Granada/scorpio
Fra : Jimmy_K

Dato : 09-03-08 17:01

Går og nørder lidt med at renovere en Ford Granada mk1. Hørte en snakke om
at mange af delene i undervognen er de samme som i Scorpioen.

Er der en af de lidt ældre drenge her i gruppen (eller en veteran-nørd som
mig) der kan be eller afkræfte dette ?

Skulle en af jer ligge inde med datablade eller lign i pdf form, modtages de
med kyshånd

Mvh
Jimmy_K
jimmy_k76@FJERNDETTEhotmail.com

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-03-08 17:16

On Sun, 9 Mar 2008 17:01:23 +0100, "Jimmy_K"
<jimmy_k76@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Går og nørder lidt med at renovere en Ford Granada mk1.
Hvad årgang ?

> Hørte en snakke om at mange af delene i undervognen er de samme som i Scorpioen.
Var Granadaen ikke lavet i Tyskland og Consulen lavet i GB, men ellers
på mange punkter identiske ?

/Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-03-08 18:04

> Var Granadaen ikke lavet i Tyskland og Consulen lavet i GB, men ellers
> på mange punkter identiske ?

Nej, mine forældres Consul var skam lavet i Tyskland.
I starten var Consul'en den billige udgave, og Granada'en var luksus
modellen.
Begge blev lavet i både Tyskland og England.

mvh

Andreas M. Hansen
- Som startede som bilist i en Granada 1.7....

Fra : Jens Andersen

Dato : 09-03-08 18:55

"Jimmy_K" <jimmy_k76@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig) der kan be eller afkræfte dette ?
>
> Skulle en af jer ligge inde med datablade eller lign i pdf form, modtages

Granada/Consul - undervogn har intet til fælles med Scorpio

Hilsen Jens

Fra : Jimmy_K

Dato : 09-03-08 22:34

"Jens Andersen" <tcp-999@ofir.dk> wrote in message

> Granada/Consul - undervogn har intet til fælles med Scorpio

Ved nærmere eftertanke, så mener jeg det var nogle af vangerne
han mente var ens.
Kan du også udelukke det ?

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 23:34

"Jimmy_K" <jimmy_k76@FJERNDETTEhotmail.com> skrev :

>Ved nærmere eftertanke, så mener jeg det var nogle af vangerne
>han mente var ens.
>Kan du også udelukke det ?

Jeg tror du med sindsro kan udelukke også vangerne

Forreste hjulophæng er forskellige - Granada har dobbelt triangel,
Scorpio McPhearson

Bagtil kan de minde om hinanden, men er stadig forskellige

Hvis den er rådden i vangerne, der der kun 1 ting at gøre - finde en
hamrende godt pladesmed, og han skal være god !
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 19:06

"Jimmy_K" <jimmy_k76@FJERNDETTEhotmail.com> skrev :

>Går og nørder lidt med at renovere en Ford Granada mk1. Hørte en snakke om
>at mange af delene i undervognen er de samme som i Scorpioen.

Det er ikke mange dele der passer over

Når du skriver Granada mk1 - er det vel den buttede version du mener ?
--
Jan_stevns

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-03-08 20:15

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Det er ikke mange dele der passer over
>
> Når du skriver Granada mk1 - er det vel den buttede version du mener ?

Frit fra hukommelsen :
Granada Mk1 - 1968-1977
Granada Mk2 - 1978-1985
Granada Mk3 / Scorpio I - 1986-1994
Granada Mk4 / Scorpio II - 1995 - 2000
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 20:37

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev :

>Frit fra hukommelsen :
>Granada Mk1 - 1968-1977
>Granada Mk2 - 1978-1985
>Granada Mk3 / Scorpio I - 1986-1994
>Granada Mk4 / Scorpio II - 1995 - 2000

Den er tæt på - min Granada, var modellen efter den buttede, og det
var en 78'er

( det var sågu en god rejsevogn.... for hulen den fik et langt liv
22år, og 400+ kkm ! )
--
Jan_stevns

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-03-08 08:41

> Den er tæt på - min Granada, var modellen efter den buttede, og det
> var en 78'er
>
> ( det var sågu en god rejsevogn.... for hulen den fik et langt liv
> 22år, og 400+ kkm ! )

Jeg havde en 82'er 2,1L diesel med 63 fuldblods....æsler under hatten.
Bilen kørte godt, føles godt og fyldte godt. Jeg boede på Østerbro i
København og når jeg startede dyret (efter 30 sek. forvarmning) inde imellem
de 4 etagers blokke på Viborggade lød det som om 3. verdenskrig var startet.
Sådan skulle den lyde og har ved en enkelt lejlighed kørt 150 km/t med
den...!
Gik alt for tidligt i bytte, da motoren stod af, og jeg skal hilse at sige,
at finde en dieselmotor til Granada, det er sgu ikke nemt.

