener på den høje oliepris. Staten, men det er kun
moms da energi og co2 afgift beregnes pr. liter, og producenten:

http://epn.dk/industri/energi/article1295873.ece

Mvh
Thomas