Olievalg - nyttig hjemmeside?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-08 11:17

Måske denne her kunne hjælpe tvivlerne:

http://www.shell.com/home/page/dk-da/shell_for_motorists/app_lubematch.html

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-03-08 11:28

> Måske denne her kunne hjælpe tvivlerne:
>
> http://www.shell.com/home/page/dk-da/shell_for_motorists/app_lubematch.html

Hej Folmer,

Og hvad er det så lige de tvivler på ? - jeg tvivler i hvert fald på en
hjemmeside fra et olieselskab, som foreskriver at jeg skal skifte olie
dobbelt så ofte som fabrikanten af mit køretøj foreskriver i
serviceheæftet.....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-03-08 11:30

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> Måske denne her kunne hjælpe tvivlerne:
>
> http://www.shell.com/home/page/dk-da/shell_for_motorists/app_lubematch.html

Jeg er stadig i tvivl. Ingen Golf IV 1.9 TDI 150HK ??

Og den er da kun 6-7 år gammel, så den burde da være kommet på Shell´s
repatu ... repati .... salgsliste :)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Møller

Dato : 11-03-08 11:45

Folmer Rasmussen wrote:
> Måske denne her kunne hjælpe tvivlerne:
> http://www.shell.com/home/page/dk-da/shell_for_motorists/app_lubematch.html
Jeg har aldrig været i tvivl, det er altid de andre. Jeg ved. )

Hvis det ikke lige var for denne:
"Dette brugervenlige værktøj er udviklet til at hjælpe dig vælge de rette smøremidler til din
maskinpark"
Kald du lige min bette bil for en maskinpark en gang til

Min. km 9600 Hvad mon der sker hvis jeg skifter før, ud over det økonomiske, bliver olien ikke kørt
til?
Max. km 32000 Det lyder fornuftigt, men lidt lang tid, måske, men man kan jo tappe den ud se på den
og så fylde den på igen.
Max. måneder 24. Jeg kan nu godt li at skifte en gang om året, så kommer jeg jo også ned og der
dyret under bugen

Så kan jeg lige så godt bruge BP:
http://olyslager-lubricants.nl/nordicstartpage/chooseDAN.asp
Eller dem der er associeret med PSA:
http://www.totaldenmark.dk/lub/lubscandinavia.nsf/VS_SWI/DFD18B96EE0E6C1AC1256E93003E373F?OpenDocument

,-) til brug efter behag.

Møller

Fra : Robert Andersen

Dato : 12-03-08 06:20

> Så kan jeg lige så godt bruge BP:
> http://olyslager-lubricants.nl/nordicstartpage/chooseDAN.asp
> Eller dem der er associeret med PSA:

Den stoler jeg så SLET ikke på..:
Prøvede med min Yamaha YZF R1 motorcykel:

Total Capasity 3,6 liter
Capasity 2,9 liter
FilterCap 0,2 liter

que?? godt nok er jeg ikke et kemi-matematik jern, men det regnestykke
passer da vidst ikke

- og så anbefaler de olieskift for hver 10.000 km.
Jeg skifter nu for hver 6000 (som haynes og mekanikeren anbefaler), der er
trods alt 20 ventiler og 150 heste der skal smøres ved over 10.000 rpm i den
lille motor..

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 08:14

"> Total Capasity 3,6 liter
> Capasity 2,9 liter
> FilterCap 0,2 liter

Jo det passer såmænd nok, de 3,6 liter er hvis motoren er tør = adskilt og
aftørret.
De 2,9 er ved olie skift

Så det er ikke så tosset som det virker til

Mvh Ove

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-08 20:10

> http://www.shell.com/home/page/dk-da/shell_for_motorists/app_lubematch.html

Nu er Shell ke..berygtet for at være i lommen på det hollandske kongehus,
det sætter sine begrænsninger ;)).

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 21:18

> http://www.shell.com/home/page/dk-da/shell_for_motorists/app_lubematch.html

Det er sjovt at slå trillingerne (107/aygo/c1) op på denne hjemmeside.
Der anbefales noget lidt forskelligt.

Og hvis man så tager eks. aygo på den danske og tyske side og sammenligher,
så er det lidt forskelligt.

Det er da vist ikke shells arbejde, men mere en pæn frontend til hvad
importørerne i de forskellige lande foreskriver. Det være sig af tekniske
og/eller markedsmæssige hensyn.

tpt

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 21:33

Og på denne fantastiske side kan man lære at en CATERPILLAR "Rigid Dump
Trucks: 797"
skal bruge 458 liter Premium Rimula Super 15W-40 (e,n)

Mageløst !

(til puljen af unyttig viden)