Michael

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-03-08 09:13

> [...]
> Gik alt for tidligt i bytte, da motoren stod af, og jeg skal hilse at
> sige, at finde en dieselmotor til Granada, det er sgu ikke nemt.

Ja min 1.7'er med hele 75 fyrige heste til 1200 kg var faktisk også en meget
behagelig og kultiveret bil at køre i - hvis bare man huskede på at den ikke
lige var nogen raket.
Jeg arvede den, som et forskud på arven, fra mine forældre - så det var ikke
et bevidst valg.
Motoren, en V4'er, var en meget mærkelig sag, udenfor lød den ikke særligt
godt, man kunne sagtens høre at den manglede 2 ben - men inde i vognen kunne
man ikke høre noget til dette - den havde et meget behageligt lydbillede -
og så længe at man huskede at det bare gjalt om at svømme med trafikken i
afslappet tempo, så gik det over al forventning.
Og køreegenskaberne var absolut hæderlige målt med den tids målestok.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lars Arup

Dato : 10-03-08 23:06

Jeg ville tro at Granada MK1 startede i '70 og ikke i '68, men jeg er
(heller ikke) helt sikker

MVH Lars Arup

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-08 23:10

Lars Arup wrote:
> Jeg ville tro at Granada MK1 startede i '70 og ikke i '68, men jeg er
> (heller ikke) helt sikker

Det mener jeg også og i starten vist "kun" som Consul.

Jeg har engang haft en Granada Mk2 fra 1977, så den skal måske lige rykkes
en tand og de første Scorpio'er ramte vist også forhandlerne i 1985.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 23:31

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Jeg har engang haft en Granada Mk2 fra 1977, så den skal måske lige rykkes
>en tand og de første Scorpio'er ramte vist også forhandlerne i 1985.

hmmmmm.... det er underligt det her :

http://www.ford-granadaguild.org.uk/gu_granada_section.php

--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-08 10:56

jan_stevns wrote:

> hmmmmm.... det er underligt det her :
>
> http://www.ford-granadaguild.org.uk/gu_granada_section.php

Ifølge den side, så kom de første Granada/Consul på markedet i '72 (jeg var
overbevist om at det var tidligere ?).
Og Mk 2 Granada kom i 9/77 og Scorpio kom i 5/85.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 12:54

> [...]

>overbevist om at det var tidligere ?).
>Og Mk 2 Granada kom i 9/77 og Scorpio kom i 5/85.

det skulle jo være de engelske forhold - 72 kan jeg næsten regne ud,
da de sidste 17/20/26M blev solgt det år - MkII mener jeg først kom i
dansk handel i 78 - måndeden efter Rekord E - derfor min undren over
en dansk registreret 77'er ;)

Der var i et dansk bilblad en omtale , af Granada II, versus Rekord E

--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-08 15:00

jan_stevns wrote:

> det skulle jo være de engelske forhold - 72 kan jeg næsten regne ud,
> da de sidste 17/20/26M blev solgt det år -

Jeg var bare helt sikker på, at de kom før '72.

> MkII mener jeg først kom i
> dansk handel i 78 - måndeden efter Rekord E - derfor min undren over
> en dansk registreret 77'er ;)

Dén er nu 100% god nok, det var en 77'er jeg havde, en 2,3 van i beige.
Jeg husker endnu tydeligt, da fronthjælmen sprang op på den, under kørsel,
der sk*d jeg sq næsten i bukserne
Det kostede så en ny hjælm, torpedo, frontrude samt opretning af tag +
maling div. dele.

> Der var i et dansk bilblad en omtale , af Granada II, versus Rekord E

Bilen, Motor Og Sport tror jeg det var, har det på loftet et eller andet
sted.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 18:57

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Bilen, Motor Og Sport tror jeg det var, har det på loftet et eller andet
>sted.

