"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:molqs4oxfi5u$.10cme9w6wlhjp$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 9 Mar 2008 14:06:14 +0100, Ole Gaarde Kristensen wrote:
>
> Men vel hellere en klage for at køre for langsomt end for at køre
> hasarderet (hurtigt er ikke lig med hasarderet).
>
I princippet jo, men jeg vil faktisk helst være fri for klager over kørsel i
det hele taget.
Det er altså ikke særligt svært at køre så man undgår den slags.
>> Når det er sagt har jeg svært ved at se hvordan man skulle straffe en der
>> kører for langsomt (hvis andre trafikanter ikke generes altså).
>
> Internt i selskaberne findes der jo straffe for en masse ting, som ikke
> har noget med lovgivning at gøre, så hvorfor ikke en straf for at yde
> dårlig kundeservice?
>
Problemet er hvordan man i den forbindelse skal definere kundeservice så der
objektivt kan måles poå det.
På mange områder er det en størrelse der er svær at gøre målbar fordi det er
så individuelt.
Jeg oplever at nogen synes den bedste service er at man kommer til tiden
eller kører pænt, mens andre forventer at den røde løber rulles ud, og dem
og deres bagage bæres på 9. sal uden merpris.
Nogen forventer at man åbner døren for dem, mens andre er ude af døren igen
inden man overhovedet når at overveje at stige ud.
> Hyrevogne betragter jeg som et servicetilbud, hvor jeg betaler for at
> komme hurtigt og sikkert frem. Jeg skal ikke bekymre mig om at finde
> vej, holde bilen køreklar og opvarmet osv. Jeg skal ikke indpasse mig i
> køreplaner, fastlagte ruter osv. Jeg skal bare transporteres behageligt,
> hurtigt og sikkert til mit bestemmelsessted.
>
Enig. Det er netop vores salgsargumenter!
> Hvis chaufføren vælger at køre under 55 km/t på en fri strækning, hvor
> det er tilladt med en højere hastighed og forholdene ellers er til den
> højere hastighed, så vil jeg betragte det som dårlig service ligesom at
> køre en omvej. Jeg vil altid klage over at blive kørt en omvej og jeg
> vil også klage over at blive kørt for langsomt.
>
Lad mig med det samme slå fast at jeg heller ikke synes det er i orden at
der fifles enten op eller ned i hastighed for at profitmaksimere.
I det hele taget synes jeg paralleltaksterne i Århus er en tvivlsom idé, da
jeg frygter at der så bare køres tilsvarende hurtigere mellem turene.
Specielt en travl lørdag nat.
Det er bare problematisk at måle hvor grænsen går for hvad den enkelte kunde
synes er god service. Selvfølgelig gør ens erfaring, at man som regel ved
nogenlunde hvor niveauet skal ligge 10 sekunder efter kunden er kommet ind i
bilen, men selv det kan svigte en gang i mellem.
Det klassiske eksempel kan man opleve i et lyskryds.
Nogen kunder vil brokke sig hvis man ryger med over for gult, mens andre kan
finde på at sige "Den kunne du godt have nået!". Og ja - selvfølgelig skal
man overholde færdselsloven - også selvom det betyder at kunden oplever lige
netop det som dårlig service.
Jeg hår sågar været ude for en kunde der havde sovet over sig og bad mig
skynde mig alt hvad jeg kunne for at han kunne nå sit tog - for derefter at
brokke sig over at jeg havde kørt for stærkt da vi nåede stationen. Så er
det sgu ikke nemt
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved