Fælgstørrelse på Mercedes C180 (05/2001)
Fra : news.stofanet.dk

Dato : 08-03-08 14:58

Jeg har nu ledt efter størrelsen på en passende 17" fælg til en Mercedes
C180t fra maj 2001. Den kører på 16" vinterhjul lige nu men jeg vil gerne
have et par 17" til sommerdæk.

Jeg har fundet frem til det er 5x112 der skal på. Men hvad skal ET være og
hvad med dækstørrelsen ?

Nogen der kan hjælpe ???

mvh

Kostas

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-03-08 15:25

http://www.carnut.dk/dk/tabel.html

http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp

Fra : news.stofanet.dk

Dato : 08-03-08 16:21

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.carnut.dk/dk/tabel.html

Øvs den var der ikke. Modellen hedder w203...

mvh

Kostas

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-03-08 17:00

> Øvs den var der ikke. Modellen hedder w203...

Mercedes C-Klasse (W203) 2,0 x
Motor: 2,0 Benzin
Periode: 10.00 - 05.02
CCM: 1998
TYPE: C-KLASSE (W203) C 180 (203.035)
Fabrikant MERCEDES-BENZ
Slagvolumen (teknisk) 1998 ccm
Slagvolumen (skat) 1998 ccm
Effekt HK 129
Effekt kW 95
Cylindre 4
Ventiler pr.cyl. 4
Ventiler i alt 16
Motor Benzinmotor
Indsprøjtning Sugerørsindsprøjtning/karburator
Drivaksel Baghjulstrukket
Bremsesystem Hydraulisk
Bremsetype Skivebremse
Katalysator med regulerende 3-vejskatalysator
Gearkasse
Navhul Ø 66,6
PCD 5x112
Bolt/Møtrik Bolt 12x1,50
Standard ET 37
Std. rulleomkreds 1985

Fra : news.stofanet.dk

Dato : 08-03-08 23:55

> [...]
> TYPE: C-KLASSE (W203) C 180 (203.035)
> Fabrikant MERCEDES-BENZ
> Slagvolumen (teknisk) 1998 ccm
> Slagvolumen (skat) 1998 ccm
> Effekt HK 129
> Effekt kW 95
> Cylindre 4
> Ventiler pr.cyl. 4
> Ventiler i alt 16
> Motor Benzinmotor
> Indsprøjtning Sugerørsindsprøjtning/karburator
> Drivaksel Baghjulstrukket
> Bremsesystem Hydraulisk
> Bremsetype Skivebremse
> Katalysator med regulerende 3-vejskatalysator

Super - mange tak. Så skal ebay søges tyndt

mvh

Kostas

Fra : Niels

Dato : 08-03-08 19:08

news.stofanet.dk wrote:
> [...]
> jeg vil gerne have et par 17" til sommerdæk.
>
> Jeg har fundet frem til det er 5x112 der skal på. Men hvad skal ET

Er det den faceliftede model?
Det er en videnskab for sig selv. Men jeg kan lige finde papirerne frem hvor
MB skriver hvilke fælgstr. og ET der kan bruges. Jeg vender tilbage.

Fra : Niels

Dato : 12-03-08 09:22

Niels wrote:
> Er det den faceliftede model?
> Det er en videnskab for sig selv. Men jeg kan lige finde papirerne
> frem hvor MB skriver hvilke fælgstr. og ET der kan bruges. Jeg vender
> tilbage.

ET34-ET37

7½Jx17 H2 225/45R17 = ET36 eller ET37
8½Jx17 H2 245/40R17 = ET34 (kan ikke bruges med snekæder)

Hvis det er orig. MB fælge, så har jeg et A4 skema jeg kan scanne ind.
Det skifter hele tiden med indpresningsdybden afhængig af hvilken fælg der
er tale om.

/Niels

Fra : Niels

Dato : 12-03-08 09:28

Niels wrote:
> 7½Jx17 H2 225/45R17 = ET36 eller ET37

Ovenstående kan forresten ikke bruges med ET37 hvis bilen har AMG Sportpaket
(Code 949 eller 950).
Spørg ved MB eller få et orig. skema hvor det står, netop for din bil. Det
andet er at generalisere, og der er simpelthen for omfattende.

/Niels