Jeg har det også liggende - sammen med en dynge andre blade, herligt
når memory lane kalder ;)

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-03-08 23:53

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Jeg har det også liggende - sammen med en dynge andre blade, herligt
>når memory lane kalder ;)

Det må s´gi da være: "Stairway to heaven" hvis jeg husker placeringen
af dine bladdynger korrekt
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-08 14:48

jan_stevns wrote:

> Jeg har det også liggende - sammen med en dynge andre blade, herligt
> når memory lane kalder ;)

Jeps, jeg læser (mange) flere gamle blade, end jeg læser nye

PS: Kan du kende den her:
http://www.perbeer.dk/faelg.jpg
Det pyntede da lidt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 16:47

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>PS: Kan du kende den her:
>http://www.perbeer.dk/faelg.jpg
>Det pyntede da lidt

Hold da helt op - nydelige !

--
Jan_stevns

Fra : Jimmy_K

Dato : 09-03-08 22:31

<jan_stevns> wrote in message
> Når du skriver Granada mk1 - er det vel den buttede version du mener ?
> --
> Jan_stevns

Jeps det er det. En 75´ GXL Coupe med en lille bitte 3.0 liters motor.
Når man nu ikke har råd til en ægte amerikaner.....såe.....

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 23:39

"Jimmy_K" <jimmy_k76@FJERNDETTEhotmail.com> skrev :

>Jeps det er det. En 75´ GXL Coupe med en lille bitte 3.0 liters motor.
>Når man nu ikke har råd til en ægte amerikaner.....såe.....

Coupe ? Så er det da en Consul ;)

3 liter maskinen - æuwwwwww for en benzingnasker - den er jo næsten
lige så tørstig som min Spiril ;)
--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-03-08 16:51

> Coupe ? Så er det da en Consul ;)

Ikke nødvendigvis.
De fandtes som coupe, men det var ikke den mest almindelige

> 3 liter maskinen - æuwwwwww for en benzingnasker - den er jo næsten
> lige så tørstig som min Spiril ;)

Mon dog?

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 19:17

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Ikke nødvendigvis.
>De fandtes som coupe, men det var ikke den mest almindelige

Jeg har aldrig set en Coupe, uden der stod Consul bag på

(dermed ikke sagt, det ikke ku' lade sig gøre)

>Mon dog?

Close !

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-03-08 20:14

> Jeg har aldrig set en Coupe, uden der stod Consul bag på
>
> (dermed ikke sagt, det ikke ku' lade sig gøre)

Har set 1, siger og skriver éen.
Det var i de dage omkring da jeg fik styrebrevet

> Close !

Har kun set billeder af maskinen.
Kan dog huske en Capri 3,0 monteret med PolicePilot (svjh).
Det var btw. før jeg fik pappet

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Jimmy_K

Dato : 10-03-08 21:15

<jan_stevns> wrote in message
> Jeg har aldrig set en Coupe, uden der stod Consul bag på
>
> (dermed ikke sagt, det ikke ku' lade sig gøre)

Jeg har 2 af slagsen, begge med navnet Granada på dåbsattesten

En 2.3 fra 77 og førnævnte 3.0 fra 75.
De skal bygges sammen til en.

Den fra 77 er en kedelig fætter uden noget udstyr og slidt mekanik, men i
super god rustmæssig stand.

Den fra 75 med 3.0 motor, er fulstændig rådden men med alt i udstyr og kun
lige under 100.000km på tælleren. Sælgers far havde haft den fra ny, så de
kunne garantere at kilometertallet passede.

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 21:42

> [...]

>lige under 100.000km på tælleren. Sælgers far havde haft den fra ny, så de
>kunne garantere at kilometertallet passede.

Så vil det jo være fristende at skrælle 75'eren, og flytte guffet over
i 2.3'eren

synsmæssigt, er der vist ikke de store problemer - men du er vist over
de 20% i effektforøgelse, så vær varsom med SKAT

( en synsmand, kan godt se forskel på de 2 maskiner )

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-03-08 21:48

Hej!

jan_stevns wrote:
> synsmæssigt, er der vist ikke de store problemer - men du er vist over
> de 20% i effektforøgelse, så vær varsom med SKAT

Er det virkeligt et problem i så gamle biler?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 21:57

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Er det virkeligt et problem i så gamle biler?

et "identistets-skifter er et identitetsskifte uanset bilens alder

Spørgsmålet er nok mest om synsmanden kan kalde det en konstruktiv
ændring, eller mener der er tale om et "identitets-skifte"

Reg.atesttesten på min Pontiac er sjov - der står ikke en pind om
model, eller motorstørrelse, eller noget andet - bare Pontiac ;)

Go figure !

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-03-08 22:29

Hej!

jan_stevns wrote:
> et "identistets-skifter er et identitetsskifte uanset bilens alder
>
> Spørgsmålet er nok mest om synsmanden kan kalde det en konstruktiv
> ændring, eller mener der er tale om et "identitets-skifte"

Ok.

> Reg.atesttesten på min Pontiac er sjov - der står ikke en pind om
> model, eller motorstørrelse, eller noget andet - bare Pontiac ;)
>
> Go figure !

Tja, det er jo derfor de fleste 'kanerejere smider en større motor i deres bil,
synsmanden kender jo alligevel ikke den originale størrelse :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 22:48

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Tja, det er jo derfor de fleste 'kanerejere smider en større motor i deres bil,
>synsmanden kender jo alligevel ikke den originale størrelse :)

Åehhh ... en Chevy Nova med en 572'er ombord lugter lidt af fidus ;)

--
Jan_stevns

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-03-08 23:11

> Åehhh ... en Chevy Nova med en 572'er ombord lugter lidt af fidus ;)

Ja, men det er nu mest fordi Nova'en kun blev lavet med Smallblock, en
BB med 454'er var på tegnebrættet hos GM, men kom desværre ikke i
produktion.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jimmy_K

Dato : 10-03-08 21:52

<jan_stevns> wrote in message

> Så vil det jo være fristende at skrælle 75'eren, og flytte guffet over
> i 2.3'eren

Det er også planen

> synsmæssigt, er der vist ikke de store problemer - men du er vist over
> de 20% i effektforøgelse, så vær varsom med SKAT

Regner med at syne den med 2.3 motoren og så flytte motoren senere.
Måske omregistrere den til en 3.0 når den har nået veteran-alderen og
ikke er så dyr i registreringsafgift.

> ( en synsmand, kan godt se forskel på de 2 maskiner )

Hmm...det er jo så spørgsmålet. Tvivler lidt med de halv-unge knægte
jeg er stødt på i nogle synshaller.
De unge knægte oppe hos Ford kender knap nok teknikken i en
Mondeo mk1, så det er sikkert ikke bedre med en Granada i synshallen.

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 22:02

>Hmm...det er jo så spørgsmålet. Tvivler lidt med de halv-unge knægte
>jeg er stødt på i nogle synshaller.

well - måske ude på de "nye synssteder" - de gamle rødder kan ofte
deres kram til fingerspidserne, hvilket jeg egentligt sætter mere pris
på, end på nogle fløse der ikke aner hvordan et kugle/snekke styretøj
er sat sammen

Jeg kører *altid* til de gamle steder - fordi jeg synes jeg får mere
for mine penge, og helt ærligt : nok også en mere troværdig vurdering
af mit køretøjs tilstand.
--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-08 23:03

Jimmy_K wrote:

> Hmm...det er jo så spørgsmålet. Tvivler lidt med de halv-unge knægte
> jeg er stødt på i nogle synshaller.

Hvis ikke man kender lidt til de 2 maskiner, så er der nok ikke den store
forskel at se, men 2,3'eren er en tysk motor og 3,0'eren er en engelsk.
Den største visuelle forskel er nok, at strømfordeleren sidder placeret
bagerst på 2,3'eren og forrest på 3,0'eren.
Og svjh er der også lige 30 HK til forskel (108 -> 138).
Havde det derimod drejet sig om en Granada Mk2 2300, så havde den haft 114
HK.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 23:34

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Hvis ikke man kender lidt til de 2 maskiner, så er der nok ikke den store
>forskel at se, men 2,3'eren er en tysk motor og 3,0'eren er en engelsk.

Er det nu jeg skal pille garnet ud af øregangene , og spørge om ikke
også der var en detalje med at englænderen havde en lidt assymetrisk
lyd, i modsætning til tyskeren

Eller er jeg da gået helt i udu ?

--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-08 10:54

jan_stevns wrote:

> Er det nu jeg skal pille garnet ud af øregangene , og spørge om ikke
> også der var en detalje med at englænderen havde en lidt assymetrisk
> lyd, i modsætning til tyskeren

Lyden husker jeg (desværre) ikke så nøjagtigt
Men der var/er tydeligt forskel i den måde de reagerer på speederen, men så
igen, hvis man (synsmanden) ikke kender til nogen af dem, så er det jo svært
at skelne

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : René Løweneck

Dato : 10-03-08 10:39

Hej Jimmy !

> Jeps det er det. En 75´ GXL Coupe med en lille bitte 3.0 liters motor.
> Når man nu ikke har råd til en ægte amerikaner.....såe.....

Let's make room for a little stroll down memory lane:
http://www.youtube.com/watch?v=IzWR-Lb0fNA

Ufff, det var en dejlig, behagelig og flot bil. Havde selv flere forskellige
modeller

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 19:20

René Løweneck <rene@loweneck.dk> skrev :

>Ufff, det var en dejlig, behagelig og flot bil. Havde selv flere forskellige
>modeller

bestemt - jeg kunne nu bedre li' designet på mk II - der blev den
sguø næsten helt stilig
--
Jan_stevns

Fra : René Løweneck

Dato : 10-03-08 21:27

Hej Jan !

> bestemt - jeg kunne nu bedre li' designet på mk II - der blev den
> sguø næsten helt stilig

Ja, du har ret. Den var rigtig flot, især i stationcar udgaven (havde sådan
en)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-03-08 20:24

Jimmy_K wrote:
> Går og nørder lidt med at renovere en Ford Granada mk1.

Dejlig (flot) vogn.
Har selv haft flere forskellige.

> [...]
> Er der en af de lidt ældre drenge her i gruppen (eller en
> veteran-nørd som mig) der kan be eller afkræfte dette ?

Der er vist ikke meget til fælles der.

> Skulle en af jer ligge inde med datablade eller lign i pdf form,
> modtages de med kyshånd

Jeg fandt dem engang på en eller anden rusisk side (svjh) hvor hele Haynes
lå til downloading.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jimmy_K

Dato : 09-03-08 22:37

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Jeg fandt dem engang på en eller anden rusisk side (svjh) hvor hele Haynes
> lå til downloading.

Fandt en Haynes Pdf over scorpio. Det var dælme ikke meget der mindede
om Granadaens undervogn
Det havde ellers været lækkert hvis der kunne bestilles originale dele
direkte
fra Ford fremfor diverse udenlanske leverandører.

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 23:36

"Jimmy_K" <jimmy_k76@FJERNDETTEhotmail.com> skrev :

>Fandt en Haynes Pdf over scorpio. Det var dælme ikke meget der mindede
>om Granadaens undervogn

Told ya ;)

>Det havde ellers været lækkert hvis der kunne bestilles originale dele
>direkte fra Ford fremfor diverse udenlanske leverandører.

Det er sgu' længe siden man kunne få pladedele til Granada - det show
er overstået, og hitte en værdig donor at skære ud fra, er nok endnu
mere utopi

--
Jan_stevns

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-03-08 00:53

jan_stevns skrev:

> Told ya ;)

> Det er sgu' længe siden man kunne få pladedele til Granada - det show
> er overstået

Helt umuligt er det vel ikke:
http://www.oldcars.de/kataloge/granada/Granada_englisch.htm

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 07:19

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev :

>Helt umuligt er det vel ikke:
>http://www.oldcars.de/kataloge/granada/Granada_englisch.htm

spændende !

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-03-08 08:03

jan_stevns wrote:

> spændende !

Hehe! Det kan sikkert spare dig for et par ture til Næstved.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 16:48

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Hehe! Det kan sikkert spare dig for et par ture til Næstved.

fandme nej da ... har du glemt at nogle 112%'ere har sneget sig på
matriklen ?
--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-03-08 17:34

jan_stevns wrote:

> fandme nej da ... har du glemt at nogle 112%'ere har sneget sig på
> matriklen ?

Nejda. Jeg havde bare fået den opfattelse, at de blev trukket rundt.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 18:31

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Nejda. Jeg havde bare fået den opfattelse, at de blev trukket rundt.

Nogen gør - typisk når der er bernermarked i Køge, andre skal trækkes
af Falck ;)

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 12-03-08 22:43

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Nogen gør - typisk når der er bernermarked i Køge, andre skal trækkes
>af Falck ;)

Ja, benzin er blevet dyr, så man må spare hvor man spare kan

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.